تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين قلب‏ها، قلبى است كه ظرفيت بيشترى براى خوبى دارد و بدترين قلب‏ها، قلبى اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799150232




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نا گفته های موچین


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: یکی از وسایل شایعی که تقریبا در کیف آرایش هر خانمی یافت می شود، موچین است. موهای زائد مشکلی است که به طور شایع دختران و خانم ها دچار آن هستند و یکی از شایع ترین محل های درگیر صورت شامل چانه، پشت لب بالا، بناگوش ها و گردن است. در این مطلب درباره موچین با شما صحبت می کنیم....


[تصویر: 747340332a7363bac70db29cdbdf8e00.jpg]


راه های متعددی برای برداشتن یا از بین بردن موهای زائد وجود دارد از جمله روش های موقتی حذف موهای زائد، برداشتن موها توسط موچین، بندانداختن، اپیلاسیون با موم یا استفاده از دستگاه اپی لیدی یا تیغ جهت شیوکردن آنها. روش های دائمی شامل الکترولیز و لیزر هستند.

● لک ناشی از موچین

بسیاری از اوقات با خانم هایی مواجه می شویم که در ناحیه چانه و صورت خود دچار لک های تیره و قهوه ای رنگ هستند که درست در محل برداشتن موهای زائد آنهاست. این لک ناشی از دستکاری مکرر پوست و برداشتن موها توسط موچین است.

در افرادی که مرتب از موچین برای برداشتن موهای زائد قسمتی از پوست صورت استفاده می کنند، به تدریج به دلیل التهابی که در این محل در اثر دستکاری و کندن موها به وجود می آید، تیرگی پوست به خصوص در پوست های سبزه یا گندمی رخ می دهد که به آن هیپرپیگمانتاسیون متعاقب التهاب گویند.

گاهی در اثر دستکاری و کندن موها، عفونت فولیکول مو یا فولیکولیت رخ می دهد که فرد در ناحیه دچار تورم و قرمزی همراه با جوش چرکی می شود. نکته ای که در مورد استفاده از موچین باید مدنظر قرار داد این است که این وسیله می تواند موجب انتقال برخی ویروس های جلدی به خصوص زگیل مسطح شود بنابراین ضروری است که هر فرد از موچین شخصی خود استفاده کند.

این زگیل های سطحی روی پوست صورت مانند لک های قهوه ای ریز به نظر می رسند و برخی حتی تا قبل از مراجعه به متخصص پوست از ماهیت ویروسی این لک ها آگاه نیستند. باید دانست که این زگیل ها با اقداماتی مانند بندانداختن یا شیوکردن زیاد می شوند و فرد باید آگاهانه از اقداماتی که می تواند موجب پخش شدن بیشتر این زگیل ها روی صورت شود، پرهیز کند.

افرادی که مرتب به صورت تکراری در قسمتی از صورت با موچین مشغول کندن موها هستند گاهی پوست خود را نیز می کنند و موجب بروز زخم یا جوشگاه روی صورت می شوند.

● موچین موها را تیره و ضخیم تر نمی کند

هیچ مدرک علمی دال بر این مطلب که چیدن موها با موچین باعث تیره تر و ضخیم تر شدن موها و افزایش رشد آنها شود، وجود ندارد.

خیلی از خانم ها موهای ابرویشان را برمی دارند بدون اینکه این موها تیره تر و خشن تر و انبوه تر شوند بنابراین چیدن موهای نواحی دیگر نیز نباید از این نظر اهمیتی داشته باشد. برعکس شواهدی وجود دارد که رشد موها پس از چیده شدن به وسیله موچین یا بند انداختن کاهش می یابد، یعنی موی زبر و خشن و رنگی تبدیل به یک موی ظریف و کوچک و بی رنگ کرکی می شود.

چیدن موها با موچین روش انتخابی برای رفع موقتی موهای زایدی است که به صورت پراکنده در صورت پیدا می شوند. بدیهی است که در مورد تعداد بیشتر و رشد گسترده تر موها به کار بردن این روش عملا امکان پذیر نیست. چیدن موها با موچین به خصوص روی نواحی ای چون لب فوقانی کمی دردناک است ولی عوارض سوء دیگری ندارد.

با توجه به رشد مو و تراکم رشد موها در نواحی مختلف بدن، بین ۲ تا ۱۲ هفته وقت لازم است تا موهای چیده شده با موچین به حدی رشد کنند که بتوان مجددا آنها را چید.

● کشف علت موهای زاید بیش از حد

گاهی این موها چنان زیاد است که صورت خانم کاملا شبیه آقایان دچار ریش و سبیل می شود. نکته مهم در این شرایط یافتن علت این مشکل است.

باید فرد آزمایشات هورمونی لازم را انجام دهد، سونوگرافی از تخمدان ها و غده فوق کلیه بررسی کیست تخمدان یا تخمدان پلی کیستیک انجام گیرد و حتی گاهی لازم است تصویربرداری از مغز برای بررسی تومورهای غده هیپوفیز که ترشح کننده پرولاکتین (هورمون شیرساز) است در موارد خاصی که این هورمون افزایش قابل توجه یافته انجام شود.

بیماری هایی که می توانند موجب افزایش ترشح هورمون های مردانه و ثانویه به آن باشد نیز باید بررسی شوند. زمانی که تمام دلایل ایجاد موهای زائد به شکل مردانه در صورت یا بدن کنار گذاشته شوند، آنگاه می توان ادعا کرد که مشکل هیرسوتیسم (موهای زائد) بیمار بدون علت (ایدیوپاتیک) یا خانوادگی است.

● مهندسی ابرو

ابروها را به وسیله کمی روغن یا شیرپاک کن نرم کنید، پوست را محکم بگیرید، موها را یکی یکی در مسیر رشد مو دربیاورید، بعد از برداشتن موها، کمپرس آب سرد روی ابرو گذاشته و کمی ضدعفونی کننده برای جلوگیری از تورم روی آنها بزنید، برای فرم دادن به ابرو می توانید از مدادابرو و پودرابرو استفاده کنید.

قبل از استفاده از مداد ابرو باید حتما آن را با مدادتراش مخصوص مدادهای آرایش بتراشید، مدادهای آرایشی ابرو معمولا به رنگ های قهوه ای روشن، متوسط، تیره، زغالی، سیاه و جگری تیره هستند، بهتر است که رنگ مداد مورد استفاده یک درجه روشن تر از ابروی اصلی انتخاب شود.

برای ابروهای بسیار روشن (بلوند) رنگ مداد کمی تیره تر توصیه می شود، قبل از مصرف مداد حتما ابروها را به طرف بالا و گوشه ابرو را به طرفین در مسیر رشد موها برس کنید و سپس با مداد نوک تیز خطی نازکی بکشید و آرام آرام خط را پهن تر کرده و فرم می دهید، می توانید از پودر استفاده کنید و با برس ابرو از گوشه داخل ابرو شروع، به طرف وسط ابرو و سپس به سمت گوشه خارجی ادامه دهید و سپس با یک برس تمیز پودرهای اضافی را تمیز کنید و حالت طبیعی به ابروها بدهید.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 326]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن