تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه مؤمن به برادر [دينى] خود تهمت بزند، ايمان در قلب او از ميان مى‏رود، همچنان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821088264




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

درد دل با خدا


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: از استاد مي‌‌پرسم: من جواني هستم كه رابطه‌ام با خداوند زياد خوب نيست يا در واقع اصلا رابطه‌اي ندارم. براي اين‌كه قدم اول را محكم بردارم، چه كاري بايد انجام دهم؟ مرحله اول رفاقت و آشنايي با خداوند چيست؟
استاد مي‌‌گويد: يك اقدام. يك سجده كنيد و سه كلمه بگوييد: يا رفيق، يا شفيق، يا حبيب. «خدايا من مي‌‌خواهم رفيق من باشي، خدايا مي‌‌خواهم بهترين دوست من باشي» و چون سجده كردي، خداوند به شما تواضع مي‌‌دهد، چون تواضع پيدا كردي خداوند به شما عزت مي‌‌دهد، مثلا يك دوست خوب نصيبتان مي‌‌كند. خداوند با همان يك سجده به شما توفيقاتي مي‌‌دهد كه مي‌‌توانيد بهترين استفاده را از آن ببريد.
پرسشي كه در سال‌هاي اخير شديدا ذهن‌‌ جوانان را درگير كرده اين است: لذت گناه كردن چرا شيرين است؟ در هزاره سوم، ماهواره، اينترنت، چت كردن، فيلم‌ها، با دوست بيرون رفتن و سرانجام اين‌كه هميشه به نظر مي‌‌آيد گناه كردن از ثواب كردن شيرين‌تر است. چه كاري بايد انجام داد تا بتوان جاي اين دو رفتار را عوض كرد؟
استاد در پاسخ به اين پرسش مي‌‌گويد: كسي كه گل مي‌‌خواهد، از خارش نمي‌‌ترسد. من قبول دارم كه گناه كردن شيرين است اما شيرين‌تر از آن، اين است كه انسان، مطيع آن معلم حقيقي باشد. اگر مطيع او باشي، خداوند به تو گل هديه مي‌‌دهد، براي اين‌كه توانستي بر نفست غلبه كني.
اجازه بدهيد برايتان مثالي بزنم؛ فردي احكام را رعايت نمي‌‌كند، مي‌‌رود مشروب مي‌‌خورد و گناه مي‌‌كند و اين گناه به نظرش شيرين هم هست چرا كه مي‌گويد عالم مستي هم براي خود دنيايي دارد. فكر مي‌‌كنيد بعدش چه اتفاقي مي‌‌افتد؟ خب، آنقدر بخور تا سرانجام سيروز كبدي بگيري. يك كبد بايد عوض كني 250 ميليون تومان، آن هم بايد بروي اتريش، آن هم براي دو سال زنده هستي، به پنج سال هم عمرت كفاف نمي‌‌دهد.
از استاد مي‌‌پرسيم: پس چه كار بايد بكنيم تا لذت گناه را به تلخي تبديل كنيم؟
مبارزه با نفس. شديدا مبارزه كنيم و از خداوند بخواهيم «خدايا به تو پناه مي‌‌برم از وسوسه‌هاي شيطاني» و به خداوند پناه ببريد.

رفتار لذتبخش شيطان
از استاد مي‌‌پرسيم: چرا بعضي از زمان‌ها شيطان براي ما زيباتر، شنيدني‌تر و ديدني‌تر است؟ چرا خداوند كاري نكرد كه شيطان براي ما لذتبخش نباشد؟
استاد مي‌‌گويد: در پاسخ به اين پرسش بايد اشاره داشته باشم كه اتفاقا اين خوب است چرا كه اختيارات انسان مشخص مي‌‌شود. شما كه اختيار داريد، اگر از اين اختيارات خوب استفاده كرديد، فرد موفقي هستيد. شما اختيار داريد كه با اتومبيل‌تان باسرعت حركت كنيد، آن‌گاه با دو نفر عابر پياده هم برخورد مي‌‌كنيد و آنها را از بين مي‌‌بريد اما از طرفي اختيار داريدآهسته هم حركت كنيد. مي‌‌خواهم بگويم خداوند اين اتومبيل را داده است. خودت و فرمان آن، پدال، گاز، ترمزش و در نهايت كنترلش دست خود شماست. «نفس» هم به همين شكل است؛ يعني نفس را هم بايد كنترل كرد. اگرآهسته حركت كند و حق كسي را ضايع نكند، خداوند هم همان لذتي را كه از گناه مي‌‌خواهد بدهد، بهترش را در اختيار بنده خود قرار مي‌‌دهد، مثلا اگر شما چهره‌اي بسيار زيبا ديديد و توانستيد نفستان‌راكنترل كنيد، خداوند هم، زني به شما مي‌‌دهد بسيار زيبا و با فطرت پاك كه در آرزويش بوديد. زني به شما مي‌‌دهد كه در كنارش آرامش داشته باشيد، يا آن فرد مشروب‌خوار كه پس از مدتي، خوردن مشروب برايش عادي مي‌‌شود اما مي‌‌بينيم كه خداوند سركه را هم مقابل انسان قرار داده است خداوند مي‌‌گويد: پس از غذا يك قاشق سركه بخوريد تا كلسترول بدنتان تنظيم شود تا ضمن هضم غذا از بيماري هم در امان بمانيد و بدني سالم داشته باشيد. پس براي مقابله با شيطان بايد بر نفس خود غلبه كنيم و آن را در كنترل عقل درآوريم.







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن