تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نگاه مؤمن عبرت آميز و نگاه منافق سرگرمى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820920999




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون سياسي وزير كشور: مهم‌ترين تهديد عليه كشور عمليات رواني است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: معاون سياسي وزير كشور: مهم‌ترين تهديد عليه كشور عمليات رواني است
خبرگزاري فارس: معاون سياسي وزير كشور گفت: براساس نظر مقام معظم رهبري مهم‌ترين تهديد كنوني عليه كشور، عمليات رواني دشمن و تهديد اقتصادي و محدويت‌هاي علمي است.


به گزارش خبرگزاري فارس از كرمانشاه، عليرضا افشار امروز در چهارمين همايش منطقه‌اي معاونان سياسي، امنيتي و فرمانداران استان‌هاي غرب كشور در كرمانشاه افزود: برنامه ريزي براي عدم تحقق برنامه‌هاي عمليات رواني دشمن ضرورتي مهم است و به همين منظور طرح خوبي در شوراي امنيت ملي به تصويب رسيده كه اميدواريم با اجراي آن برنامه‌هاي كاري براي مقابله با عمليات رواني دشمن بيش از پيش افزايش يابد.
وي ادامه داد: نظام مقدس جمهوري اسلامي پس از پيروزي انقلاب اسلامي همواره از سوي دشمنان دچار تهديد بوده و توطئه‌هاي مختلفي از قبيل كودتا، ترور شخصيت‌ها و تحميل جنگ براي كشور تدارك ديده شد.
معاون سياسي وزارت كشور تصريح كرد: مسئولان سياسي استان‌ها بايد نسبت به حوزه كاري و مسائل سياسي و اجتماعي خود اشراف و آگاهي كافي داشته باشند و وزارت كشور نيز در برنامه ويژه‌اي نسبت به تهيه مقالات و گزارش‌هاي تحليلي براي مسئولان سياسي استانداري‌ها و فرمانداري‌ها اقدام مي‌كند كه به صورت فصلي ارائه خواهد شد اما مسئولان سياسي بايد همواره در جهت ارتقاي دانش و آگاهي‌هاي خود كوشا باشند.
افشار با بيان اينكه مردم همواره نسبت به ارزش‌ها و اهداف والاي انقلاب اسلامي دلبستگي و تعلق خاصي دارند، گفت: دشمنان در گذشته تصور مي‌كردند مردم ديگر رويكردي به اهداف انقلاب ندارند، اما با گرايش به ارزش‌هاي والا و گفتمان انقلاب اسلامي طي سه سال گذشته فشار و تهديدات آنها به كشور نيز افزايش يافته است.
وي شناسايي حوزه‌ها و محورهاي تهديدات از سوي مسئولان سياسي را بسيار با اهميت عنوان كرد و افزود: تلاش براي افزايش روحيه همبستگي، وحدت ملي و كاهش تعصبات قومي و قبيله‌اي الزامي است و مسئولان سياسي بايد با آسيب شناسي از حوز‌ه‌هاي سياسي، فرهنگي و اجتماعي ظرفيت‌هاي بهره برداري دشمن را از حوزه‌هاي تهديدات كاهش دهند.
معاون سياسي وزيركشور با اشاره به نقش مهم استان‌هاي مرزي كشور با كشورهاي مجاور در جهت تأثيرگذاري بر مردم آن مناطق خاطر نشان كرد: استان‌هاي مرزي كشور به جاي تاثيرپذيري از كشورهاي مجاور بايد برآن مناطق تاثيرگذار باشند و تلاش ويژه‌اي براي كمرنگ كردن نفوذ دشمنان بر مناطق همجوار خود داشته باشند.
افشار ادامه داد: بايد فضاي ذهني، همكاري و مشاركت مردم را از طريق تبليغات و اطلاع رساني مناسب كسب كنيم تا زمينه نشاط و اميد در جامعه بيش از پيش گسترش يابد.
وي با تأكيد بر عمليات رواني دشمن و اينكه اين موضوع تعاريف مختلف و زيادي دارد گفت: عمليات رواني به عنوان يك فن و دانش مطرح است كه كشورهاي اروپايي و به خصوص آمريكا از اين دانش و ابزار بسيار استفاده مي‌كنند، به‌طوريكه در جنگ تحميلي عراق عليه ايران آن قدر از اين ابزار استفاده كردند كه مردم جهان فكر مي‌كردند كه ايران آغاز كننده جنگ بوده است.
معاون سياسي وزير كشور افزود: بزرگترين عمليات رواني دنيا در جنگ آمريكا عليه عراق صورت گرفت و در عمليات رواني اين جنگ سه موضوع همراهي خود مردم كشور متجاوز، همراهي جامعه و مردم كشور مورد هجوم و همراهي كشورهاي دنيا در دستور كار آنان قرار داشت.
وي با اشاره به حادثه 11 سپتامبر، از اين حادثه به عنوان بهانه‌اي براي تأمين منافع آمريكا و كسب مجوز براي حمله به افغانستان و عراق نام برد و گفت: القاعده كه دست پرورده خود آمريكايي‌هاست ولي طوري در دنيا از اين نام استفاده كردند كه مسئله امنيت شهروندان آمريكا، به مسئله مهم و اول تبديل شد و با استفاده از اين حربه و ايجاد وحشت در آمريكا و ديگر كشورها، مجوز حمله به كشورهاي افغانستان و عراق با هدف به اصطلاح از بين بردن تروريسم را به دست آوردند.
افشار ادامه داد: در جنگ عراق، عمليات رواني آمريكا و متحدانش آن قدر زياد بود كه مردم عراق در مقابل حمله آنها ايستادگي و مقاومت زيادي نكردند.
وي افزود: 11 سپتامبر به عنوان نقطه عطفي در ايجاد فضاي رواني و عملياتي در دنيا مطرح شد و صهيونيست‌ها كه در هيئت حاكمه آمريكا نفوذ زيادي دارند، بيشترين استفاده را از اين حادثه بردند و براي خراب كردن چهره و رافت دين مبين اسلام آن را به جهان اسلام نسبت دادند.
معاون سياسي وزارت كشور تأكيد كرد: هدف اصلي آمريكا از حمله به افغانستان و عراق، مقابله با ايران بود زيرا ايران اسلامي تهديد كننده منافع نامشروع آمريكا در منطقه است و آمريكا هم براي ضربه زدن به وحدت و انسجام اسلامي و نظام مقدس جمهوري اسلامي از هيچ تلاشي فروگذار نيست.
افشار سوء استفاده از مسئله حقوق بشر به عنوان محور دوم دشمن عليه ايران نام برد و گفت: متاسفانه بيشتر جريانات سياسي همگرا با غرب، كشورهاي خارجي را در بحث حقوق بشر همراهي مي كنند اما بايد توجه داشت كه هر كشوري براي خود يك حدود و مرزبندي مشخصي دارد.
وي مسئله مذهب را حربه سوم دشمنان عليه جمهوري اسلامي ايران خواند و افزود: برخلاف هياهوها و جنجال هاي كشورهاي استكباري عليه ايران اسلامي در خصوص حقوق بشر، چندين نماينده اديان و مذاهب مختلف در مجلس شوراي اسلامي وجود دارند ولي عليرغم وجود جمعيت گسترده مسلمانان در كشورهاي اروپايي، اين گروه عظيم جامعه در اروپا حتي از داشتن نماينده هم محرومند و از اين جهت بحث حقوق بشر آنها تنها به عنوان يك دسيسه براي تامين منافع شان مطرح مي شود.
معاون وزير كشور ادامه داد: بحث تهديد نظامي نيز يكي ديگر از حربه‌هاي دشمنان براي نا امن جلوه دادن كشور به منظور جلوگيري از سرمايه گذاري است كه هر از چندگاهي مطرح مي‌شود.
وي تصريح كرد: بايد با تشكيل اتاق فكر و استفاده از نظرات افراد انديشمند و صاحب نظر و حمايت و پشتيباني از برنامه ها، همواره در جهت خنثي كردن توطئه هاي دشمنان گام برداريم.
انتهاي پيام/ب
 دوشنبه 11 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن