تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد، هر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820910204




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون بهداشتي و پيشگيري سازمان دامپزشكي : صادرات محصولات دامي و آبزي از كشور بلامانع است


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: معاون بهداشتي و پيشگيري سازمان دامپزشكي : صادرات محصولات دامي و آبزي از كشور بلامانع است
بوشهر ـ خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي : معاون بهداشتي و پيشگيري سازمان دامپزشكي كشورمان گفت : باتوجه به روند نزولي بيماري هاي دامي و آبزي پروري در كشورمان هيچ گونه بيماري و مخاطره اي كه بتواند مانع از صادرات دامي و آبزي پروري كشورمان شود وجود ندارد.
دكتر مهدي خلج در جمع خبرنگاران افزود : تمامي توليدات دامي و آبزي كشورمان در تمامي مراحل مورد نظارت بازرسي و آزمايشي سازمان دامپزشكي كشور قرار مي گيرد. وي اظهار داشت : هم اكنون ميگوي ايران هيچ گونه مشكلي براي واردشدن به تجارت جهاني ندارد.
معاون بهداشتي و پيشگيري سازمان دامپزشكي كشورمان رمزتوليدي سالم و پايدار را حركت در راستاي بهداشت محوري و سلامت گرايي عنوان كرد و گفت : اين سازمان با تدوين برنامه هاي كنترلي مراقبتي . پيشگيرانه آموزش نيروها و تقويت توان آزمايشگاه هاي تشخيص توانسته روند بيماري هاي دامي و آبزي كشور را كنترل كند.
خلج با بيان اين كه كشورمان از بيماري طاعون گاوي پاك شده است بيان داشت : براساس مدارك ارايه شده به سازمان بهداشت جهاني در خردادماه امسال ايران از بيماري طاعون گاوي پاك شناخته شده است .
خلج اظهار داشت : در سال 85 يكهزار و 850 كانون بيماري تب برفكي در كشور وجود داشته كه اين ميزان در سال 86 به نصف كاهش يافته و در پنج ماه اول امسال نيز در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته كاهش چشمگيري داشته است .
معاون بهداشتي و پيشگيري سازمان دامپزشكي كشور خاطرنشان كرد : در سالجاري به منظور كنترل بيماري تب برفكي 60 ميليارد ريال اعتبار براي استفاده از خدمات بخش غيردولتي هزينه شده است .
وي درخصوص بيماري شاربن نيز گفت : اين بيماري كه از ديگر بيماري هاي دامي است . با پوشش 80 درصد واكسيناسيون جمعيت دامي كشور در چند سال براي نخستين بار بدليل اجراي برنامه هاي هوشمند مراقبتي در استان هرمزگان بصورت پايلوت قطع شد.
خلج درخصوص بيماري تب مالت به عنوان يك بيماري اقتصادي دام تصريح كرد : در سال گذشته بااستفاده از توان دولتي و غيردولتي با پوشش واكسيناسيون 200 درصدي به يك رقم نزولي رسيديم بطوريكه موارد بيماري در انسان به كمتر از 21 هزار مورد رسيد.
معاون بهداشتي و پيشگيري سازمان دامپزشكي به صرف 45 ميليارد ريال اعتبار در سالجاري براي خريد خدمات بخش غيردولتي در زمينه تب مالت اشاره كرد و افزود : سازمان دامپزشكي كشور درصدد است امسال براي كنترل بيماري تب مالت خدمات واكسيناسيون را افزايش دهد.
وي اضافه كرد : براي توليد دام سالم و پايدار فعاليت اقتصادي و بهره وري بالا توليدكنندگان بايد به الزامات دامپزشكي توجه داشته باشند.
 يکشنبه 17 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 123]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن