تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان ، در عالِمِ بى بهره از ادب بيشتر طمع مى كند تا عالِمِ برخوردار از ادب . پ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820940134




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سوگ بزرگمردی از سلاله انبیا و اولیای الهی(امام خمینی)


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: راه نورانی امام (ره)


خرداد، ماه قیام و پیروزی و ماه سوگ است. سوگ بزرگمردی از سلاله انبیا و اولیای الهی است که پرچم حق و توحید را در عصر حاضر به دوش گرفت.(14 خرداد)


خرداد، ماه قیام و پیروزی و ماه سوگ است. سوگ بزرگمردی از سلاله انبیا و اولیای الهی است که پرچم حق و توحید را در عصر حاضر به دوش گرفت. امام خمینی (ره) بزرگترین رهبر دینی پس از معصومین و روح و معنای دمیده شده در دنیای مادی ماست. اندیشه و راه امام (ره) بیانگر سنت محمدی صلی الله علیه و آله و سلم و سیره علوی علیه السلام و خط مشی تغییرناپذیر جمهوری اسلامی ایران است.

امام خامنه ای در رساترین بیان شاخص اصلی نظام اسلامی را اینگونه تشریح می فرمایند:

«امام بهترین شاخص برای ماست. اگر این تشبیه با همه فاصله ای که وجود دارد به نظر برسد عیبی ندارد که تشبیه کنیم به وجود مقدس پیغمبر که قرآن می فرماید «لقد کان لکم فی رسول الله اسوئ حسنه لمن کان یرجواالله و الیوم الآخر» خود پیغمبر اسوه است؛ رفتار او، کردار او، اخلاق او، یا در یک آیه شریفه دیگر می فرماید: «قدکانت لکم اسوئ حسنئ فی ابراهیم و الذین معه» ابراهیم و یاران ابراهیم اسوه اند. در اینجا یاران ابراهیم پیغمبر هم ذکر شده اند تا کسی نگوید که پیغمبر معصوم بود یا ابراهیم معصوم بود ما نمی توانیم از آنها تبعیت کنیم، نه ... در مورد امام بزرگوار که شاگرد این مکتب و دنباله رو راه این انبیای عظام است، همین معنا صدق می کند. خود امام برجسته ترین شاخص هاست؛ رفتار امام، گفتار امام، خوشبختانه بیانات امام در دسترس است و تدوین شده است. وصیتنامه امام آشکارا همه ما فی الضمیر امام را برای آینده انقلاب تبیین می کند. »

(بیانات ۱۴ خرداد ۱۳۸۹)

براین اساس حیات طیبه ای که اسلام و در قالب جمهوری اسلامی در مقابل زندگی در دنیای پرظلم و فساد امروز نوید می دهد واجد ارکانی است که بر فرهیختگان و مسئولان حتم است بر آنها آگاهی یافته و پای بفشارند. منش و فکر امام عظیم الشأن باید تبیین و تشریح شده و الگو قرار گیرد و برگزاری یادمان رحلت آن بزرگمرد الهی از بهترین بسترهای طرح و توضیح نظریات رفیع و راهگشای ایشان است.

برای درک صحیح و جامع از اندیشه امام ناچار به فهم ارکان و پایه های اصلی آن اندیشه تابناک هستیم. رهبر معظم انقلاب در فرازی گرانسنگ از بیانات شان این ضرورت را اینگونه وصف نموده اند:

«ما امام را فقط برای افتخار کردن به نام او و کار او نمی خواهیم؛ امام را فقط مایه زینت جمهوری اسلامی نمی دانیم. بالاتر و مهمتر از اینها این است که امام ما را به راهی هدایت کرد، هدف هایی را برای ما تعریف کرد، شاخص هایی را در میانه راه به ما معرفی کرد تا راه را گم نکنیم. فقط در صورت پیمودن این راه است که ما می توانیم به حیات طیبه برسیم و طعم آن را بچشیم.»

(بیانات ۱۳ خرداد ۱۳۸۴)

رهبر حکیم انقلاب در فراز دیگری از سخنان شان اهداف اصلی که امام برای انقلاب اسلامی ترسیم نمودند را این گونه برمی شمرند:

«می توانیم کابوس فقر و عقب افتادگی را از جامعه و ملت خودمان دور کنیم؛ می توانیم آرزوی دیرین بشر یعنی عدالت را تحقق ببخشیم؛ می توانیم به تحقیر شدن ملت های مسلمان خاتمه دهیم؛ می توانیم طمع قدرت های استکباری را قدرتمندانه نه با تملق و اظهار ذلت از خودمان قطع کنیم؛ می توانیم اخلاق و تقوا و ایمان را، هم در رفتار فردی خود و هم در برنامه های کلان کشور حاکم کنیم؛ می توانیم آزادی را که نعمت بزرگ خداست، با همه برکاتی که در آن هست، به دست بیاوریم؛ اینها هدف های امام است.»

(بیانات ۱۳ خرداد۱۳۸۴)

این اهداف اصلی که همواره در منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مورد ملاحظه و تبیین قرار می گیرد، در قالب سیاستگذاری های کلان نظام اسلامی به ارکان تصمیم سازی در جمهوری اسلامی ابلاغ می گردد.

بی شک آنچه از این بستر خواهد رویید عدالت و پیشرفت در سایه سار اسلام ناب است. پس در حیطه «نظر» ملزم به شناخت دقیق نظرات امام راحل به عنوان بنیانگذار نظام اسلامی هستیم و در وادی عمل و اجرا نیز شجاعت و اخلاص زمینه ساختن جامعه پیشرفته عدالت محور را فراهم خواهد آورد.


[تصویر: break.gif]
سیدمهدی طباطبایی روزنامه ایران ( http://www.iran newspaper.com )





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 302]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن