تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1833021894
«عمليات 125»بيشتر شخصيت محور است
واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: در آستانه پخش سريال خبرگزاري فارس: كارگردان مجموعه تلويزيوني«عمليات 125» با بيان اينكه كساني كه بتوانند كار اكشن را از لحاظ تكنيكي خوب كارگرداني كنند، در ايران بسيار كم و نادر هستند، ميگويد: سريال عمليات 125 بيشتر شخصيت محور است تا حادثه محور. «بهروز افخمي» در گفتوگو با خبرنگار راديو و تلويزيون فارس درباره مجموعه تازهاش در سيما (سريال عمليات 125) كه از فردا پنجشنبه 30 خردادماه، بهروي آنتن شبكه تهران خواهد رفت، در پاسخ به سوال كه چرا پس از 20 سال دوري از تلويزيون موضوع آتش نشانان را براي ساخت انتخاب كرده، گفت: اين موضوع، موضوع جذابي براي من بود، يعني موضوع كار آتش نشاني و جنگيدن با آتش، حادثه و خطر است و به دلاوري زيادي لازم دارد، چون آدم ميتواند مثلا در جنگ از دشمن متنفر باشد، اما نميتوان از آتش متنفر بود، حتي وقتي كه آدم را به شدت ميسوزاند. بنابراين، اين يك نوع شجاعت را لازم دارد و من فكر كردم آدمهايي كه اين كار را ميكنند، بايد آدمهاي جذابي باشند. پس به سراغ آنها رفتم و اميدوارم كه اين مجموعه براي تماشاچي هم جذاب باشد. وي در ادامه درباره موضوع سريال هم گفت: سريال درباره جواناني است كه ميآيند تا براي آتشنشانشدن آموزش ببينند و در اين ميان، ماجراهاي ديگري نيز برايشان اتفاق ميافتد كه يك بخش از آن در آموزشگاه ميگذرد و بخش ديگر آن هم در خانوادههاي جوانان و مربيها اتفاق ميافتد. اين كارگردان سينما و تلويزيون با بيان اينكه زياد در 12 قسمت اول روي خدمترساني آتشنشاني تأكيد نداريم و جنبههاي آموزش و آماده شدن آتش نشانان را براي خدمت نشان ميدهيم، اظهار داشت: اين روند و جريان نسبتا مشكل است و هر كارآموزي بايد آن را بگذراند تا بتواند به عنوان آتشنشان استخدام شود. ما درباره داستانهاي آن هم تحقيق كردهايم و تقريبا اين قصهها، ميتواند به عنوان سند هم مورد استفاده قرار گيرد. يعني اگر جواني ميخواهد آتش نشان بشود و يا روي آن فكر ميكند ميتواند به اين سريال نگاه كند و متوجه بشود كه بايد چگونه مراحل پذيرش آموزش را طي كند و چه روزهايي را بگذراند. اين كارگردان اظهار داشت: يكي ديگر از دلايلي كه اين كار را پس از 20 سال براي ساخت انتخاب كردم، اين بود كه اين سريال خيلي خوب به نتيجه رسيد، يعني من فكر ميكنم من الان نميتوانم سريالي مثل «كوچك جنگلي» را كه فقط دو سال پيش توليد داشت، بهآساني شروع كنم و تلويزيون هم ديگر آن شرايط سابق را ندارد. وي در اين زمينه توضيح داد: توليد و ساخت سريالهاي خيلي گرانقيمت و زمانبر، دردسر زيادي بههمراه دارد و شروع كردنش انرژي بسيار زيادي را ميطلبد. مثل سريال «مختارنامه» كه سالها است كه «داوود ميرباقري» درگير آن است و در اين مدت هم، فكر ميكنم كه فشار بسياري را تحمل كرده و عذاب كشيده است. البته موضوعاتي هست كه من دوست داشته باشم كه روي آنها كار كنم و اين كارها از جنس كارهايي هستند كه احتياج به مقدمه چيني دارند اما هيچ كدام هنوز به مرحله جدي نرسيده كه تلويزيون بخواهد آنها را اجرا كند. وي درباره تجربياتي كه با ساخت اين سريال به دست آورده گفت: سرعت كار، تجربه تازهاي بود. من فكر ميكنم تا همين الان چيزي حدود 400دقيقه فيلم گرفتم آن هم در 4 ماه كه تا به حال برايم پيش نيامده بود. در واقع ما با سيستم HD كار مي كنيم كه امكانات جلوههاي ويژه جديدي را در اختيار ما ميگذارد و ما تا به حال در سينماي ايران با سيستم 35 ميليمتري، نميتوانستيم به اين مسائل فكر كنيم. افخمي ادامه داد: اين حقههاي سينمايي و جلوههاي ويژه در سيستم قديمي درنميآمد و الان تازه، ما در حال وارد شدن به آن هستيم. البته اصول ثابت است يعني اگر ما سيستمهاي لابراتواري مدرني در ايران داشتيم، ميتوانستيم با 35 ميليمتري هم همين كارها را انجام دهيم، منتهي ميدانستيم كه لابراتوارمان كهنه است، خيلي از تروكاژها بد درميآيند و نتيجهاش قابل قبول نيست، ولي متون همانهايي هستند كه در كتابهاي تروكاژ نوشته شده و من بعضي از آنها را سر ساخت «كوچك جنگلي» نيز امتحان كردهام. وي همچنين درباره دليل پرش خود از هليكوپتر در سريال «عمليات 125» نيز گفت: فكر ميكردم كه اين كار بامزه است، به همين دليل به همراه داود هاشمي مجري طرح در صحنهاي كه قرار بود گروه چتربازي كه يكي از بچههاي آتشنشاني است با چتربازهاي ديگر پريديم و اينگونه يك صحنه در سريال از خودمان گرفتيم. كارگردان «عمليات 125» درباره اين او هميشه در كارهايش با حضور خود يادگاري به جاي ميگذارد، گفت: هميشه اين كار را نميكنم. بعضي وقتها از خودم يادگاري به جا ميگذارم. در اغلب فيلمهايم به اندازه يك نما و عكس كه جا شوم، حضور پيدا ميكنم و دليل آن اين است كه بعضي وقتها فقط به خاطر اينكه يك نقشي است كه هيچ بازيگري حاضر نيست آن را بازي كند و مثلا يك ديالوگ دارد، اين كار را انجام ميدهم كه شايد بازي آن نقش كوتاه هم سخت باشد (مانند روز شيطان). بعضي وقتها هم به همين دليل كه فكر كردم كار بامزهاي است دركارهايم بازي كردهام. وي ادامه داد: من در واقع براي «فرزند صبح» هم به منظور پرواز با پاراگلايدر و با گلايدر موتوردار را تمرين كرده بودم و دوست داشتم يكي از نماهاي فيلم را با گلايدر فيلمبرداري كنم چون فكر ميكردم با هليكوپتر قابل فيلمبرداري نيست. هم به دليل لرزش آن و هم به دليل اينكه اسبها را ميترساند و ما ميخواستيم به اسبهاي يك كاروان كه در يك دشت زمستاني در حال حركت هستند، نزديك بشويم ولي عملا بعد از آن موفق شويم با پاراگلايدر فيلمبرداري كنيم و اين نما را با هليكوپتر گرفتيم. ولي من تمرينهاي اوليه را با پاراگلايدر كردم. البته اين موضوع مربوط به 8 سال پيش است و اين كار دوندگي زيادي لازم داشت و سرعت خيلي زيادي براي بلندشدن از زمين احتياج داشت كه الان ديگر فكر ميكنم سن و سال من اقتضاء نميكند كه اين قدر بدوم. وي درباره ساخت سري دوم سريال هم گفت: ظاهرا مسئولان شبكه علاقه دارند كه بخش دوم هم ساخته شود و ما هم كمي براي طراحي سناريو فكر كردهايم. افخمي در پاسخ به اين سوال فارس كه آيا ساخت اين مجموعه ميتواند عامل ترغيب كنندهاي براي ساخت اثر يك اكشن باشد تصريح كرد: بله حتما. در 12 قسمت اول ما بخشهاي خيلي اكشن و پرحركت به آن معنا كه يك سريال پرحادثه ببينيم، نداشتيم. به دليل اينكه هم پول زيادي نداشتيم و هم فرصتمان كم بود. در برنامههاي اكشن اگر بخواهيم امنيت گروه هم حفظ شود و به كسي صدمه وارد نشود، بايد خيلي سر فرصت فيلمبرداري كنيم و راندمان كار روزانه به مقدار كمي ميرسد. وي ادامه داد:بنابراين ما صحنههاي اكشنمان محدود است و در هر اپيزود شايد بيشتر از سه الي چهار دقيقه صحنه هاي پرتحرك و پرحادثه نداشته باشيم. اما براي قسمت دوم مي شود فكر كرد كه بيشتر اكشن داشته باشيم مخصوصا اينكه سيستم HD خيلي سيستم با كفايتي آرام آرام با آن آشنا شدهام و به آن عتماد پيداكردهام. شايد قبل از اينكه سري دوم سريال را بسازيم به سراغ فيلم تنگسير بروم كه آن هم جلوههاي ويژه دارد. وي درباره دليلش مبني بر استفاده نكردن از بازيگران مشهور در اين سريال نيز گفت: فكر مي كنم هرقدر بازيگر كمتر شناخته شده باشد باور كردني از آب درمي آيد. چون قرار است كه اين سريال واقعگرايانه باشد. يعني خيلي نمايشي و مبالغه آميز نباشد. بنابراين بايد سعي كنيم بازيگران را طوري انتخاب كنيم كه مردم فكر كنند و بتوانند باور كنند كه اين آدم واقعا وجود دارد. وي ادامه داد: اين نوع سريالي كه ما ساخته ايم نوع كم سابقهاي نيست مخصوصا در خارج فيلمهاي زيادي به اين شيوه ساخته ميشود و مسائل مختلفي مانند مسائل خانوادگي و عاطفي نيز در كنار آن به تصوير كشيده مي شود. يعني ساخت اين نوع سريال يك ژانر است كه كاملا مشخص و معلوم است و شكل و ساختمان داستان ما شبيه همان ژانر شناخته شده اي است كه در ايران كمتر به آن پرداخته شده است. افخمي اظهار داشت: در اين سريال تا حدودي مسائل ايمني و حفاظتي را منعكس ميكنيم اما سريال عمليات 125 بيشتر شخصيت محور است تا حادثه محور. وي درباره كارگرداني سري دوم سريال نيز گفت: سري دوم را به احتمال زياد خودم كارگرداني نميكنم و ممكن است فقط صحنههاي حادثهاي آن را كارگرداني كنم. فعلا كه راما قويدل در حال كارگرداني چند قسمت پاياني همين سريال است و كارش هم خيلي خوب است.به نظر من اينگونه سريالها بايد توسط كارگردانان متعددي ساخته شود. يعني وقتي قرار است چهار الي پنج مجموعه 12 قسمتي از يك سريال ساخته شودنبايد يك نفر آن را كارگرداني كند. وي تصريح كرد: اصلا اگر قرار باشد توليد اينگونه سريالها به نحوي باشد كه بين آنها فاصله زيادي نيفتد و هر فصلي كه تمام شد فصل بعدي با فاصله كمي شروع بشود بايد بيشتر از حتي دو كارگردان در حال كار كردن باشد. البته خوب است كه اولين فصل را يك نفر كار كند كه بعدا صورت تهيه كننده خلاق پيدا كند. وقتي گروهي به كار خود وارد و مسلط شوند ديگر ميتواند فصلهاي بعدي را بدون دردسر زياد بسازند. وي در پاسخ به اين سوال كه دليل كارگرداني بخش هاي اكشن توسط خود شما چيست؟ ساختن صحنههاي اكشن سخت است و كمتر مي شود فيلمساز كم تجربه و جواني صحنه هاي اكشن را خوب از آب دربياورد معمولا فيلمسازان جواني كه صحنه هاي اكشن كار مي كند پس از ساخت چند كار وقتي كارهاي اوليه خود را مي بينند خجالت مي كشند چون احتياج به تجربه زيادي در كارگرداي و مونتاژ دارند. كساني كه بتوانند كار اكشن را از لحاظ تكنيكي خوب كارگرداني كنند در ايران بسيار كم و نادر هستند. افخمي در پايان گفتوگوي خود درباره رضايتمندياش از ساعت و روز پخش سريال گفت: زمان و روز پخش خوب و مناسب است من زياد به اين مسائل وارد نيستم و چندان اهيتي هم ندارد چون امروز بينندهها مدام شبكه تلويزيوني خود را عوض مي كند و اگر سريال ما هم خوب ساخته شده باشد ديده ميشود. اميدوارم سريال براي مخاطبان جذاب باشد و خودم فكر مي كنم سرگرم كننده است و خسته كننده نيست. انتهاي پيام/
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 510]
صفحات پیشنهادی
«عمليات 125»بيشتر شخصيت محور است
«عمليات 125»بيشتر شخصيت محور است. در آستانه پخش سريال خبرگزاري فارس: كارگردان مجموعه تلويزيوني«عمليات 125» با بيان اينكه كساني كه بتوانند كار اكشن ...
«عمليات 125»بيشتر شخصيت محور است. در آستانه پخش سريال خبرگزاري فارس: كارگردان مجموعه تلويزيوني«عمليات 125» با بيان اينكه كساني كه بتوانند كار اكشن ...
نوشابههای رژیمی سکتهآورند
«عمليات 125»بيشتر شخصيت محور است ... سازمان توسعه تجارت ايران اتاق فكر تشكيل ميدهد نوشابههای رژیمی سکتهآورند · در افغانستان مي مانيم · در «باغ مظفر» از ...
«عمليات 125»بيشتر شخصيت محور است ... سازمان توسعه تجارت ايران اتاق فكر تشكيل ميدهد نوشابههای رژیمی سکتهآورند · در افغانستان مي مانيم · در «باغ مظفر» از ...
حماسه نهم دي ماه انقلاب سوم مردم ايران بود
حماسه نهم دي ماه انقلاب سوم مردم ايران بود · 20 كشته در انفجار كارخانهاي در چين · «عمليات 125»بيشتر شخصيت محور است · مراسم خاکسپاری کوروش بــزرگ . ... حماسه اي ...
حماسه نهم دي ماه انقلاب سوم مردم ايران بود · 20 كشته در انفجار كارخانهاي در چين · «عمليات 125»بيشتر شخصيت محور است · مراسم خاکسپاری کوروش بــزرگ . ... حماسه اي ...
آتشنشانانی واقعی و غیر کلیشهای در "عملیات 125" افخمی
آتشنشاناني واقعي و غير کليشهاي در "عمليات 125" افخمي ... از سالها پيش ساخت مجموعههاي تلويزيوني با محور قرار دادن يک حرفه خاص همچون پزشکي، پرستاري، آتشنشاني و . ... در اين مجموعه شغل شخصيت محوري است و پردازش صحيح شخصيتها و پرداخت به ... از ميان آنها بيشتر به شخصيت ايمان صفا (حسين لطيفي) ميتوان اشاره کرد که ...
آتشنشاناني واقعي و غير کليشهاي در "عمليات 125" افخمي ... از سالها پيش ساخت مجموعههاي تلويزيوني با محور قرار دادن يک حرفه خاص همچون پزشکي، پرستاري، آتشنشاني و . ... در اين مجموعه شغل شخصيت محوري است و پردازش صحيح شخصيتها و پرداخت به ... از ميان آنها بيشتر به شخصيت ايمان صفا (حسين لطيفي) ميتوان اشاره کرد که ...
گمانه زنی ها درباره علت سقوط "پرنده آبی" در زنجان
هواپیما پس از سقوط دچار آتش سوزی نشده ولی به کل منهدم شده است. ... در همین حال با گزارش مسافرین عبوری از محور قزوین- زنجان، سکان عمودی این هواپیما (رادر) روی ... سوم مردم ايران بود · 20 كشته در انفجار كارخانهاي در چين · «عمليات 125»بيشتر شخصيت .
هواپیما پس از سقوط دچار آتش سوزی نشده ولی به کل منهدم شده است. ... در همین حال با گزارش مسافرین عبوری از محور قزوین- زنجان، سکان عمودی این هواپیما (رادر) روی ... سوم مردم ايران بود · 20 كشته در انفجار كارخانهاي در چين · «عمليات 125»بيشتر شخصيت .
شغل در دکان تصویر
سریال عملیات 125 نیز شغل آتشنشانی را محور اصلی کار خود قرار داد و از ... محل کار شخصیت اصلی و در واقع مقتضیات شغلی وی به محور اصلی سریال بدل میشود. ... دامنه این اعتراضات در سالهای اخیر بیشتر هم شده است بهویژه اگر از آن حرفه در ژانر یا ...
سریال عملیات 125 نیز شغل آتشنشانی را محور اصلی کار خود قرار داد و از ... محل کار شخصیت اصلی و در واقع مقتضیات شغلی وی به محور اصلی سریال بدل میشود. ... دامنه این اعتراضات در سالهای اخیر بیشتر هم شده است بهویژه اگر از آن حرفه در ژانر یا ...
نشناختن هارد
در آستانه پخش سريال بهروز افخمي: «عمليات 125»بيشتر شخصيت محور است تا حادثه محور · حفظ مرزهاي گروههاي سياسي با غيرخوديها و بيگانگان ضرورت دارد ...
در آستانه پخش سريال بهروز افخمي: «عمليات 125»بيشتر شخصيت محور است تا حادثه محور · حفظ مرزهاي گروههاي سياسي با غيرخوديها و بيگانگان ضرورت دارد ...
ماراتون سریالهای رمضان، کدام سریال برنده میشود؟!
او فوتبالیستی به نام مهران سارنگ (خطیبی) را محور داستان خود قرار داده که برای عقد قرارداد با ... بار اصلی و مانور سریال بیشتر روی نقش او یعنی مهران سارنگ است . ... و سری دوم عملیات 125؛ اما این اولین بار است که آهنج به سراغ سریالی مناسبتی رفته است. ... شخصیت سامان برخلاف ساسان «فاصلهها» شخصیتی مثبت است که در داستان ...
او فوتبالیستی به نام مهران سارنگ (خطیبی) را محور داستان خود قرار داده که برای عقد قرارداد با ... بار اصلی و مانور سریال بیشتر روی نقش او یعنی مهران سارنگ است . ... و سری دوم عملیات 125؛ اما این اولین بار است که آهنج به سراغ سریالی مناسبتی رفته است. ... شخصیت سامان برخلاف ساسان «فاصلهها» شخصیتی مثبت است که در داستان ...
- خاطرات يکي از فرماندهان بازمانده از عمليات بيتالمقدس
جالب آن كه شخصيت محوري وقايع اين كتاب، فرماندهي جواني است به نام «مرتضي» كه نويسنده به دليل چرخش قلم بيتكلف ... آن موقعها من يك موتور 125 ياماها جگري رنگ داشتم. ..... اما من به بالشخصه، بيشتر با لحظههايي مأنوسم كه قبل از آن عمليات شاهدش بودم. مثلاً حال و هواي نيروها در روزها و شبهاي پاياني سال 1360 در ميان تپه ماهورهاي محور بلتا.
جالب آن كه شخصيت محوري وقايع اين كتاب، فرماندهي جواني است به نام «مرتضي» كه نويسنده به دليل چرخش قلم بيتكلف ... آن موقعها من يك موتور 125 ياماها جگري رنگ داشتم. ..... اما من به بالشخصه، بيشتر با لحظههايي مأنوسم كه قبل از آن عمليات شاهدش بودم. مثلاً حال و هواي نيروها در روزها و شبهاي پاياني سال 1360 در ميان تپه ماهورهاي محور بلتا.
دستهای پر تلویزیون در فصل تابستان
داستان "سه در چهار" درباره دو باجناق است که در رقابت با هم تصميم ميگيرند يک شرکت ... جمعيت و همچنين کاراکترهاي متضاد بيشتر به چشم بيايد و سوژه موقعيتهاي طنز شود. ... عبور کند، پرداختن به اعتياد يک شخصيت زن به الکل، نقشآفريني تأثيرگذار .... در مجموعه "عمليات 125" عبدالرضا اکبري، رضا رويگري، سيامک احصايي، محمد ...
داستان "سه در چهار" درباره دو باجناق است که در رقابت با هم تصميم ميگيرند يک شرکت ... جمعيت و همچنين کاراکترهاي متضاد بيشتر به چشم بيايد و سوژه موقعيتهاي طنز شود. ... عبور کند، پرداختن به اعتياد يک شخصيت زن به الکل، نقشآفريني تأثيرگذار .... در مجموعه "عمليات 125" عبدالرضا اکبري، رضا رويگري، سيامک احصايي، محمد ...
-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها