تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى كه در دنيا به امانتى خيانت كند و آن را به صاحبش برنگرداند و آنگاه بميرد بر دين...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820875040




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بررسی تخصصی فایرفاکس 4


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: با آمدن فایرفاکس ۴ در ۲۲ مارس جنگ مرورگرها به اوج خود می رسد.
باید دید کدام مرورگر می تواند بهترین عملکرد را از دید کاربران خواهد داشت.
فایرفاکس۴؟
اینترنت اکسپلورر ۹؟
اپرا ۱۱؟
یا گوگل کروم ۱۰؟
تا حالا از خود پرسیده اید چرا نسخه بتای مرورگرها با نسخه کامل آن تفاوت فاحشی دارد؟
بیشترین مانور سازندگان مرورگرها برای تسلط بر این بازار و بدست آوردن سهم عظیمی از این بازار است که با قرار دادن نسخه بتای مرورگر خود سعی در برطرف کردن نواقص احتمالی خود دارند،که در بعضی اوقات از دید کاربر می توانند خیلی از نواقص احتمال مرورگر خود را رفع کنند.
در این رقابت تنگاتنگ اپرا از قافله عقب مانده و چند روزیست نسخه بتای مرورگر خود را ارائه کرده است و احتمالا تا آمدن نسخه کامل چند ماهی طول خواهد کشید.
در این بخش قصد داریم بحث را از بهترین مرورگر سال گذشته آغاز کنیم. جایی که Johnathan Nightingale مدیر توسعه موزیلا فایرفاکس از ویژگی های منحصر به فرد این مرورگر در ورژن ۴ سخن می گوید.
ما هم با توجه به سخنان این مدیر ، ویژگی هایی را دسته بندی کردیم تا بهتر با تغییرات صورت گرفته این مرورگر آشنا شوید.
—————————————————————————————
۱- سرعت بیشتر
فایرفاکس ۴ با برخورداری از موتور جدید جاوا اسکریپ به نام JägerMonkey که تاثیر بسزایی در عملکرد این مرورگر دارد باعث شده که : بوت شدن سریع مرورگر ، لود سریع صفحات درخواستی و پاسخ سریع به محتویات گرافیکی موجود ایجاد شود.
طبق آزمایش انجام شده مرورگر فایرفاکس ۴ ، ۳ تا ۶ برابر عملکرد بهتری نسبت به نسخه های قبلی از خود نشان می دهد.
جالب ترین قسمت این آزمایش این است که وقتی در یک شرایط ۴ مرورگر (اپرا ۱۱٫۱۰ ، اینترنت اکسپلورر ۹ ، گوگل کروم ۱۰ و فایرفاکس ۴) را از نظر عملکرد مورد آزمایش قرار گرفت ، داوران بجای دادن امتیاز به هر یک از مرورگرها ، تنها گفتند: “فایرفاکس واقعا سریع است.”
—————————————————————————————
۲- راحت بودن در استفاده
یکی از بارزترین مشخصه های فایرفاکس تب های مخصوص برای هر صفحه باز شده می باشد.
خوب این تب ها در ورژن ۴ این مرورگر در ظاهر با تغییر ناچیزی روبروست ولی در آزمایش های انجام گرفته به نتایج جالبی رسیدیم از جمله:
می توانید تب هایتان را دسته بندی کنید ، براساس بازدید یا ستاره گذاری یا هر طور که می خواهید در هنگامی که تعداد زیادی تب را باز کردید به چند تب مورد علاقه سریعا دسترسی پیدا کنید.
هشدار در هنگام آمدن میل جدید در تب مورد نظر ، یا پیام خصوصی جدید و یا هر اتفاقی که نیاز به دوباره لود شدن دارد.
بطور خلاصه می توانید چند تب را به یک تب انتقال دهید و مثلا اسم آن را تب سرگرمی بگذارید و به جای دنبال یک تب گشتن در میان ۲۰۰ تب آن را در مقوله خود بگردید.
—————————————————————————————
۳- Sync
یکی دیگر از قابلیت های فایرفاکس در تب tools منوی add-on است، ممکن است شما ورژن های مختلفی از فایرفاکس بروی سیستم نصب داشته باشید و در add-on آن برنامه هایی که در صورت نصب ورژن دیگری باید آن ها را نصب تا به این قسمت اضافه کنید ولی در ورژن ۴ نیازی به این کارها نیست و با نصب ورژن ۴ می توانید add-on های ورژن های قبلی را مدیریت کنید و آن هایی که دوست دارید بروی ورژن ۴ فعال کنید.
در این ورژن امنیت کاربر به حداکثر مقدار خود رسیده است. وقتی شما دوست ندارید سایت های مورد علاقه ، سایت هایی که در این مدت رفته اید و همچنین ردپای شما در گشت و گذار در هر سایتی را فرد دیگری ببیند فایرفاکس به شما این امکان را می دهد تا بروی این موارد پسورد قرار دهید.
—————————————————————————————
۴- پخش نکن
یکی دیگر از دردسرهایی که افراد در باز کردن بعضی از سایت ها ، یا صفحات دارند تبلیغات ناخواسته که بدون اجازه از کاربر برای خود صفحه ی جدیدی ایجاد می کند می باشد.
در ورژن ۴ این اجازه را از سایت ها گرفته و به کاربر داده می شود که وقتی به چنین سایت هایی برخورد کردند ابتدا یک پیغامی مبنی بر “آیا مایلید این صفحه با این آدرس باز شود” برای شما ظاهر می شود و شما مختارید آن صفحه را ببینید یا نه و همین طور در پائین آن یک گزینه به عنوان “دیگر این پیغام نمایش داده نشود” برای شما وجود دارد که با زدن تیک آن دیگر این پیغام برای شما نمایش داده نمی شود.
—————————————————————————————
۵- فایرفاکس فراتر از انتظار
چند ویژگی جالب در ورژن ۴ به چشم می خورد که به صورت پیش فرض در آن نصب است از جمله:
پشتیبانی از فرمت WebM برای ویدئوی با کیفیت اچ دی ، گرافیک ۳D از طریق WebGL ، انیمیشن های زیبا با استفاده از CSS3 و پشتیبانی از multitouch برای صفحات لمسی می باشد.
همچنین شتاب فوق العاده سریع گرافیکی در محیط ویندوز با استفاده از Direct2D و Direct3D و در محیط لینوکس با استفاده از XRender و در محیط مکینتاش با استفاده از OpenGL می باشد.
—————————————————————————————
۶- بهبود امنیت
همانطور که اشاره شد اطلاعات بطور مناسب با گذاشتن پسورد در علایق و دیگر جاها شخصی سازی شده است.
ولی از ضریب نفوذ در مراجعه به سایت ها بحثی نکردیم. با کد HTTP یا HSTS ، سایت ها می توانند باخیال راحتری به امنیت کاربران خود در مقابل سرقت اطلاعاتشان تضمین دهند.
وقتی شما در شبکه بانکی خود یا در سایتی مشغول خواندن و یا چت کردن هستید میزان نفوذ هکرها نسبت به نسخه های قبلی بهبود یافته و امکان آلوده شدن سیستم یا دزدیده شدن اطلاعات شخصی تان به حداقل خود رسیده است.
—————————————————————————————
۷- خبر خوش فایرفاکسی
HTML5 یک بمب خبری برای علاقه مندان مرورگر فایرفاکس بود.
با HTML5 فایرفاکس از تمامی سایت های ویدئویی ، صوتی و با صفحات قابل جابجایی را پشتیبانی می کند و از جدیدترین محیط های وب سایت بدون نسب هیچگونه نرم افزاری نیز پشتیبانی می کند.
—————————————————————————————
۸- قابلیت اجرا فایرفاکس در هر سیستم عامل
محدودیت همیشه باعث نمی شود که مصرف کننده خود را با شرایط تولید کننده وفق دهد دقیقا سیاستی که مایکروسافت در نظر گرفته ، همین است ولی این نمی توانند در این زمان که در هر عرصه ای رقابت تنگاتنگی وجود دارد باعث گوش به فرمانی مصرف کنندگان به تمحیدات مایکروسافت شود.
مایکروسافت مرورگر IE9 خود را تنها برای ویندوز ویستا و سون قابل اجرا گذاشته و در صورتی که این دو ورژن ویندوز مایکروسافت جدیدا آپدیت نشده باشند اجازه نصب نمی دهد و با آپدیت ویندوز و صحت سلامت از اورجینال بودن آن قابل اجرا خواهد بود.
ولی برخلاف IE9 ، فایرفاکس قابل اجرا بروی هر نوع پلتفرم است بدون هیچگونه مشکل و بدون هیچگونه محدودیتی!
—————————————————————————————
۹- مردمی بودن تغییرات فایرفاکس
برخلاف IE9 که توسط تیم توسعه دهندگان مایکروسافت این ورژن ساخته شده ، فایرفاکس تقریبا نیمی از تغییرات آن توسط خود کاربران این مرورگر ایجاد شده است.
یعنی فایرفاکس به سمت ذائقه کاربران این مرورگر سوق داده شده ولی IE9 توسط خود تیم مایکروسافت توسعه یافته که یعنی کاربران باید با بدی و خوبی آن بسازند.
—————————————————————————————
۱۰- کم کردن درگیری RAM
شاید در خبرها خوانده باشید که ابتدائی ترین نسخه مرورگر فایرفاکس بسیار دردسر ساز بود تا جایی که باعث سوختن چندین سی پی یو و رم شده بود.
ولی با آمدن نسخه های جدید این مشکلات از بین رفت تا جایی که مشکل فعلی فایرفاکس میزان درگیری رم می باشد.
در این ورژن فایر فاکس تا ۲۷% درگیری رم را در تعداد صفحات باز شده بالا کم کرده و در کمترین صفحات باز شده به میزان ۵۶% درصد بهبود یافته است.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 301]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن