تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حکمت را هر کجا که یافتی فراگیر، زیرا حکمت گمشده هر مومن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821184002




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

غذاي مناسب روزه‌داران


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: غذاي مناسب روزه‌داران
البته توصيه مي‌شود كه در هنگام سحر از سبزي استفاده نشود و براي رفع تشنگي در روز بعد بين افطار تا سحر تا مي‌توانيد ميوه بخوريد.
عصر ميادين ميوه و تره‌بار ميزبان شهرونداني است كه به مناسبت ماه مبارك رمضان براي خريد مايحتاج خود به اين مراكز آمده‌اند.
اما شايد بد نباشد كه پيش از خريد كمي هم در مورد ميوه‌هايي كه در اين ماه مبارك فوايد بيشتري دارند، بدانيم. كارشناسان تغذيه توصيه مي‌كنند در اين ماه از غذاهاي پُر فيبر، زياد مصرف كنيد.
اين غذاها شامل: ميوه‌ها، سبزيجات، حبوبات و تمامي غلات هستند. اين‌ مواد غذايي‌ در گروه كربوهيدرات‌هاي مفيد نيز قرار دارند و فوايد آنها بسيار است از جمله اينكه مغذي هستند، به فرد احساس سيري مي‌دهند، نسبتا كالري كمي دارند، 30-20 گرم فيبر مورد نياز در روز را تامين مي‌كنند و به آرامي هضم مي‌شوند بنابراين اثر كمتري روي انسولين و قند خون دارند.
همچنين اين مواد غذايي داراي ويتامين‌ها و عناصر معدني مفيد براي سلامتي بدن هستند، مانند: ويتامين C ، ويتامين‌هاي گروه B و آهن.
همچنين در رژيم غذايي خود انواع سبزيجات و ميوه‌هاي سبز، زرد و نارنجي را بگنجانيد مانند كلم بروكلي، هويج و ليمو. اين گروه داراي آنتي اكسيدان ‌هستند كه براي حفاظت از بدن در برابر سرطان و بيماري هاي ديگر بسيار مهم تلقي مي‌شوند.
البته توصيه مي‌شود كه در هنگام سحر از سبزي استفاده نشود و براي رفع تشنگي در روز بعد بين افطار تا سحر تا مي‌توانيد ميوه بخوريد.
 دوشنبه 11 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن