تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن همواره خانواده خود را از دانش و ادب شايسته بهره مند مى سازد تا همه آنان را وارد ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821138292




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جوهر رنگي در صفحه نمايش كتابخوان‌هاي الكترونيكي


واضح آرشیو وب فارسی:پی سی سیتی: جوهر رنگي در صفحه نمايش كتابخوان‌هاي الكترونيكي



http://www.jamejamonline.ir/Media/images/1389/11/03/100833852284.jpg



شركت فناوري هانوون (Hanvon Technology) اخيرا اعلام كرده كه موفق شده تا دستگاه كتابخوان الكترونيكي (eReader) را با فناوري خاص و جديد به بازار عرضه كند كه با آوردن جوهر رنگي الكترونيكي (colour E-Ink) به صفحه نمايش، قادر به شكست دادن دستگاه‌هاي كتابخوان آمازون و سوني شده است.
اين كتابخوان، قابليت نمايش متون و تصاوير كتاب‌ها را به صورت رنگي ارائه مي‌دهد. پايگاه اين شركت در كشور چين بوده و در نمايشگاه تجارت بين‌المللي توكيو از دستگاه كتابخوان الكترونيكي رنگي نسبتا بزرگ 10 اينچي خود پرده‌برداري كرده است.
مزيت‌ها
اين دستگاه برخلاف مدل‌هاي ديگر موجود در بازار، صفحه نمايش‌هاي سنتي LCD را به كار نبرده، اما با بهينه‌سازي يك نوع صفحه نمايش جوهر الكترونيكي با فناوري حركت ذرات معلق مايع به وسيله نيروي برق(electrophoretic E-Ink Display) كه پيشتر در دستگاه‌هاي كتابخوان سياه و سفيد مورد استفاده قرار گرفته بود، آن را در محصول جديد خود به كار گرفته است. استفاده از صفحه نمايش جوهر الكترونيكي در مقايسه با صفحه نمايش هاي LCD از چندين مزيت برخوردار است:
1 ـ زمان عمر (دوام شارژ) باتري به صورت فوق‌العاده‌اي افزايش پيدا مي‌كند.
2 ـ از آنجايي كه اين صفحه نمايش به منبع برق ثابت يا يك نور پس‌زمينه خوره باتري و كنتراست بالا نيازي ندارد، در نور مستقيم آفتاب نيز به‌راحتي قابل خواندن است.
اين امر يك مزيت بزرگ اين سيستم بر كتابخوان‌هاي طراحي شده بر پايه LCD است كه همين امر، علت فروش بيشتر اين محصول از مدل‌هاي رقيب ديگر است.
معايب
با كمال تاسف، اين دستگاه معايبي هم دارد:
1 ـ رنگ‌هاي آن در مقابل مدل‌هاي LCD، شسته شده و محو

به نظر مي‌رسند.
2 ـ ضريب تازه‌سازي تصوير آن كمي كند است.
البته هيچيك از اين موارد در كتابخوان‌هاي الكترونيكي مهم و موجب نگراني نيستند، اما باعث شده‌اند كه اين كتابخوان 10 اينچي رنگي پشت سر رايانه‌هاي لوحه‌اي (تبلت) مانند دستگاه آيپد اپل قرار بگيرد.
اين سيستم كه اولين محصول برخوردار از فناوري جديد صفحه نمايش با جوهر رنگي الكترونيكي است، از يك صفحه نمايش 10 اينچي صفحه لمسي بهره برده و قرار است با قيمت 272 يورو مارس 2011 در بازار داخلي چين عرضه شود.

جام جم






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پی سی سیتی]
[مشاهده در: www.p30city.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 117]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن