تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دانشمندی که از علمش سود برند ، از هفتاد هزار عابد بهتر است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820849836




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون مطالعات و تحقيقات سازمان ملي جوانان :زنان ديندارتر از مردان هستند 74 درصد جوانان خود را مذهبي مي دانند


واضح آرشیو وب فارسی:حيات: معاون مطالعات و تحقيقات سازمان ملي جوانان :زنان ديندارتر از مردان هستند 74 درصد جوانان خود را مذهبي مي دانند
تهران – حيات

معاون مطالعات و تحقيقات سازمان ملي جوانان گفت: طبق آخرين نتايج پيمايش سازمان ملي جوانان در حوزه هويت ديني زنان از مردان ديندارتر شناخته شدند و هويت ديني بالاتر و قوي تري برخوردار هستند.
به گزارش خبرنگار اجتماعي حيات، اسحاقي صبح امروز (يكشنبه) در نشستي با موضوع اعلام آخرين نتايج پيمايش سازمان ملي جوانان در حوزه هويت ايراني جوانان با اعلام اينكه اين پيمايش در اسفند 86 بين 7 هزار جوان 14 تا 29 در 30 استان در سطح مراكز استان ها، شهرستان ها و روستاهاي مهم برگزارشده گفت: هويت در 7 بخش فردي، جنسي، خانوادگي، فرهنگي، شغلي، ملي و سياسي در اين پيمايش بررسي شده است.
وي ادامه داد: برخي هويت ديني را مقابل هويت ملي مي دانند و اين درحالي است كه هويت ديني بخشي از هويت ملي به شمار مي رود و تعامل اين دو هويت ايراني را تشكيل مي دهد.
اسحاقي در حوزه هويت ديني نتايج پيمايش را با اشاره به اين مطلب كه 74 درصد از جوانان خود را فردي مذهبي مي دانند آغاز كرد و اعلام كرد: نيمي از جوانان ايراني به طور منظم نماز را در برنامه خود دارند و اين درحالي است كه 31 درصد به طور نامنظم، 6 درصد درصورت مشكلات روحي و رواني و 4 درصد اصلا نماز را در برنامه خود ندارند.
وي گفت : 90 درصد جوانان را با اين مطالب كه مرگ پايان زندگي است، گاهي اوقات به حضور خدا شك وارد مي شود، خدا شاهد اعمال خوب و بد ما نيست و تقابل علم و دين باعث بي نيازي به دين مي شود مخالفت داشتند و طي نتايج پيمايش 71 درصد جوانان با اينكه گاهي به عقايد مذهبي شك مي كنيم، 75 درصد به اينكه امربه معروف و نهي از منكر وظيفه عالمان دين است، 56 درصد با اين موضوع كه عقايد ديني امري شخصي است و 70 درصد با اينكه پايبندي بر اخلاق مي تواند انسان را از دين بي نياز كند مخالفند.
اسحاقي با اشاره به اينكه 85 درصد اين جوانان تنها راه نجات بشر را پايداري به دين مي دانند گفت: 5/83 درصد جوانان هيچ عبادتي را قابل مقايسه با نماز ندانسته اند، 94 درصد جهت اثر رفع بلاكردن صدقه، و 65 درصد دينداري را بدون پرداخت خمس و زكات تاييد كردند.
وي گفت: 84 درصد جوانان ما از انجام ندادن فرايض ديني احساس گناه مي كنند و چيزي حدود 80 درصد عقب ماندگي ناشي از دين را نفي كردند و اين درحالي است كه 27 درصد با اينكه مذهب محدوديت هايي براي جوانان ايجاد مي كنند موافقت و اين مطلب را تاييد كردند.
معاون مطالعات و تحقيقات سازمان ملي جوانان 7/91 درصد نظر جوانان درخصوص وجود راه حل ديني براي اكثر مشكلات را مثبت اعلام كرد و اضافه كرد: دركل اين پيمايش در حوزه هويت ديني زنان از مردان ديندارتر شناخته شدند از هويت ديني بالاتر و قوي تري برخوردار هستند و اين درحالي است كه هويت ديني با مساله تحصيلات رابطه معناداري دارد.
اسحاقي در حوزه هويت ملي اعلام كرد: 91 درصد جوانان اعلام كردند در هرجاي دنيا به ايراني بودن خود افتخار مي كنند و 71 درصد حاضر به پذيرفتن تابعيت هيچ كشور خارجي نبودند، 89 درصد ادعا كردند براي ايران هركاري مي كنند و 65 درصد مخالف راستگونبودن مردم ايران بودند.
وي خاطرنشان كرد: افراد 25 تا 29 ساله از هويت ملي بالاتري برخوردار هستند و جنس و سن برخلاف تحصيلات با هويت ملي رابطه معناداري ندارند.
اسحاقي در مبحث هويت فردي 35 درصد جوانان را با آرزوي خود ديگر بودن معرفي كرد و ادامه داد: در حوزه هويت جنسي 4/79 درصد جوانان از جنس خود راضي بودند اما 5/19 درصد كه بيشتر هم از خانم ها در سن 15 تا 19 ساله بودند از جنسيت خود اظهار نارضايتي داشتند .
وي در ادامه به هويت ها از نمره 1 تا 4 نمره داد و گفت: هويت ديني 23/3، هويت ملي 20/3، هويت فردي 89/2، هويت شغلي 89/2، هويت سياسي 78/2 و هويت جنسي 19/3 نمره در اين پيمايش گرفتند و اين درحالي است كه نمره 1 نگرش كاملا منفي و نمره 4 نگرش كاملا مثبت را شامل مي شود.
اسحاقي در پايان بحث بحران هويت را نفي كرد و اعلام كرد: نتايج اين پيمايش به منظور شناخت، اطلاع رساني، برنامه ريزي و نظارت بر تاثير عملكرد در اختيار مسوولان درگير با اين مساله و متوليان اين امر قرار خواهد گرفت.
پايان پيام
 يکشنبه 10 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات]
[مشاهده در: www.hayat.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن