تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):نشانه هاى مؤمن پنج چيز است: ... و بلند گفتن بسم اللّه  الرحمن الرحيم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820885469




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سخنگوي شوراي اصناف:برخورد تعزيراتي راهكار مقابله با گراني نيست


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: سخنگوي شوراي اصناف:برخورد تعزيراتي راهكار مقابله با گراني نيست
سخنگوي شوراي اصناف گفت: برخورد تعزيراتي با اصناف راه منطقي براي مقابله با گراني محسوب نمي‌‏شود؛ چراكه اساسا گراني و گران‌فروشي دو اصطلاح جدا از هم هستند.
قاسم نوده فراهاني در گفت‌‏وگو با ايلنا ادامه داد: اگر كالايي گران مي‌‏شود بايد مبدا آن را بررسي كرد و عامل گراني را تشخيص داد. واحد‌‏هاي توزيع كالا از اتفاقاتي كه در مبدا توليد كالا رخ مي‌‏دهد، بي‌‏خبرند. چيزي كه به توزيع‌‏كننده ارتباط دارد، فاكتورهاي صادر شده از توليدكننده و همچنين اسناد مربوط به عرضه عمده كالا است.
وي با اشاره به اينكه كار نرخ‌‏گذاري در مبدا انجام مي‌‏شود، گفت: واحدهاي صنفي براساس فاكتورهاي موجود، فقط مي‌‏توانند سود تعيين شده را به آن اضافه كنند و كالا را به دست مصرف‌‏كننده برسانند. همه ساله براي واحدهاي توزيع‌‏كننده كالا نرخ سود مشخصي مصوب مي‌‏شود. اين كار در كميسيون‌‏هاي كارشناسي در وزارت امور اقتصاد و دارايي انجام مي‌‏شود و واحدها بر اساس آن فقط درصد تصويب شده را مي‌‏توانند به كالاها اضافه كنند.
رييس مجمع امور صنفي و توزيعي تهران افزود: اگر از اين مصوبه تخطي شود، واحد صنفي متخلف شناخته مي‌‏شود و هيات رسيدگي به تخلفات صنفي با آن برخورد مي‌‏كند. اين بخش از ماجرا را مي‌‏توان گران‌فروشي و تخلف ناميد كه مراحل مختلفي براي رسيدگي به اين موضوع طراحي شده است، اما نبايد فراموش كرد در هر سيستمي تخلف وجود دارد، اما نمي‌‏توان گران‌فروشي چند واحد را گراني قلمداد كرد.
وي تصريح كرد: به‌‏ هر حال توليدكننده‌‏ها نيز براي توليد گران خود دلايل روشني دارند. كار آنها هم وابسته به مواد اوليه و هزينه‌‏هاي جاري است. اگر به دنبال پايين آمدن سطح قيمت‌‏ها هستيم، بايد توسط دولت بخشي از هزينه‌‏ها جبران شود تا در نهايت قيمت عرضه كاهش يابد. تنها راه تحقق اين هدف اين است كه قيمت تمام شده محصول را كاهش دهيم.
 شنبه 16 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن