تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حكيم نيست آن كس كه مدارا نكند با كسى كه چاره اى جز مدارا كردن با او نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820888986




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تجليل از مدال آوران المپيك 2008پكن


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: تجليل از مدال آوران المپيك 2008پكن
تهران / واحد مركزي خبر / ورزشي 1387/06/09
در مراسمي با حضور شخصيت هاي سياسي ، فرهنگي و ورزشي كشور امشب از هادي ساعي و مراد محمدي قهرمانان مدال آور المپيك 2008 پكن تجليل شد.
به گزارش خبرنگار ما ؛ در اين مراسم كه جمعي از ورزشكاران شركت كننده در پيكارهاي المپيك نيز حضور داشتند، علي آبادي ، رييس سازمان تربيت بدني با قدرداني از اعضاي كاروان ورزشي كشورمان از آقايان ساعي و محمدي به عنوان نور چشم ملت ايران ياد كرد و افزود: امروز پيكار ما در عرصه هاي علمي، ورزشي و فرهنگي همچنان ادامه دارد و هر كس مي تواند بايد با همه توان خود در اين عرصه ها حضور پيدا كند.
رييس سازمان تربيت بدني با تاكيد براينكه در مرام مسلماني شكست راه ندارد گفت: شكست خورده اين ميدان كسي است كه از تمام توان خود براي اعتلاي ورزش كشور استفاده نكرده باشد.
وي با قدرداني از مجلس شوراي اسلامي در اختصاص بودجه لازم براي ورزش كشور گفت: با تلاش هاي پيگير و تمرين هاي 15 ساعته در روز توانستيم 55 سهميه المپيك را به خود اختصاص دهيم.
اميدوار رضايي نمايند مجلس شوراي اسلامي نيز دراين مراسم گفت: با مصوبه مجلس اعتبارات ورزش كشور 3 تا 5 برابر شده است.
وي در ادامه گفت: ورزش كشور در جايگاه اصلي خود قرار ندارد و ما نتوانسته ايم ورزش كشور را در جايگاهي كه شايسته ملت ايران است قرار دهيم.
نماينده مجلس شوراي اسلامي با اشاره به نقش ورزش در سلامتي جامعه گفت: توسعه ورزش، بسترساز توسعه همه جانبه كشور در عرصه هاي مختلف سياسي و امنيت ملي است و اگر در روند اين توسعه مشكلي وجود دارد همه ما مقصر هستيم.
وي ورزش را يك موضوع مهم سياسي ، اقتصادي و فني دانست و افزود: مجلس آماده است تا پيشنهادهاي دولت را در زمينه توسعه ورزش به تصويب برساند.
رييس كميته ملي المپيك نيز دراين مراسم با تشكر از مدال آوران گفت: علل برخي ناكامي ها در المپيك پكن در دست بررسي است و پس از حصول نتيجه با شفافيت به مردم اعلام خواهد شد.
هادي ساعي مدال طلاي المپيك آتن و مدال برنز المپيك سيدني در وزن زير 68 كيلوگرم را نيز در اختيار دارد و در وزن زير 72 كيلوگرم هم در سال 2006 قهرمان آسيا و در سال 2005 قهرمان جهان شده است.
هادي ساعي، تكواندوكار وزن سوم تيم‌ملي كشورمان توانست در بازي هاي المپيك 2008 پكن با برتري مقابل سارمينتو از ايتاليا، تنها مدال طلاي ايران در رقابت‌هاي المپيك پكن، به دست آورد.
هادي ساعي در مرحله نهايي وزن سوم تكواندوي المپيك پكن، توانست با نتيجه 4-6 حريق بلندقامت ايتاليايي خود را مغلوب كند.
ساعي در وقت اول 2-4 از حريف ايتاليايي عقب افتاد، اما در وقت دوم توانست بازي را 4-4 كند و در وقت سوم 4-6 به پيروزي دست يابد.
نيمه نهايي مسابقات المپيك، مقابل حريف آذربايجاني به پيروزي رسيد و به ديدار نهايي راه يافت.
هادي ساعي در مرحله نيمه نهايي مقابل راشد احمداف در وقت اول بدون امتياز كار خود را پايان داد و در وقت دوم نيز 2 تكواندوكار با نتيجه يك بر يك به مبارزه خود پايان دادند.
در وقت سوم ساعي با نتيجه چهار بر يك به پيروزي رسيد تا اولين ورزشكار ايراني در اين دوره از مسابقات باشد كه به فينال رسيده است.
مراد محمدي نماينده ايران در وزن 60 كيلوگرم كشتي آزاد، در مسابقه رده بندي با شكست دادن سليمخان حسينوف از جمهوري آذربايجان به مدال برنز رسيد.
اين ورزشكار 28 ساله با شكست در نيمه نهايي از راهيابي به مسابقه فينال باز ماند، اما در رده بندي توانست در تايم اول با اجراي فن يك خم و تبديل آن به دوخم حريف خود را 2-0 مغلوب كند و در تايم دوم هم با خاك كردن حريف او را با امتياز فني 3-1 شكست دهد.
مراد محمدي در دور اول مسابقات خود ابراهيم مدني، كشتي گيري از مصر را به سادگي و در دو تايم با نتايج 7-0 و 2-0 پشت سر گذاشت و در دور دوم نيز سعيد آذربايجاني، كشتي گير ايراني الاصل كشور كانادا را در دو تايم شكست داد.
محمدي در هر دو تايم با خاك كردن حريف و كسب پيروزي 1-0 توانست از حريف خود بگذرد.
اما در مرحله نيمه نهايي مراد محمدي با ماولت باتيروف، قهرمان روس جهان روبرو و با شكست راهي گروه بازنده ها شد.
در اين مسابقه محمدي در دو تايم و با نتايج مشابه 1-0 مغلوب باتيروف شد.

تصوير دارد
 شنبه 9 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن