تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن كم خوراك است و منافق پرخور.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821017723




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون وزيرخارجه كشورمان در زامبيا باشماري ازمقامات آفريقايي ديدار كرد


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: معاون وزيرخارجه كشورمان در زامبيا باشماري ازمقامات آفريقايي ديدار كرد
تهران / واحد مركزي خبر / سياسي 1387/06/16
فرستاده ويژه رئيس جمهور و معاون آفريقايي وزارت امور خارجه كشورمان كه براي شركت در مراسم رسمي تدفين رئيس جمهور فقيد زامبيا به لوزاكا سفر كرده است در حاشيه اين مراسم با شماري از مقامات كشورهاي افريقايي ديدار كرد.
محمدرضا باقري درحاشيه اين مراسم با روساي جمهوري آفريقاي جنوبي ،‌زيمبابوه، جمهوري كنگو ، بوتسوانا و همچنين كفيل رياست جمهوري زامبيا، ‌معاون رئيس جمهور كامبيا ،دبيركل اتحاديه آفريقا، مشاور رئيس جمهور سودان و نيز وزراي امور خارجه كشورهاي اوگاندا ،زيمباوه ، غنا ، الجزيره و نيز كنت كواندا رئيس جمهور اسبق زامبيا ديدار و گفتگو كرد.
باقري در اين ديدار ها با مروري بر روابط و همكاريهاي جمهوري اسلامي ايران با كشورهاي آفريقائي و با هر يك از اين كشورها آمادگي و اراده سياسي كشورمان را در گسترش و تعميق مناسبات در زمينه هاي مختلف سياسي ، اقتصادي ، فرهنگي اعلام كرد و ارائه همكاريها و خدمات فني و مهندسي و نيز ساير زمينه هاي مشاركت ايران در طرحهاي توسعه اي كشورهاي آفريقايي را از اولويت هاي سياستهاي كشورمان دانست.
در اين ديدارها تامبو امبكي رئيس جمهور آفريقاي جنوبي و ژان پينگ دبير كل اتحاديه آفريقائي با ابراز خرسندي از روند روابط ايران با آفريقا ابراز اميدواري كردند سفر آينده آنان به تهران بتواند زمينه همكاري دو جانبه و چند جانبه را گسترش و توسعه بخشد.
موگابه رئيس جمهور زيمبابوه نيز با تشكر و قدرداني از حمايت جمهوري اسلامي ايران از كشورش در اجراي روند دمكراسي و دولت وي تاكيد كرد زيمباوه مصمم است تا از جمهوري اسلامي ايران در جريان حقوق هسته اي حمايت كند و حراره با وجود فشارهاي قدرتهاي غربي از موضع ثابت جمهوري اسلامي ايران در اين رابطه دفاع و حمايت مي كند.
وزراي امور خارجه كشورهاي ياد شده نيز با يادآوري اجلاس غيرمتعهدها در تهران ، اين اجلاس و دستاوردهاي آن را موفقيتي براي جمهوري اسلامي ايران دانستند و بر حمايت از ايران در اجلاس هاي بين المللي تاكيد كردند.
يادآوري مي شود باقري در حاشيه مراسم تدفين رئيس جمهور فقيد زامبيا در ديدار با كفيل رياست جمهوري اين كشور پيام كتبي احمدي نژاد رياست جمهوري اسلامي ايران را به وي تسليم و مراتب تسليت ملت و دولت را به خاطر اين ضايعه به وي ابلاغ كرد.
درضمن در ديدار باقري با وزير امور خارجه/ دبير كل و معاونان وزارت خارجه زامبيا براي تسليم پيام تسليت وزير امور خارجه جمهوري اسلامي كشورمان، درباره روابط دوجانبه و راههاي گسترش و تحكيم ان تبادل نظر شد.
 شنبه 16 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن