تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اجابت دعایت را دیر مپندار، در حالی که خودت با گناه راه اجابت آن را بسته ای.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815585740




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

برآمدگی شکم در سالمندان میتواند خطرناک باشد


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: يک مطالعه جديد نشان مي‌دهد برآمدگي شکم به طوري که اندازه شلوار افراد از دور کمر آنها بيشتر باشد، حتي براي سالمنداني که چاق نيستند يا اضافه وزن ندارند، مي‌تواند مرگبار باشد.

در اين مطالعه، محققان به بررسي خطرات چربي‌هاي غيرمعمول در مردان و زنان داراي برآمدگي شکم پرداختند و دريافتند اين افراد نسبت به ديگران 2 برابر بيشتر خطر مرگ را تجربه مي‌کنند. محققان اظهار داشتند اين عامل به طور شگفت‌انگيزي در افراد با وزن طبيعي، احتمال خطر مرگ را کاهش نمي‌دهد و شانس مرگ براي آنها بسيار بيشتر از ساير افراد بدون برآمدگي شکم است.

همچنين مشخص شد سايز دور کمر يا همان برآمدگي شکم به بيماري‌هايي مانند جنون، آسم، بيماري‌هاي قلبي و سرطان پستان مرتبط است.

خ طبق اين گزارش، برآمدگي شکم، مشکلي است که در بسياري از افراد بالاي 50 سال رخ مي‌دهد. براساس آمار تخمين زده شده، بيش از 50 درصد سالمندان مرد و 70 درصد سالمندان زن، دور کمري بيشتر از حد طبيعي را دارا هستند.



سالمندان به سرطان پوست توجهي ندارند

ديلي‌تلگراف: ميزان مرگ‌ومير بين سالمندان بالاي 65 سال بر اثر سرطان از سال 1970 تاکنون نزديک به 3 برابر شده است. موسسه تحقيقات سرطان انگلستان در اين‌باره هشدار داد مهم‌ترين دليل اين موضوع ناآگاهي سالمندان از علائم سرطان پوست است به طوري که بسياري از آنها نسبت به خال‌هاي مشکوک و تغيير وضعيت پوست خود توجه کافي نشان نمي‌دهند.

اين به آن معناست که ابتلا به سرطان در بين اين سالمندان زماني تشخيص داده مي‌شود مدت زيادي از بيماري آنها گذشته و در مراحل آخر سرطان به سر مي‌برند.

تقريبا 20 درصد از تشخيص‌هاي سرطان بين افراد بالاي 64 سال در مراحل آخر صورت مي‌گيرد، در حالي که اين مورد بين جوانان يک مورد در هر 14 نفر است.

سالمندان بايد دقت بسيار زيادي نسبت به تغييرات پوست بدن خود داشته باشند و در صورت بروز هر گونه علايم مشکوک حتما با پزشک خود مشورت کنند. هر چه سرطان زودتر شناخته شود، اميدها براي درمان آن بيشتر است. اگر يک خال به بزرگي پاک‌کن سر مداد روي بدن ايجاد شد، خون‌ريزي كرد، باعث خارش ‌شد، دردناک بود و رنگ يکنواختي نداشت، حتما بايد نسبت به آن مشکوک باشيد و با پزشک خود مشورت کنيد.



سرگرمي و فعاليت موجب تقويت اعتماد به نفس در سالمندان مي‌شود

باشگاه خبرنگاران: سالمندي، نعمتي الهي و باارزش است و سالمند مهم‌ترين و بزرگ‌ترين گنجينه تجربه، گوهري گرانبها و سرمايه‌اي عظيم براي نسل‌ها محسوب مي‌شود. محسن عابديني‌نيا ضمن بيان مطلب فوق گفت: «براي تامين نيازهاي سالمندان به ويژه تامين بهداشت رواني آنها بايد به موضوع گردش و تفريح، فعال بودن، برخورداري از محيط گرم خانواده، داشتن هم صحبت و ايجاد امكانات رفاهي براي آنها اهميت بدهيم.» اين روان‌پزشك با بيان اينكه سرگرمي و فعاليت، موجب تقويت اعتماد به نفس در سالمندان مي‌شود، افزود: «فعاليت فيزيكي در افراد سالمند موجب ارتقاي بهداشت روان، كنترل حركتي، فعاليت‌هاي شناختي ذهني و پيشگيري از ابتلا به برخي از بيماري‌ها و نارسايي‌ها به ويژه بيماري‌هاي قلبي و عروقي، مشكلات استخواني و مفصلي و فشار خون بالا مي‌شود.» وي يادآور شد: «در واقع اگر به موضوع سرگرمي و فعاليت افراد سالمند توجه شود آنها هم از نظر جسمي و روحي، رواني در سلامت خواهند بود و هم در برقراري ارتباط اجتماعي با ديگران بسيار موفق خواهند شد.»







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 227]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن