تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش روشنى بخش انديشه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821155972




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار كوتاه


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: اخبار كوتاه
با وقوع چهارمين زمين لرزه طي 10 روز گذشته
هراس از زلزله در استان ايلام سايه انداخت

براي چهارمين بار متوالي از 10 روز گذشته زلزله مناطق جنوبي استان ايلام را واقع در نزديكي مرز ايران و عراق لرزاند و سايه هراس را بر سر مردم اين استان گستراند.
به گزارش فارس از ايلام، زلزله اي به بزرگي 4/1 ريشتر در مقياس امواج دروني زمين بامداد روز گذشته به وقت محلي ساعت چهار و 23 دقيقه و 33 ثانيه خاك عراق واقع در مرز استان ايلام را لرزاند. در ده روز گذشته اين چهارمين بار است كه در جنوب استان ايلام زلزله به وقوع پيوسته است در اين مدت خسارات جاني رخ نداده و تنها شيشه تعدادي از منازل مسكوني و ادارات شهرستان دهلران شكسته شده و برخي از ساختمان ها نيز شكاف برداشته است.

سرعت باد در زابل فروكش كرد

كارشناس هواشناسي استان سيستان و بلوچستان گفت: از سرعت باد در زابل كاهش يافته است.
ابراهيم شهركي در گفت وگو با فارس در زاهدان اظهار داشت: در حال حاضر سرعت باد در زابل به 40 كيلومتر در ساعت رسيده است. وي افزود: ميزان ديد افقي در حال حاضر در اين نواحي سه كيلومتر است كه در اوايل صبح امروز ديد به هزار و 500 متر نيز رسيد. وي گفت: باد در زابل سبب شده است تا نواحي مركزي و جنوبي استان نيز تحت تاثير اين توفان قرار گيرند به طوري كه شب گذشته كاهش محسوس دما را در زاهدان شاهد بوديم. شهركي ادامه داد: تا 48 ساعت آينده از سرعت توفان در زابل كاسته خواهد شد.

خطر نابودي مراتع مهاباد به علت چراي بي رويه

رئيس منابع طبيعي مهاباد گفت: چراي بي رويه دام ها و متناسب نبودن تعداد دام با مراتع در شهرستان مهاباد، مراتع را در خطر نابودي قرار داده است.
بهرام زينال زاده در گفت وگو با فارس در مهاباد افزود: هم اكنون مراتع موجود در اين شهرستان توان تامين 60 درصد از دام هاي موجود در اين منطقه را دارد، اما شمار دام هاي متكي به مراتع 250 هزار واحد دامي اعلام كرد و افزود: 190 هزار هكتار مراتع موجود اين شهرستان تنها تكافوي 150 هزار واحد دامي را مي دهد. وي تصريح كرد: از مجموع مراتع اين شهرستان سالانه به طور متوسط 55 هزار تن علوفه به ارزش 11 ميليارد ريال برداشت مي شود.

اجراي طرح لوله گذاري خط توزيع آب مخزن
جديد محمدشهر در كرج

معاون مهندسي و توسعه شركت آب و فاضلاب غرب استان تهران از اجراي طرح خط توزيع آب به مخزن جديد 5 هزار مترمكعبي در محمدشهر كرج خبر داد.
نجف پرتوي در گفت وگو با فارس در كرج افزود: در اجراي اين طرح، 2 هزار و 800 متر لوله آب از جنس چدن داكتيل كار گذاشته شد. وي خاطرشان كرد: براي اجراي اين طرح يك ميليارد ريال هزينه شده است كه اميدواريم با تامين اين اعتبارات بتوانيم در رفع مشكلات آب شرب اين منطقه گام هاي اساسي را برداريم. اين مسوول تصريح كرد: مسوولان بايد با اجراي طرح ها و همچنين تمهيدات لازم، مشكلات مردم را در زمينه هاي مختلف آبي برطرف كنند و رسيدگي به مشكلات آبي را در اولويت كاري خود قرار دهند. پرتوي گفت: رفع مشكلات مردم در اين منطقه نيازمند اختصاص اعتبارات و همچنين برنامه ريزي هاي اساسي است تا بتوان در خدمات رساني بيشتر به مردم گام برداشت.

تجهيز و نوسازي 616 هكتار مزارع كشاورزي
در رضوانشهر

مدير جهاد كشاورزي رضوانشهر از تجهيز و نوسازي 616 هكتار مزارع كشاورزي اين شهرستان در سال جاري خبر داد.
منوچهر براري در گفت وگو با فارس در رضوانشهر ميزان هزينه تجهيز و نوسازي مقدار زمين كشاورزي مذكور را بالغ بر 12 ميليارد ريال عنوان كرد. وي افزود: اين مقدار زمين تسطيح شده در روستاهاي چنگريان، سياه بيل، خوشابر، دروازه پايين، شادكوه و نوكنده رضوانشهر است. به گفته براري 920 خانوار از مزاياي طرح هاي تجهيز و نوسازي بهره مند شدند. مدير جهاد كشاورزي رضوانشهر حفر پنج حلقه چاه عميق، 140 حلقه چاه دهنه گشاد و 12 حلقه چاه ژالونگايي را از اقدامات اين اداره براي مقابله با خشكسالي برشمرد.
 يکشنبه 17 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 171]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن