تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هرگاه سخن گويد ياد (خدا) مى كند و منافق هرگاه سخن گويد بيهوده گويى مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821097540




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

*آخرين گزارش از سفر احمدي‌نژاد به چين* رييس‌جمهور: براي توسعه همكاري‌ با سازمان شانگهاي مصمميم گفت‌وگو با 1+5 بايد بر اساس مشتركات دو بسته پيشنهادي آغاز شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: *آخرين گزارش از سفر احمدي‌نژاد به چين* رييس‌جمهور: براي توسعه همكاري‌ با سازمان شانگهاي مصمميم گفت‌وگو با 1+5 بايد بر اساس مشتركات دو بسته پيشنهادي آغاز شود


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي خارجي - ايران

رييسان‌جمهور ايران و چين، روابط تهران ـ پكن را مستحكم و استراتژيك خواندند و با بيان اين كه دو كشور و دو ملت دوست و مكمل يكديگر هستند، خواستار گسترش بيش از پيش مناسبات و همكاري‌هاي دوجانبه‌، منطقه‌يي و جهاني شدند.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر محمود احمدي‌نژاد و هوجين تائو ظهر شنبه در مذاكرات مشترك با ابراز خرسندي از ركورد 30 ميليارد دلاري همكاري‌ها و مبادلات اقتصادي و بازرگاني ميان ايران و چين در سال اخير، بر افزايش حجم فعاليت‌ها و مناسبات اقتصادي تهران و پكن تاكيد و بر برگزاري كميسيون مشترك همكاري‌هاي دو كشور در آينده‌اي نزديك تفاهم كردند.

رييسان‌جمهور ايران و چين در مذاكرات خود هم‌چنين با تبادل نظر پيرامون مهم‌ترين مسائل منطقه‌يي و بين‌المللي، نزديكي ديدگاه‌هاي دو كشور در بسياري از موضوعات را عاملي براي نقش آفريني مشترك در پيشبرد صلح و ثبات جهاني دانستند.

احمدي نژاد كه در رأس هياتي بلند پايه براي حضور در افتتاحيه بازي‌هاي پارالمپيك در پكن به سر مي برد، در ديدار با هوجين تائو، رييس‌جمهور چين با اشاره به مشتركات فراوان ميان دو كشور و دو ملت ايران و چين تصريح كرد: با برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته حجم روابط و مبادلات اقتصادي و تجاري دو كشور از 20 ميليارد دلار در سال 86 به 30 ميليارد دلار در سال 87 خواهد رسيد؛ اما هر چند اين رقم بزرگ باشد وليكن در قبال فرصت‌ها و ظرفيت‌هاي دو كشور بسيار كم است.

رييس‌جمهور با تاكيد بر توسعه همكاري‌هاي سياسي و فرهنگي به موازات مناسبات اقتصادي و بازرگاني دو كشور يادآور شد: پيشرفت روابط ايران و چين بدون ملاحظه مسائل منطقه‌يي و بين‌المللي كم‌تر مي‌تواند دو كشور را به اهدافشان برساند. بر اين اساس علاقمنديم مناسبات خود را با چين تا حد امكان افزايش دهيم و از ظرفيت‌هاي دو كشور براي تاثيرگذاري بر تحولات جهاني استفاده كنيم.

او پيشرفت چين را پيشرفت ايران و پيشرفت ايران را پيشرفت چين دانست و گفت: دو كشور و دو ملت دوست و مكمل هم هستند و نگاه جمهوري اسلامي ايران به روابط با چين، استراتژيك و دراز مدت است.

رييس‌جمهور در ادامه با ابراز خرسندي از نظر مثبت چين درباره پيوستن ايران به سازمان همكاري شانگهاي به عنوان عضو رسمي، تاكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران براي توسعه همكاري‌ها با سازمان شانگهاي مصمم است و اين به نفع همه كشورهاي منطقه است.

احمدي‌نژاد هم‌چنين از مواضع سازنده چين درباره موضوع هسته‌يي ايران تشكر كرد و گفت: فعاليت‌هاي هسته‌يي ايران صلح‌آميز است و برخوردهاي آمريكا با اين موضوع كاملا سياسي است؛ اما پس از مدت زماني همه طرف‌ها متوجه شده‌اند كه نمي‌توانند اراده خود را بر جمهوري اسلامي ايران تحميل كنند.

در اين ديدار رييس‌جمهور چين نيز با ابراز خرسندي از ملاقات‌ها و گفت‌وگوهاي خود در دو سال اخير با احمدي‌نژاد و خوشامدگويي به وي براي حضور در افتتاحيه بازي‌هاي پارالمپيك، پكن را بزرگ‌ترين شريك تجاري تهران دانست و گفت: مناسبات اقتصادي و بازرگاني دو كشور در سال آينده از مرز 30 ميليارد دلار خواهد گذشت.

هوجين تائو با بيان اين كه ايران و چين دو كشور در حال توسعه و با چالش‌هاي مشترك هستند، نگاه دولت‌مردان چيني به روابط با تهران را استراتژيك و بلند مدت دانست و گفت: ما آمادگي داريم براساس عدالت، برابري و احترام متقابل مناسبات و همكاري‌هاي خود را در همه زمينه‌ها با جمهوري اسلامي ايران گسترش دهيم.

او هم‌چنين خواستار تحكيم بيش از پيش روابط سياسي دو كشور شد و تصريح كرد: ديدگاه‌هاي سياسي ايران و چين درباره مسائل منطقه‌يي از جمله مبارزه با تروريسم و مواد مخدر نزديك است.

رييس‌جمهور چين در ادامه با تاكيد بر گسترش همكاري‌هاي تهران و پكن در حوزه انرژي، ابراز اميدواري كرد به زودي كميته مشترك همكاري‌هاي ايران و چين در كشورش برگزار شود و مناسبات دو كشور را بيش از پيش ارتقاء دهد.

تائو با استقبال از همكاري‌هاي ايران و چين در عرصه منطقه‌يي و بين‌المللي براي پيشبرد صلح و ثبات جهاني، خواستار تقويت نقش آفريني دو كشور در سازمان ملل، مجالس آسيايي و سازمان همكاري شانگهاي شد.

وي با استقبال از پيشنهاد ايران براي عضويت رسمي در سازمان شانگهاي، از آغاز به كار يك كميته كارشناسي براي بررسي بيش‌تر اين پيشنهاد و رايزني با ديگر اعضاي اين سازمان خبر داد.

رييس‌جمهور چين هم‌چنين با اشاره به حمايت‌هاي هميشگي كشورش از حق ايرانيان براي استفاده از انرژي صلح‌آميز هسته‌يي، تصريح كرد: پكن همواره يادآور شده كه موضوع هسته‌يي ايران از طريق گفت‌وگو و به صورت مسالمت‌آميز، قابل حل و فصل است.

تائو فضاي بين‌المللي درباره موضوع هسته‌يي را به نفع خواسته‌ها و مطالبات ملت ايران دانست و گفت: چين معتقد است مذاكرات هسته‌يي بايد هر چه زودتر آغاز شود.

احمدي‌نژاد هم‌چنين پيش از اين با حضور در دهكده‌ بازي‌هاي پارالمپيك پكن با اعضاي كاروان ايران ديدار و گفت‌وگو كرد.

به گزارش ايسنا از پكن، رييس‌جمهور امروز وارد دهكده بازي‌هاي پارالمپيك 2008 پكن شد و با اعضاي كاروان ورزشي جمهوري اسلامي ايران ديدار كرد.

وي به صورت رسمي توسط شهردار دهكده‌ بازي‌هاي پكن، مسوولان كاروان ايران، مسوولان برگزاري مسابقات و سفير ايران در پكن مورد استقبال قرار گرفت.

رييس جمهور سپس در محل به اهتزاز درآمدن پرچم‌ ايران ديداري را با اعضاي كاروان ايران در اين بازي‌ها داشت.

احمدي‌نژاد در جمع پارالمپيكي‌هاي ايران گفت: از خداوند متعال سپاسگزارم و از صميم قلب خوشحالم كه اين توفيق را به من عنايت كرده تا به اينجا بيايم و از نزديك چهره‌هاي مصمم و مومن شما را زيارت كنم و لحظاتي را در جمع با صفا و صميمي شما باشم.

وي افزود: ما آمده‌ايم تا عرض ارادت كنيم. خسته نباشيد در اين جا معنا ندارد. بعيد مي‌دانم كه كسي در ايران يا به نام ايران در عرصه‌هاي گوناگون خستگي را تجربه كند به خصوص شما عزيزان.

احمدي‌نژاد ادامه داد: از من سوال شد كه چرا به اين جا آمده‌ايد؟ اما، آن‌ها بايد مي‌پرسيدند كه چرا نبايد مي‌آمدم. ديدار با قهرمانان، انسان‌هاي بزرگ، با اراده و مصمم كه با همت‌هاي خودشان بسيج شده‌اند تا در يك هماورد بزرگ نام ايران را بر بلنداي آسمان طنين انداز كنند، يك افتخار است.

او ادامه داد: به نظرم مسابقات پارالمپيك به مراتب مهم‌تر، ارزشمندتر و تاثيرگذارتر از المپيك است. گرچه آن هم يك جشنواره بزرگ ورزشي است. در اين جا شما در يك ميدان بزرگ ثابت مي‌كنيد كه انسان يعني توانايي و توانستن. اراده انسان در اين جهان بر همه چيز غلبه خواهد كرد. مي‌شود با توكل بر خدا و همت همه‌ قله‌ها را فتح كرد.

احمدي‌نژاد يادآور شد: از من پرسيدند كه از كاروان ورزشي ايران چه انتظاري داريد؟ اولا ورزش ارزش و اهميت خودش را از جوانمردي، اخلاق، روابط انساني، بزرگواري و بزرگمردي مي‌گيرد. اصلا مسابقات ورزشي با شعار تقويت همدلي در برادري بين ملت‌ها پايه‌گذاري شده است. اگر اين‌ها را از ورزش بگيريم ديگر چيزي براي آ‌ن باقي نمي‌ماند.

وي ادامه داد: در درجه‌ دوم از نگاه ملت ما تك تك عزيزان حاضر در سكوها با عبور از تمرينات سنگين و برنامه‌هاي سخت مقدماتي خودشان را براي اين رقابت‌ها آماده كرده‌اند و مصمم هستند با رعايت اخلاق و جوانمردي بتوانند افتخاري براي ملت‌شان كسب كنند. همين روحيه‌ آمادگي و همت از نظر ملت ما يعني قهرماني شما. شما هم اكنون هم در ذهن ملت ما قهرمان هستيد و با تلاشي كه انجام خواهيد داد، بر اين قهرماني خود مي‌افزاييد. مسابقات رقابتي است كه همه مي‌آيند اول شوند. اين مساله زيبا و الهام‌بخش است. در مسابقات ورزشي يك نفر اول مي‌شود و مدال‌ها بين تعداد محدودي توزيع مي‌شود اما، در مسابقه انسانيت، جوانمردي، اخلاق، همت و غلبه‌ اراده و همه‌ موارد مادي تك تك انسان‌ها مي‌توانند روي سكو قرار بگيرند و كسي مانع كس ديگر نمي‌شود. در اين رقابت افراد مكمل و يار يكديگرند.

رييس‌جمهور كشورمان ادامه داد: كاروان جانبازان و معلولان ايران كاروان برجسته‌اي است. شما با همين ويژگي جانبازي كه داريد، ممتازيد. شما پيام‌آور برادري، صلح، محبت و دوستي بين انسان‌ها و پيام‌آور عزت براي بشر امروز هستيد. از شما مربيان، كادرفني، سرپرستان و همه‌ كساني كه سخت تلاش مي‌كنند، تشكر مي‌كنم، مجموعه‌اي كه نزديك دو ماه است در پكن تلاش مي‌كند. از خداوند متعال براي شما سلامتي و موفقيت را خواستارم.

احمدي‌نژاد تاكيد كرد: دنيا بداند ملت ايران راه خود را به سوي قله‌هاي عزت، نور و ايمان پيدا كرده است.

رييس جمهوري اسلامي ايران يادآور شد: خبرنگاري از من درباره تحريم‌ها پرسيد. بايد بگويم آن‌هايي كه ما را تحريم مي‌كنند، خودشان را تحريم كرده‌اند. آن‌ها خودشان را از بزرگي‌هاي ملت ايران تحريم مي‌كنند. ملت ايران، ملت بزرگي است كه اين بدخواهي‌ها، بد انديشي‌ها و تحريم‌ها چيزي از ملت بزرگ ما كم نمي‌كند.

وي ادامه داد: امروز به فضل الهي مردان و زنان ايران زمين با توكل بر خدا قله‌ها را يكي پس از ديگري فتح مي‌كنند. آن‌ها در عرصه‌هاي مختلف فناوري، علمي و غيره نشان داده‌اند كه برترند. دنيا خواهد ديد كه كاروان ايران به خاطر همين ويژگي‌هاي انساني خواهد درخشيد.

احمدي‌نژاد در جريان ديدار با اعضاي كاروان ورزشي ايران با افزايش ارزش مادي جوايز مدال آوران كاروان ورزشي ايران در بازي‌هاي پارالمپيك پكن موافقت كرد.

براساس موافقت رييس‌جمهور، ورزشكاران كشورمان كه در بازي‌هاي پارالمپيك 2008 پكن موفق به كسب مدال طلا شوند مبلغ 50 ميليون تومان، مدال آوران نقره مبلغ 40 ميليون تومان و كساني كه موفق به كسب مدال برنز شوند 30 ميليون تومان جوايز نقدي خواهند گرفت.

موافقت رييس‌جمهور با افزايش جوايز مدال آواران پارالمپيك با تشويق اعضاي كاروان ورزشي ايران مواجه شد.

هم‌چنين رييس جمهور جمعه شب به هنگام عزيمت به چين براي شركت در افتتاحيه مسابقات ورزشي پار المپيك در جمع خبرنگاران گفت: « ارتباط فرهنگي ميان تمدن ايران و چين مستلزم روابط ميان ملتها و تقويت فضاي منطق و انديشه است.»

احمدي نژاد رويدادهاي ورزشي را از لحاظ فرهنگي و اجتماعي بسيار مهم توصيف كرد و افزود :« بنده براي حضور در مراسم افتتاحيه المپيك پكن نيز از طرف مقامات چين دعوت شده بودم كه به علت شلوغي و وجود طرفداران زياد آن ، اين دعوت را نپذيرفتم.»

وي با اشاره به دعوت مقامات چيني براي حضورش در بازيهاي پارالمپيك پكن گفت :« حضور در افتتاحيه اين مسابقات را پذيرفتم ، زيرا از نظر من المپيك و پارالمپيك تفاوت چنداني با هم ندارند.»

رييس‌جمهور افزود :« توجه رسانه‌ها اغلب به بازي‌هاي المپيك است اما از نظر من انسان، انسان است و رويدادهايي كه مربوط به انسان مي شود از نظر من مهم هستند.»

احمدي‌نژاد اظهار كرد: « در اين سفر با ورزشكاران ايراني در محل اردوگاه آنان ديدار خواهم داشت و آنان را به تلاش بيشتر تشويق خواهم كرد.»

رييس جمهور با بيان اين كه ديدار با ايرانيان مقيم چين نيز در برنامه كاري‌اش است، افزود:« در پايان نيز با مقامات چيني پيرامون موضوع‌هاي مشترك و مورد علاقه دو كشور بحث و گفت‌وگو خواهيم كرد.»

ثمره هاشمي ، مشاور ارشد رييس‌جمهور، منوچهر متكي، وزير امور خارجه، مشايي، معاون رييس‌جمهور و رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري و علي‌آبادي، معاون رييس‌جمهور و رييس سازمان تربيت‌بدني از جمله همراهان رييس‌جمهور كشورمان در اين سفر هستند.

هم‌چنين در مراسم بدرقه رييس‌جمهور، ولايتي، مشاور مقام معظم رهبري در امور بين‌الملل، صفار هرندي، وزير ارشاد، مصري، وزير رفاه، داوودي، معاون اول رييس‌جمهور، الهام، سخنگوي دولت و سفير چين در تهران حضور داشتند.

انتهاي پيام
 شنبه 16 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن