تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس رضاى خدا به خشم مردم جويد، خداوند از او خشنود شود و مردم را از او خشنود ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820876288




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سلاح هسته‌اي جايي در دكترين دفاعي جمهوري اسلامي ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: سلاح هسته‌اي جايي در دكترين دفاعي جمهوري اسلامي ندارد
سرويس خارجي - خبرگزاري‌ها: بشار اسد، رئيس جمهوري سوريه كه ميزبان نشست چهارجانبه بود، بار ديگر بر صلح‌آميز بودن برنامه هسته‌اي ايران تاكيد كرد.‌

اين نشست روز پنجشنبه با شركت سوريه به عنوان رئيس كنفرانس سران عرب، فرانسه در جايگاه رئيس اتحاديه اروپا، قطر به عنوان رئيس شوراي همكاري خليج فارس و تركيه به عنوان ميانجي صلح ميان سوريه و اسرائيل در دمشق برگزار شد.اسد در مصاحبه مشترك با ساركوزي خواستار حل پرونده هسته‌اي ايران از طريق گفتگو شد و گفت: كسي در جهان نمي‌تواند راه حل ديگري را بپذيرد زيرا هرگونه راه حل ديگر مصيبت‌بار خواهد بود.

رئيس جمهوري سوريه همچنين در نشستي با حضور نيكلا ساركوزي رئيس جمهوري فرانسه، شيخ حمدبن‌خليفه آل ثاني امير قطر و رجب طيب اردوغان نخست‌وزير تركيه اظهار داشت: دمشق براي حل مسالمت‌آميز پرونده هسته‌اي ايران تمام سعي خود را به كار خواهد گرفت.

وي ادامه داد: با ساركوزي درباره پرونده هسته‌اي ايران گفتگو كردم، ما در جستجوي راه حل مسالمت‌آميز هستيم و با فرانسه در اين زمينه همكاري مي‌كنيم.وي افزود: براساس آنچه از ساركوزي شنيدم به تماس با ايرانيان ادامه خواهيم داد.

توقف مذاكرات‌

رئيس جمهوري سوريه در جمع خبرنگاران با اشاره به اينكه مذاكرات غيرمستقيم با رژيم صهيونيستي تاكنون چهار بار برگزار شده است از توقف دور پنجم آن خبر داد.بشار اسد با اشاره به مذاكرات غيرمستقيم با رژيم صهيونيستي از طريق تركيه گفت: اين مذاكرات در چهار دور تاكنون برگزار شده است و دور پنجم كه قرار بود اخيرا آغاز شود به دليل استعفاي رئيس هيات مذاكره كننده اسرائيلي به تعويق افتاد.

موضوع نشست چهارجانبه‌

بشار اسد گفت: مساله اساسي نشست چهار جانبه ثبات و صلح در منطقه بود زيرا ثبات بدون گفتگو حاصل نمي‌شود.وي افزود: حضور آمريكا به عنوان يك ابرقدرت براي نظارت بر روند صلح و اعطاي ضمانت اجرايي و همچنين به علت رابطه‌اش با اسرائيل ضروري است.وي تاكيد كرد: فرانسه، قطر و تركيه داراي روابط خوب با آمريكا بوده و به روند صلح اهتمام مي‌ورزند لذا بديهي است كه در هر گفتگوي آتي به طور مستقيم با آمريكايي‌ها تماس داشته باشند و آنان را به تلاش براي تحقق صلح تشويق كنند.

لبنان ناپايدار

بشار اسد اوضاع لبنان را همچنان نا پايدار دانست و نسبت به رويدادهاي طرابلس ابراز نگراني كرد.

وي در مراسم افتتاح نشست چهار جانبه براهميت و ضرورت ورود لبنان به روند صلح تاكيد كرد.

اسد گفت: هر امر مثبت در لبنان محقق شود بدون حل مشكل تندروها و نيروهاي سلفي در شمال لبنان فاقد ارزش خواهد بود زيرا برخي كشورها بطور رسمي از اين نيروها حمايت مي‌كنند.‌وي با اشاره به اينكه توافقنامه دوحه، شبح جنگ را از لبنان دور كرد، گفت: سوريه تدابير قانوني را براي ايجاد روابط ديپلماتيك با لبنان و مبادله سفير كه قرار است در اواخر سال جاري انجام شود، اتخاذ كرده است.

اسد اعلام كرد روابط ديپلماتيك سوريه و لبنان در ماه‌هاي آينده مورد بحث و گفتگو قرار خواهد گرفت و انتظار مي‌رود سفراي دو طرف تا قبل از پايان سال جاري ميلادي تعيين شوند.

همچنين نيكلا ساركوزي در اين كنفرانس خبري در پاسخ به سوالي درباره اوضاع لبنان گفت: ما بايد به گفتگوها با تعيين اهداف آينده ادامه بدهيم.رئيس جمهور فرانسه با بيان اين امر تاكيد كرد، بايد جو اعتماد ميان طرف‌هاي حاضر به وجود بيايد.

‌ اظهارات ساركوزي‌

نيكولا ساركوزي در ملاقاتي با رهبران سوريه، تركيه و قطر در دمشق گفت: ‌

رييس‌جمهور فرانسه، كه كشورش اخيرا رياست دوره‌اي اتحاديه اروپا را به عهده گرفته، افزود:

به گفته وي، سوال اين نيست كه آيا چنين اقدامي مشروع است يا نه، آيا عاقلانه است يا نه. مساله اين است كه در آن لحظه چه خواهيم كرد؟ چنين حادثه‌اي فاجعه‌بار خواهد بود. ما بايد از اين فاجعه جلوگيري كنيم.>

تكذيب اتهامات بي‌اساس‌

حسن قشقاوي سخنگوي وزارت امور خارجه نيز در خصوص اتهامات بي‌اساس رئيس جمهوري فرانسه در مورد فعاليت صلح‌آميز هسته‌اي ايران اظهار داشت: سلاح هسته‌اي هيچ جايي در دكترين دفاعي ايران ندارد و اظهارات آقاي ساركوزي مانع خواست عمومي ملتها براي خلع سلاح كامل هسته‌اي در جهان نمي‌شود.

سخنگوي وزارت امور خارجه افزود: جمهوري اسلامي ايران به همراه بسياري از كشورهاي ديگر خواهان خلع سلاح همه دارندگان سلاح‌هاي هسته‌اي و انهدام زرادخانه‌هاي آنان است.

بازداشت سركرده فتح‌الاسلام‌

يك پايگاه خبري لبنان نوشت: رئيس جمهور سوريه اعلام كرد سركرده گروه سلفي فتح‌الاسلام در سوريه در بازداشت به سر مي‌برد.

به گزارش پايگاه خبري لبنان، بشار اسد به نيكلا ساركوزي، همتاي فرانسوي خود اعلام كرد: كه مورد پيگرد شديد دولت لبنان قرار دارد دستگير شده و در بازداشت در سوريه به سر مي‌برد.

به دنبال حمله سپتامبر گذشته ارتش لبنان به اردوگاه نهر البارد و سقوط اين منطقه در شمال اين كشور پس از 106 روز جنگ، سركرده گروه سلفي فتح‌الاسلام به شيوه‌اي نامعلوم فرار كرده بود.

موضع امير قطر

شيخ حمد بن خليفه آل ثاني امير قطر با هرگونه چالش با ايران كه كشورهاي شوراي همكاري خليج فارس در آن دخيل باشند، مخالفت كرد.وي اين موضوع را در يك كنفرانس مطبوعاتي مشترك با بشار اسد و نيكلا ساركوزي روساي جمهوري سوريه و فرانسه و رجب طيب اردوغان نخست ‌وزير تركيه بعد از نشست چهارجانبه در دمشق بيان كرد.وي افزود: رويكرد شوراي همكاري كشورهاي خليج فارس و قطر به عنوان رئيس كنوني، به سمت ايجاد امنيت، ثبات، شكوفايي و همكاري تجاري - اقتصادي در منطقه است.

شيخ حمد يادآور شد: هدف ما بهبود روابط ميان كشورهاي شوراي همكاري با ايران است.

وي افزود: در ميان كشورهاي خليج فارس فقط امارات با ايران در زمينه جزاير سه گانه اختلاف دارد.

شيخ حمد افزود: به رغم وجود اختلاف ميان امارات و ايران بر سر جزاير، قويترين روابط اقتصادي ميان امارات و ايران وجود دارد.

تاكيد بر مقاومت‌

رئيس جمهوري سوريه در گفتگوي كوتاهي با تلويزيون المنار رسانه تصويري حزب‌الله گفت از حمايت از مقاومت در لبنان، عراق و فلسطين چشم‌پوشي نخواهد كرد.

بشار اسد افزود به مصلحت سوريه نيست كه از نيروهاي مقاومت چشم‌پوشي كند.وي افزود سوريه با زبان مصلحت غرب گفتگو مي‌كند و نه با زبان تقديم هديه.اسد گفت موضع سياسي سوريه درباره مقاومت ثابت و واضح است و تا اشغالگر در عمل و رفتار خود تغييري ندهد موضع ما نيز تغيير نخواهد كرد.

اظهارات اردوغان‌

نخست‌وزير تركيه گفت تحولات اسرائيل سبب شد اين رژيم گفتگوي غيرمستقيم صلح با سوريه را به تعويق اندازد.

رجب طيب اردوغان افزود: ايهود اولمرت نخست‌وزير اسرائيل يا جانشينش به گفتگو با سوريه ادامه خواهد داد.




 شنبه 16 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 195]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن