تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر نمازگزار بداند تا چه حد مشمول رحمت الهى است هرگز سر خود را از سجده بر نخواهد داشت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821054439




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مشاور بانوان فرماندهي انتظامي استان سيستان و بلوچستان: قابليت سنجي و شناسايي وضعيت پليس زن يك امر ضروري است


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: مشاور بانوان فرماندهي انتظامي استان سيستان و بلوچستان: قابليت سنجي و شناسايي وضعيت پليس زن يك امر ضروري است


تهران -- خبرگزاري ايسكانيوز: مشاور بانوان فرماندهي انتظامي استان سيستان و بلوچستان گفت:آشنايي با وضعيت موجود پليس زن و بطور كلي كاركنان زن در نيروي انتظامي، از نقطه نظرهاي متفاوت اولين گام براي برنامه ريزي و بهره وري از خلاقيت ها و نوآوري هاي آنان است .

به گزارش روز سه شنبه گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران"ايسكانيوز" و به نقل از پايگاه اطلاع رساني پليس سيمين سرگلزائي جوان ،مشاور بانوان فرماندهي انتظامي استان سيستان و بلوچستان با بيان اينكه مهمترين سؤالي كه دراين زمينه دستگاه انتظامي بايد درصدد يافتن پاسخي براي آن باشد اين است كه آيا موقعيت زنان مي تواند موجب نوآوري و زمينه ساز خلاقيت باشد يا اينكه ساختار فعلي مانعي در اين راه محسوب مي شود ؟ گفت:امواج فن آوري هاي جديد و نوآوري ها پي يا پي از راه مي رسند و جميع جوانب زندگي فردي و اجتماعي ما را تحت تأثير خود قرار مي دهند .
وي اظهار داشت:جهان در طول تاريخ هيچ گاه چنين دستخوش تحولات و دگرگوني هاي سريع نبوده است .
مشاور بانوان فرماندهي انتظامي استان سيستان و بلوچستان امروزه نوآوري نياز اساسي زندگي بشري و قانون اصلي تغييرات ساختاري ،بنيادين و ناگريز در تمامي ابعاد اجتماعي ،اقتصادي ،فرهنگي ،سياسي و ...است .
*لزوم استقرار نظام نوآوري و شكوفايي
وي ادامه داد: وقتي سخن از نوآوري و شكوفايي به ميان مي آيد منظور استقرار نظامي نوآور ،بارور ،شكوفا و پويا است بديهي است هميشه و در همه سازمان ها حتي جامد ترين و ناكار آمد ترين آنها نيز مواردي از نوآوري و خلاقيت بروز مي كند .اما عدم بكارگيري اين خلاقيت ها در نظامي پويا و هدفمند جز جرقه اي در تاريكي نخواهد بود .
سرگلزائي جوان افزود: لذا در سازمان و نهادي كه درصدد همراهي با حركت بي وقفه فن آوري و نوآوري است و عقب ماندن از قافله پيشرفت را نمي پسندد قبل از هر چيز بستر سازي براي ايجاد و استقرار نظام ارزشي نوآور و خلاق و نهادينه كردن فرايند نوآوري و بهره وري از خلاقيتها بايد در سرلوحه كار قرار گيرد .
*نظام نوآوري و شكوفايي پليسي
مشاور بانوان فرماندهي انتظامي استان سيستان و بلوچستان خاطر نشان كرد:بديهي است عوامل مؤثر در استقرار نظام نوآوري و شكوفايي پليسي نيز كما بيش مانند هر نهاد و سازماني برپايه ارائه راه حل هاي خلاقانه و قابل بكارگيري از مسير دستيابي به دانش فني و فناوري هاي نوين و يا براساس شيوه ي عملياتي نو و استراتژي هاي نوين ،مبتني است .
وي گفت:نظام نوآوري پليس ،نظامي است فراگير كه خلاقيت و نوآوري را در تمامي سطوح جستجو ،ارزيابي و بخدمت مي گيرد .اين نظام با اهميت دادن به پژوهش و تحقيق در همه زمينه ها دائما در حال اصلاح ساختار خود به منظور بهره وري بهينه از آن است و اصولاٌ با ايجاد فضاي خلاق اجتماعي ،ابداع ونوآوري را بعنوان هنجاري عام تقويت و فرهنگ نوآوري و نوآوري فرهنگي را سرلوحه و چار چوب حركت بهسازي و اصلاح ساختار سازماني قرار مي دهد .
*نظام نوآوري پليس زن :
مشاور بانوان فرماندهي انتظامي استان سيستان و بلوچستان افزود: بديهي است نظام نوآوري پليس زن در بطن نظام نوآوري پليسي ناجا واقع و زير مجموعه آن به شمار مي آيد اين نظام نوآوري هيچگاه در تقابل با نظام كلي نيست و حتي به موازات آن حركت مي كند ،بلكه از همان اصول و ضوابطي تبعيت مي نمايد كه نظام نوآوري پليسي ناجا بر پايه آن استوار است ، هر چند برخي از ويژگي ها در نظام نوآوري پليس زن كه معمولاٌ مبتني بر ويژگي ها و روحيات خاص ،پرسنل نسوان مي باشد ممكن است وجوهي متمايز و متفاوت از نظام غالب را نشان دهد .
*قابليت سنجي و شناسايي وضعيت موجود پليس زن :
وي اظهار داشت: ميزان تحصيلات و مهارت هاي كسب شده ،نحوه بكارگيري زنان در ناجا ،پراكندگي نيروهاي زن در واحدهاي مختلف سازماني ،تعداد پرسنل زن،ميزان علاقه و رضايت مندي شاغلان زن ،سهم زنان از پست هاي مديريتي در ناجا است .
مهمترين سؤالي كه دراين زمينه دستگاه انتظامي بايد درصدد يافتن پاسخي براي آن باشد اين است كه آيا موقعيت موجود زنان مي تواند موجد نوآوري و زمينه ساز خلاقيت باشد يا اينكه ساختار فعلي مانعي در اين راه محسوب مي شود ؟
مشاور بانوان فرماندهي انتظامي استان سيستان و بلوچستان گفت: يك بررسي كلي و اجمالي نشان مي دهد كه عليرغم اذعان و اعتراف همه مسئولان به لزوم بكارگيري وسيع از زنان در ناجا و ضرورت بالا بردن سهم زنان در اين عرصه متناسب با ديگر عرصه هاي اجتماعي ،متأسفانه در سال هاي اخير جايگاه زن در ناجا هر چند روند روبه رشدي را پيموده اما با افت و خيزه هايي نيز همراه بوده است .
وي ادامه داد:اين در حالي است كه حضور زنان در عرصه هاي گوناگون فعاليت هاي اجتماعي ،طي يك دهه اخير چند برابر شده است . شاخص سهم زنان داراي تحصيلات عاليه در ايران يكي از بالاترين شاخص ها در جهان است .
مشاور بانوان فرماندهي انتظامي استان سيستان و بلوچستان گفت:دختران و زنان ايراني چندين سال است كه سهمي بيش تر از 60 درصد قبولي دانشگاه ها را به خود اختصاص مي دهند و اي بسا اگر تبعيض در سهميه بندي در رشته هاي دانشگاه حذف شود در آينده اي نه چندان دور ادامه تحصيل در مقاطع عالي براي پسران به آرزويي دست نيافتني تبديل شود .
ورود گسترده زنان تحصيل كرده به جامعه و بكارگيري آنان در مشاغل مختف اعم از آزاد و دولتي ،اشغال سهمي از مصادر مديريتي به زنان را به دنبال خواهد داشت . كه به تبع آن ساختار اداري كشور دستخوش تحولي اساسي خواهد شد اما آيا جايگاه زنان در ناجا نيز به همين نسبت و با همان سرعت ديگر عرصه ها در حال رشد است ؟ آيا نيروهاي نظامي و انتظامي توانسته اند خود را از چارچوب تعريف سنتي و غير اصولي « مردانه بودن امور نظامي و انتظامي » رها كرده و بانگاهي واقع بينانه تر به موضوع بنگرند .
مشاور بانوان فرماندهي انتظامي استان سيستان و بلوچستان افزود: حقيقت امر اين است كه استفاده از ويژگي هاي ذاتي در امور انتظامي مي تواند به اصلاح ساختار ،بهداشت شغلي و تسريع در اعمال تغييرات در سطوح مختلف نيروي انتظامي كمك كند . سرعت ،دقت و سلامت سه خصوصيتي است كه امروزه مهمترين عوامل موفقيت مديران در راهبرد و ايجاد محيطي نوآور و خلاق در سازمانها بشمار مي آيد اين هر سه ويژگي ،ذاتاٌ در زنان وجود دارد .پس ناجا هم ضرورتاٌ بايد با ارزيابي مجدد از جايگاه زنان ،از وجود پرسنل زن در معادلات اساسي تغيير ساختاري و نوآوري سود ببرد .
دراين راستا و بعنوان اولين قدم ،امور بانوان ناحيه انتظامي بر اساس طرحي كه دردست تهيه دارد براي تببين و روشن شدن جايگاه نسوان در ناجا به شناسايي واقعي وضعيت موجود زنان پرداخته است كه بزودي نتايج آن به حضور سردار فرماندهي محترم خواهد رسيد .
اين طرح تحقيقي كه في الواقع با ارائه آمار و نمودارها به سنجش قابليت هاي فردي و يا حتي جمعي زنان شاغل مي پردازد .مطمئناٌ تصويري واضح تر از تعداد ،استعدادها ،ميزان تحصيلات و مهارتها ،پراكندگي ،چيدمان و نحوه بكارگيري زنان خواهد داد كه پايه اوليه ايجاد نظام نوآوري پليس زن در استان را تكشيل خواهد داد .
همزمان با اين طرح امور بانوان با ارسال مصوبات مربوط به نوآوري و شكوفايي ،جزوات و كتاب هاي نگاشته شده در اين زمينه براي كاركنان زن و معرفي سايت هاي مرتبط با آن ،فراخواني نيز براي ارائه پيشنهادات ،مقالات و گزارش هاي تحقيقي مربوط به موضوع نوآوري و شكوفايي را در دستور كار خواهد داشت .
بديهي است ، براي بستر سازي مناسب و هدايت مؤثر در اين زمينه ،استفاده از آموزش هاي مستمر توسط اساتيد مجرب نيز ضروري است .
مشاور بانوان فرماندهي انتظامي استان سيستان و بلوچستان اظهار داشت: اما بي شك همانگونه كه در تجربه سال هاي پس از پيروزي انقلاب نيز به ثبوت رسيده است .هيچ حركت جهشي در كشور جز با مشاركت همگاني و تفكر بسيجي به اهداف عالي دست نخواهد يافت لذا بهره جويي از فرهنگ بسيجي نيز در ايجاد نظام نوآور پليس زن اجتناب ناپذير است .
سرگلزائي جوان افزود: در اين راستا بسيج نوآوري و شكوفايي متشكل از پرسنل زن علاقمند و داوطلب با جذب مشاركت و جمع بندي نقطه نظرات در زمينه هاي نوآوري و خلاقيت مي تواند سهمي هر چند ناچيز در استقرار نظام نوآور و شكوفا داشته باشد .
*رقابت در عرصه نوآوري
وي گفت: به منظور رقابتي نمودن عرصه نوآوري سازماني ،ضمن فراخوان از كليه پرسنل نسوان براي ارائه پيشنهادات و مقالاتي كه متضمن خلاقيت و نوآوري در زمينه هاي مختلف اعم از تخصصي ،تحقيقاتي ،فرهنگي ،اجتماعي ،عملياتي ،ساختاري ،اداري ،بكارگيري شيوه ها و فن آوري بايد با شناسايي نوآوران ،ارزيابي نوآوري ها و تقدير و تشويق به موقع و مناسب ،زمينه هاي ترغيب به مشاركت هر چه بيشتر آنان را در فرآيند استقرار نظام نوآوري فراهم كنيم ./187/125
 سه شنبه 12 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 290]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن