تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):راست ترين سخن، رساترين پند و زيباترين حكايت، كتاب خدا (قرآن) است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806920467




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چند خبر كوتاه از حوزه تئاتر كشور


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: چند خبر كوتاه از حوزه تئاتر كشور
فرهنگي. تئاتر. مهمترين رويدادها . حوزه نمايش
برپايي آيين‌هاي مرتبط با رمضان در تئاتر شهر ،استقبال از نمايش‌هاي خياباني جشنواره شبانه تئاتر خياباني ، اجراي نمايش قراضه جنگ‌ها به پيك نيك نمي‌روند و نمايش كسي مارا به شام دعوت نمي‌كند و برخي دلايل برگزار نشدن جشنواره تئاتر ارتش از زبان مسئولان از جمله اين اخبار است.

* دفتر پژوهش و انتشارات با نظارت دفتر نمايش‌هاي سنتي و آئيني، آئين‌هاي رمضان را در مجموعه تئاتر شهر برگزار مي‌كند.

به گزارش روزجمعه خبرنگار فرهنگي ايرنا در اين مراسم نمايشگران و بازي سازان آيين‌هاي نمايشي و خرده نمايش‌هايي چون ترنا بازي، نقالي، تعزيه، منقبت خواني، موسيقي عرفانيو موسيقي زورخانه‌اي را از ‪ ۱۲‬شهريور ماه و به مدت ‪ ۱۵‬شب در محل مجموعه تئاتر شهر اجرا مي‌كنند .

*اجراهاي فصلي تئاتر خياباني كه از شنبه دوم شهريور ماه در محوطه باز مجموعه تئاتر شهر تهران آغاز شده مورد توجه تماشاگران قرار گرفته است .

اين نمايش‌ها كه در طرح اجراهاي فصلي تئاتر انجام مي‌شود، طي روزهاي گذشته با استقبال گرم تماشاگران رو به رو بوده است .

گفتني است هر شب ‪۱۴‬اثر نمايشي درمحوطه بازتئاتر شهر به شيوه نمايش‌هاي خارج از سالن و با موضوعات متنوع براي مخاطبان عام تئاتر اجرا مي‌شود.

اين اجراها تا ‪ ۲۷‬شهريور ماه ادامه دارد.

*نمايش عروسكيقراضه جنگي‌ها به پيك نيك مي‌روندنوشته و كاررامين كهن در فرهنگ سراي اشراق تهران روي صحنه رفت.

اين نمايش كه از ‪ ۲۶‬مرداد ماه اجراي عمومي خود را آغاز كرده است هر روز صبح ساعت ‪ ۱۰‬و تا ‪ ۱۲‬شهريور در سالن گلبانگ فرهنگ سراي اشراق به اجرا در مي آيد .

گفتني است نمايش قراضه جنگي‌ها به پيك نيك مي‌روند از توليدات بنياد شهيد و امور ايثارگران است .

* مركز تجربي و بين‌المللي تئاتر فيزيكي با نظارت سرجي استرنكو از كشور روسيه براي دوره آبان ماه خود فراخوان داد.

اين مركز براي كشورهايي كه پيشينه‌اي از شيوه تئاتر فيزيكي دارند و اجراهاي تئاتر معاصر آنها مبتني بر اصل جسارت، جنبش و ابعاد گوناگون فيزيكي است ، برگزار مي‌شود.

در فرا خوان اين مركز تاكيد ويژه‌اي بر كشف عملي شيوه‌ها و تكنيك‌هاي آموزش گروه‌هاي تئاتر براي بنيان نهادن فرايند تمرين منسجم شده است .

توجه به فضاهاي خلاقانه و ساختن اجراهاي مبتني برابتكار و بداهه‌سازي از جمله مواردي است كه در اجراها بايد مد نظر توليدكنندگان تئاتر قرار گيرد .

فعاليت‌هاي اين مركز در دو بخش آموزش فيزيكي و آموزش‌هاي نظري تهيه و تنظيم شده است كه دربخش آموزش فيزيكي شركت‌كنندگان از قابليت‌هاي بدني خود به عنوان ابزار كليدي در فرم، شكل، فضا و احساسات در اجرايي معاصر بهره مي‌گيرند.

بخش آموزش‌هاي عملي و نظري به دو بخش آموزش از طريق شيوه‌هاي بداهه گويي و از تمرين تا اجراست كه با سخنراني، بحث و كنكاش كلاسي همراه است .

در اين بخش هنرجويان هر روز صبح پيش از صبحانه تمرينات نرمش‌هاي تنفسي، حركتي و تصويرسازي ذهني انجام مي‌دهند.

در فرا خوان مركز تئاتر فيزيكي و تجربي آمده است تمامي بازيگران فيزيكي و نمايشي، تئاترهاي موسيقايي و حركات موزون،طراحان حركات موزون، كارگردانان، طراحان صحنه، نمايشنامه نويسان و نويسندگان مي‌توانند در اين كلاس‌ها حضور داشته باشند.

گفتني است براي حضور در اين كلاس‌ها علاقه مندان بايد پيشينه مختصري ازخود وانگيزه حضور خود را در اين مركز را از طريق پست الكترونيكي به آدرس .‪www‬ ‪ [email protected]‬همراه با نام نمايش، تاريخ و مكان اجرا ارسال كنند هزينه ثبت نام شامل هزينه‌هاي هتل، محل اقامت و... بايد تا قبل از ‪۲۵‬ آگوست(‪ ۴‬شهريور) پرداخت شود. لذا جهت كسب اطلاعات بيشتر مراجعه به سايت ‪ www.iugte.com , [email protected]‬و .‪www.iugte.com/projects/performers‬ ‪ phpsicality.php‬توصيه مي‌شود.

براي تماس تلفني نيز شماره ‪ ۰۰۴۴-۰۲۰-۸۱۳۳-۲۵۹۳‬اعلام شده است.

* نمايش كسي ما را به شام دعوت نمي‌كند نوشته و كاررضا سعيدياز سه شنبه ‪ ۵‬شهريور در سالن گوشه فرهنگسراي نياوران به صحنه مي‌رود.

اين نمايش روايتگر خانواده‌اي به نامهوهام است كه در شرايطي كه در شهرستان سيل آمده و تمامي مردم شهر پا به فرار گذاشته‌اند آن‌ها بدون توجه به هيچ خبري منتظر مهمان هايشان هستند.

در نمايشكسي ما را به شام دعوت نمي‌كند بازيگراني چون عباس جمالي، سوگول رضواني، محمد عبدي، آذين رئوف، پويان يحيي پور، فائزه علوي، كيوان خانبگي و بابك عباسي به ايفاي نقش مي‌پردازند .

اين نمايش تا ‪ ۱۵‬شهريور ماه ساعت ‪ ۱۸/۳۰‬هر روز در سالن گوشه فرهنگسراي نياوران به روي صحنه مي‌رود .

* جشنواره سراسري تئاتر ارتش جمهوري اسلامي ايران ( ميثاق ) با تصميم سازمان عقيدتي سياسي ارتش از جدول زماني جشنواره‌هاي امسال تئاتر خارج شد.

جشنواره ميثاق كه در سه سال گذشته جايگاه ويژه‌اي در بين جشنواره‌هاي تئاتر پيدا كرده بود و با توجه به موضوعيت ارتش و دفاع مقدس يكي از انگيزه‌هاي موثر توليد متون دفاع مقدس در بين نويسندگان حرفه‌اي و جوان تئاتر به شمار مي‌رفت در سال ‪ ۸۷‬برگزار نخواهد شد.

مسئول امور هنرهاي نمايشي سازمان عقيدتي سياسي ارتش، با تاييد اين خبر گفت : همه اقدامات اوليه براي برگزاري اين جشنواره از جمله ارسال متون حرفه‌اي توليد شده در جشنواره قبل به يگان‌هاي مختلف انجام شده و هم اكنون نيز تماس‌هاي مكرري از سوي هنرمندان يگان‌ها براي شركت در جشنواره داريم، اما تصميم سازمان بر اين است كه در سال جاري تمركز بيشتري روي جشنواره فيلم، توليدات تله تئاتر و بخش‌هاي ديگر وجود داشته باشد.

برگزار نشدن جشنواره تئاتر بسيج و بلاتكليف بودن برگزاري جشنواره دفاع مقدس و برگزار نشدن جشنواره تئاتر ميثاق در سال جاري براي علاقه مندان به تئاتر دفاع مقدس و انقلاب اسلامي، اين نگراني را ايجاد كرده كه بيشتر فرصت هاي توليد و ارائه آثار تئاتري در اين ژانر به تدريج از آن‌ها سلب شده است.
 جمعه 8 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن