تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان مؤمن، در پشت دل اوست و دل منافق، در پشت زبان او، زيرا مؤمن هرگاه بخواهد سخنى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805630390




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ظاهرا ايشان خود را تئوريسين دولت نهم مي‌داندنماينده اروميه: مشايي را محاكمه كنيد


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: ظاهرا ايشان خود را تئوريسين دولت نهم مي‌داندنماينده اروميه: مشايي را محاكمه كنيد
دنياي اقتصاد- اين روزها اگرچه كمتر نماينده‌اي از نامه 200 امضايي به رييس جمهور براي بركناري اسفنديار رحيم مشايي به دليل ابراز دوستي با مردم اسرائيل و لزوم پيگيري اين نامه سخني به ميان مي‌‌‌آورد، اما انگار رحيم مشايي نيز علاقه‌‌اي ندارد از تيررس نمايندگان و رسانه‌‌ها خارج شود.


ماجرا‌‌‌هاي اخير پيرامون معاون رييس جمهور به اظهارات جنجالي وي درباره اسرائيل بازمي‌‌‌گردد، آنجا كه در بيان محبوبيت ايران در ميان ملت‌‌‌هاي جهان، به افتخار دوستي ايرانيان با تمامي ‌‌‌ملت‌‌‌هاي جهان حتي آمريكا و اسرائيل پرداخت و اين‌چنين فرياد اعتراض بسياري از اصولگرايان را برانگيخت.
برخي مثل آيت ا... مكارم شيرازي او را شايسته معاونت رياست جمهوري ندانستند، 200 نماينده مجلس در نامه‌‌‌ اي به رييس‌جمهور خواستار بركناري‌اش شدند، ناطق نوري سخنان وي را ناپخته توصيف كرد، حتي سايت اصلي حاميان دولت نيز تاكيد كرد:«مشايي بايد برود.»
محمدرضا باهنر، نايب رييس مجلس كه به حمايت از دولت مشهور است نيز در اين ماجرا طرف مجلس را گرفت و راهي جز رفتن وي پيش پاي دولت قرار نداد. او حتي از دعوا ميان دولت و مجلس بر سر موضوع مشايي و هراس خويش از وقوع اين اتفاق سخن راند.
اما تمامي‌‌ ‌اين موارد باعث نشد خللي در تداوم مسووليت مشايي در دولت حادث شود كه وي در سايه سكوت و حمايت تلويحي رييس جمهور در تمامي ‌‌‌برنامه‌‌ها او را همراهي كرد و به حضور در دولت ادامه داد. اما با
فروكش كردن بحران قبلي طي دو روز گذشته موضوع ديگري وي را در معرض انتقاد قرار داده است.
ماجرا از نطق نماينده اروميه آغاز شد. نادر قاضي‌پور در جلسه علني ديروز مجلس گفت:«ظاهرا آقاي مشايي متخصص مردم‌شناسي شده و خود را تئوريسين دولت نهم مي‌داند و علاوه بر اظهارات نسنجيده اخير درباره دوستي با مردم اسرائيل، علاقه‌مند است امنيت ملي، يكپارچگي و وحدت اقوام را تحت ذهنيات خود قرار دهد.» وي افزود:«نامبرده با دخالت در قوميت‌ها با تفكر انتقادي و اظهار‌نظر غيرعلمي و غيركارشناسي قصد سو استفاده از اقوام ايراني را دارد. مشايي در كلام خود در جمع سفراي خارجي در سنندج، سرزمين آذربايجان غربي را سرزمين كردها ناميده است.»اشاره قاضي پور به سخنراني مشايي در تاريخ 13/3/87 در جمع سفراي خارجي مقيم تهران است.وي ادامه داد: «كدام آدم كم سوادي است كه نداند آذربايجان متعلق به همه ايرانيان است، آذربايجان غربي مهد شيران و دلير مردان آذري زبان است.» وي از نامه مشترك خود و ديگر نمايندگان اروميه به رييس مجلس خبر داد و گفت:«انتظار مي‌رود كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي با فراخواني مشايي به مجلس، نتيجه بررسي خود را به استحضار نمايندگان برسانند.» سيد سلمان ذاكر ديگر نماينده اروميه به اين نيز بسنده نكرد كه اظهارات مشايي را مصداق اقدام عليه امنيت ملي دانست و خواستار محاكمه وي به اين اتهام شد. وي با بيان اينكه نمايندگان اروميه با تاييد نگارش نامه‌‌اي خطاب به رييس مجلس شوراي اسلامي‌‌‌براي پيگيري حقوقي اظهارات معاون رييس جمهور، تصريح كرد:«يكي از طرح‌‌‌هاي دشمنان براي مقابله با نظام اسلامي‌‌‌ به جان هم انداختن قوميت‌ها است و اگر كسي اظهارات اخير مشايي مبني بر اينكه آذربايجان جزئي از سرزمين كردستان است را بر زبان مي‌‌‌راند قطعا متهم سياسي تلقي مي‌‌‌شد و مورد محاكمه قرار مي‌‌‌گرفت.»عضو كميسيون حقوقي و قضايي مجلس ادامه داد:«اظهارات اخير مشايي درست همان چيزي است كه سال‌‌‌هاي سال ضد انقلاب و منافقين مطرح مي‌‌‌كردند و ما ضمن محكوم كردن اين سخنان اعلام مي‌‌‌كنيم كه با همه اقوام همزيستي مسالمت‌آميز داريم، اما قايل به مرز استاني هستيم و اجازه تحقق خواسته دشمنان را نخواهيم داد.» وي با تاكيد بر اين كه «مشايي يك بحث چالش برانگيز مطرح كرده است» گفت:«نمايندگان به جد اعتراض خود به اين سخنان را دنبال مي‌‌‌كنند.»
رحيم مشايي اگرچه در توضيح اظهارات پيشين خود آن هنگام كه با افزايش مخالفت‌‌ها مواجه شد، مخالفان را دعوت به مناظره كرد و البته افرادي چون روح ا... حسينيان با اشاره به اين كه سخنان مذكور در تقابل با نظرات امام و رهبري است اعلام كردند «موضوع قابل مناظره‌‌اي وجود ندارد»، اما اين بار هنوز پاسخي به منتقدان نداده است. بايد ديد اين بار، وي سخنان خود را اصلاح مي‌‌‌كند يا بار ديگر مخالفان را به مناظره فرا مي‌‌‌خواند كه شايد «موضوع قابل مناظره‌اي» وجود داشته باشد!
 سه شنبه 12 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن