تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):دانايى سرآمد همه خوبى‏ها و نادانى سرآمد همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821123788




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مهمترين هنر دولت نهم جهت‌دهي فضاي فرهنگي به سمت فضايل اخلاقي است‌


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: مهمترين هنر دولت نهم جهت‌دهي فضاي فرهنگي به سمت فضايل اخلاقي است‌


سرويس فرهنگي: مهمترين هنر دولت نهم جهت‌دهي فضاي فرهنگي كشور به سمت فضايل اخلاقي در 3 سال گذشته بوده است.‌

به گزارش خبرنگار ما، دكتر محمدحسين صفارهرندي، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در نشست خبري خود كه به مناسبت هفته دولت برگزار شد، با بيان اين مطلب، افزود: معتقديم كه در حوزه فرهنگ كيفيت بخشيدن به امور اهميت افزونتري از افزايش آمارهاي كمي دارد. تمام تلاش ما خارج كردن اصحاب فرهنگ و هنر از موضع اتهام بود و تصور ما اين است كه وزارت ارشاد در اين امر توفيق داشته است.

بودجه حوزه فرهنگ 3 برابر شد

دكتر صفارهرندي گفت: در مدت 3 سال گذشته بودجه حوزه فرهنگ جهش 3 برابري داشته كه اين امر خود گوياي نگاه مثبت دولت نهم به فرهنگ و هنر قرآن محور و مسجد مدار است.

بودجه فعاليت‌هاي قرآني‌

وزير ارشاد اظهار داشت: امسال بودجه كانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد 10 برابر شده و به رقم 18 ميليارد تومان رسيده است. به اعتقاد ما اين رقم هنوز هم جوابگو نيست.ما افزايش 20 برابري بودجه قرآني وزارت ارشاد را نيز كافي نمي‌دانيم.

وي تصريح كرد: در 3 سال گذشته نزديك به 500 پروژه عمراني فرهنگي به پايان رسيده، 600 پروژه در دست احداث و 200 پروژه عمراني جديد آغاز شده است، هر چند تاكيد ما در اين عرصه پايان طرح‌هاي نيمه تمام بود.

صدور مجوز 800 موسسه فرهنگي‌

صفارهرندي تاكيد كرد: در مورد صدور مجوز موسسات فرهنگي در دولت نهم سنجيده‌تر عمل شد و تلاش كرديم درخواست‌هاي گذشته كه حدود 800 مورد تقاضاي زمين مانده بود يكسال و نيم گذشته تكليفشان به صورت كامل روشن شود.

30 ميليارد تومان يارانه براي مطبوعات‌

وي افزود: برخلاف آنچه اين دولت را متهم به قلع و قمع مطبوعات مي‌كنند، تعداد روزنامه‌هاي فعال در كشور هم‌اكنون به 145 عنوان روزنامه و در مجموع 2100 نشريه در حال انتشار رسيده است كه نسبت به زمان آغاز كار ما افزايش خوبي را نشان مي‌دهد. 30 ميليارد تومان يارانه نيز امسال به آنها تعلق خواهد گرفت.

بازسازي 50 سينما با 70 سالن‌

وي افزود: 50 سينما با بيش از 70 سالن در مدت يكسال و نيم گذشته بازسازي شد چرا كه معتقديم رشد صنعت سينما با اكران خوب در كنار فيلم خوب و سالن خوب اتفاق مي‌افتد. بودجه معاونت سينمايي ارشاد نيز نزديك به 4 برابر شده است.

صفارهرندي گفت: در حوزه‌ هنرهاي نمايشي هرچند عنوان نمايش‌ها در مدت اخير كم شده اما در تعداد نوبت‌هاي اجرا 40 درصد افزايش را شاهديم. در عرصه موسيقي نيز اركستر ملي و اركستر سمفونيك تهران فعال و جهت‌دهي شد تا برنامه‌هاي فاخري را با توجه به خواست عموم مردم توليد كنند.

سد بندي در مقابل كودتاي فرهنگي‌

صفارهرندي در توضيح سخنان اخيرش در مورد جلوگيري از بروز كودتاي فرهنگي گفت: برنامه‌ريزي وسيعي عمدتا از خارج كشور زير لواي ناتوي فرهنگي شكل گرفته و جاگيري خودشان در داخل كشور را هم انجام داده‌اند، ما به عنوان جزئي از نظام در مقابل اين ناتوي فرهنگي سد بندي خواهيم كرد.

واكنش به اظهارات مشايي‌

وي در پاسخ به پرسش در مورد اظهارات اخير رحيم مشايي نيز گفت: موضع ما در اين زمينه نگاه امام(ره) و رهبر نظام است. آنچه اخيرا بيان شد خلاف است. شايد منظور اين نبوده و الان آن چيزي كه از آقاي مشايي انتظار داريم اين است كه در مواجهه با چنين موجي از مطالبه عمومي نسبت به اصلاح صحبت‌هاي خود اقدام كنند. ‌

صدور كارت هوشمند فرهنگ‌

صفار هرندي در مورد برنامه‌هاي آينده نيز اظهار داشت: براي صدور كارت هوشمند فرهنگ براي عموم مردم در آينده برنامه‌ريزي خواهيم كرد تا افراد با آن كارت بتوانند از فعاليت‌هاي فرهنگي از جمله سينما، خريد كتاب و مطبوعات بهره‌مند شوند.‌




 شنبه 9 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 171]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن