تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه (مستحبى) بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820975912




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روزه داران به هيچ عنوان زولبيا و باميه فله اي نخرند


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: روزه داران به هيچ عنوان زولبيا و باميه فله اي نخرند
خواربار فروشي ها نيز مي توانند زولبيا و باميه بفروشند اما به اين شرط كه كاملا سرپوشيده بوده و در ظروف بسته بندي شده عرضه شوند. روزه داران بايد بدانند كه از خريد هرگونه شيريني و زولبيا و باميه به صورت فله اي و باز جلوگيري كنند حتي آن هايي كه در ميادين ميوه و تره بار عرضه مي شود.


سيدرضا غلامي رئيس اداره بهداشت مواد غذايي و بهسازي اماكن عمومي وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي كشور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي برنا، در رابطه با رعايت مسائل بهداشتي در ماه مبارك رمضان گفت: در همين خصوص يك دستورالعملي به سراسر دانشگاه هاي علوم پشكي سراسر كشور ابلاغ شده است تا در اين ماه ميزان كنترل و نظارت بازرسان محيط خود را به خصوص بر مراكز توليد و عرضه زولبيا باميه، شيرني هاي سنتي و مراكز نذورات و تكايا و همچنين رعايت بهداشت فردي پرسنل مراكز را بيشتر كنند.

غلامي در اين خصوص به مردم توصيه كرد: شهروندان بايد مواد غذايي و خوراكي خود را از مكان هايي كه حداقل ضوابط بهداشتي را رعايت مي كنند خريداري كنند و به هيچ عنوان از دست فروشان اقدام به خريد مواد خوراكي همانند آش، حليم، زولبيا باميه و... نكنند. همچنين افراد بايد در هنگاه تهيه مواد غذايي بسته بندي شده به تاريخ توليد، انقضا و مجوز وزارت بهداشت توجه كنند.

وي ادامه داد: هموطنان روزه دار بايد در خريد زولبيا و باميه توجه ويژه داشته باشند. حتما بايد رنگ آن روشن بوده و نرم و تازه باشد و از خريد زولبيا و باميه سوخته و به رنگ تيره خودداري كنند. مسئله مهم ديگري كه نياز است روزه داران به آن توجه كنند جعبه شيريني است كه حتما بايد داراي مجوز وزارت بهداشت و مهر استاندارد باشد.

رئيس اداره بهداشت مواد غذايي و بهسازي اماكن عمومي وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي كشور در ادامه به روزه داراني كه در هنگام افطار از سبزيجات استفاده مي كنند توصيه كرد: حتما به روزه داراني كه در هنگام افطار انواع سبزيجات مصرف مي كنند توصيه مي شود كه حتما بايد قبل از استفاده تمام 4 مرحله سالم سازي را بر روي آن انجام دهند.

وي تصريح كرد: تنها مراكزي كه رسمي و قانوني كه از اتحاديه مجوز اين كار را دارند اجازه تهيه و توزيع مواد خوراكي همچون؛ زولبيا و باميه، آش، حليم و... دارند. به عنوان مثال مراكزي همچون كبابي ها و كله پزي ها اجازه تهيه چنين مواد خوراكي را دارند البته براي رستوران ها نيز از لحاظ وزارت بهداشت منعي وجود ندارد اما از نظر صنفي براي انجام چنين كاري ممنوعيت وجود دارد.

غلامي ابراز داشت: روزه داران در رابطه با تهيه مواد خوراكي داغ مانند آش، حليم و...بايد به ظروف آن توجه كنند كه به هيچ عنوان مواد غذايي داغ را در ظروف پلاستيكي روشن و نازك ميل نكنند و بهتر است كه از ظروف يكبار مصرف گياهي با پايه نشاسته استفاده كنند كه درصورت عدم دسترسي به اين ظروف، بايد از ظروف يكبار مصرف شيري رنگ فومي شكل مصرف كنند.

وي با بيان اينكه تنها قنادي ها و شيريني فروشي ها حق فروش زولبيا و باميه دارند اذعان داشت: خواربار فروشي ها نيز مي توانند زولبيا و باميه بفروشند اما به اين شرط كه كاملا سرپوشيده بوده و در ظروف بسته بندي شده عرضه شوند. روزه داران بايد بدانند كه از خريد هرگونه شيريني و زولبيا و باميه به صورت فله اي و باز جلوگيري كنند حتي آن هايي كه در ميادين ميوه و تره بار عرضه مي شود.

غلامي در خاتمه بيان داشت: شهروندان عزير مي توانند درصورت مشاهده هرگونه خلاف و يا عدم رعايت مسائل بهداشتي در عرضه مواد غذايي عرضه شده در كشور با شماره 09678 تماس حاصل كنند.
 سه شنبه 12 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 175]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن