تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس نيّتش خوب باشد، توفيق ياريش خواهد نمود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820858636




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با انتقاد از راه‌اندازي خط جديد توليد سيگار دبيراجرايي جمعيت مبارزه با استعمال دخانيات: دولت 2 برابر هزينه سيگار صرف درمان عوارض آن مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: با انتقاد از راه‌اندازي خط جديد توليد سيگار دبيراجرايي جمعيت مبارزه با استعمال دخانيات: دولت 2 برابر هزينه سيگار صرف درمان عوارض آن مي‌كند
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بهداشت و درمان - خانواده

دبير اجرايي جمعيت مبارزه با استعمال دخانيات ايران با انتقاد از آنچه كه « اقدام اخير شركت دخانيات براي راه اندازي خط جديد توليد سيگار در استان گيلان » خواند، اين امر را مخالف قانون جامع مبارزه با كنترل دخانيات دانست و گفت: تاسيس كارخانه و توليد بيش از اندازه چشم‌ها را بر مسائل مختلف سيگار در كشور مي‌بندد.

دكتر محمد معدني در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در واكنش به اقدام اخير شركت دخانيات مبني بر تاسيس خط جديد توليد سيگار، گفت: در شرايطي كه تصويب و ابلاغ قانون جامع كنترل و مبارزه ملي با دخانيات در كشور يكي از كامل‌ترين قوانين كنترل دخانيات در سراسر جهان است، جاي تاسف است كه مديرعامل شركت دخانيات از راه‌اندازي خط جديد توليد سيگار با مشاركت يك شركت كره‌اي در استان گيلان خبر مي‌دهد.

وي در اين باره ادامه داد: از طرف ديگر شركت دخانيات اعلام كرده كه با توجه به خشكسالي اخير در كشور، درصدد افزايش سطح كشت توتون هستند، متاسفانه روند شركت دخانيات در راستاي گسترش محصولات خود به عناوين گوناگون از قبيل «دخانيات براي نسل بعد» زنگ خطري براي مسوولان ذيربط است.

توليدات مواد دخاني در هر كشور بايد با روند قانوني انجام ‌شود

وي گفت: بر اين اساس شركت‌هاي دخانيات ابتدا بايد كنترل قاچاق سيگار، كنترل مافياي سيگار و كنترل محصولات غيربهداشتي را در دستور كار داشته و فرهنگ سازي لازم را در اين زمينه انجام دهند؛ سپس در مورد تاسيس يك كارخانه تصميم گيري كنند.

دبير اجرايي جمعيت مبارزه با استعمال دخانيات با بيان اينكه بيش از 95 درصد معتادان ابتدا از سيگار شروع كرده و سپس به طرف ساير اعتيادها كشيده مي‌شوند، گفت: دروازه تمام اعتيادات سيگار است. دولت دو برابر مصرف دخانيات در كشور، براي درمان عوارض ناشي از آن هزينه مي‌كند. به اين ترتيب اگر روزانه پنج ميليارد تومان خرج مصرف سيگار مي‌شود، دولت 10 ميليارد تومان براي درمان عوارض آن هزينه مي‌كند. در حقيقت روزانه 15 ميليارد تومان صرف سيگار مي‌شود.

توليدات بيش از اندازه، چشم‌ها را بر روي مسايل مختلف سيگار مي‌بندد

وي در اين باره ادامه داد: در صورتي كه اين هزينه‌ها صرف كارهاي فرهنگي براي جوانان و نوجوانان شود، نشاط و شادابي را به آنها هديه كرده‌ايم. اين در حاليست كه با توليدات بيش از اندازه و تاسيس كارخانه چشم‌ها بر روي قاچاق و مسايل مختلف سيگار بسته مي‌شود.

مصرف قليان معادل مصرف 70 تا 100 نخ سيگار است

دكتر معدني با اشاره به مصرف قليان و مضرات ناشي از آن به ايسنا گفت: مصرف قليان معادل مصرف 70 تا 100 نخ سيگار بوده و عوارض آن بسيار بيشتر از سيگار است. در اين راستا با همكاري نيروي انتظامي و وزارت بهداشت، در دوره‌اي، قليان‌ها جمع آوري شد. زماني كه قانون جامع مبارزه با دخانيات يكي از افتخارات كشور است، چرا بايد با تعلل و حساس نبودن نسبت به آن، شاهد بروز ناهنجاري‌ و بيماري در جوانان كشور باشيم.

دبير اجرايي جمعيت مبارزه با استعمال دخانيات با تاكيد بر ضرورت عزم ملي براي اجراي قانون جامع كنترل و مبارزه با دخانيات در كشور از تمام مسوولان به ويژه وزارت صنايع خواست كه نسبت به راه‌اندازي خطوط جديد توليد سيگار در كشور تامل كنند و گفت: جمعيت مبارزه با دخانيات در اين رابطه ساكت نمي‌نشيند.

انتهاي پيام
 يکشنبه 17 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن