تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 16 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): با علما معاشرت كن تا علمت زياد، ادبت نيكو و جانت پاك شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1826667924




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خلاقيت در كلاس‌هاي داستان‌نويسي


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: خبرگزاري فارس:فتح الله بي‌نياز گفت: خلاقيت در كلاس‌هاي داستان‌نويسي بسيار پايين است و در اكثر اين كلاس‌ها هنرآموز تك بعدي بار مي‌آيد. «فتح الله بي‌نياز» داستان نويس و منتقد ادبي در گفت‌وگو با خبرنگار ادبي فارس بيان داشت: كلاس‌هاي داستان‌نويسي آميزه‌اي از نكات خوب و بد است.نكته مثبت اين كلاس‌ها اين است كه كساني كه ذهن خلاق و قوه تخيل خوبي دارند و به عبارتي «قصه گو» هستند با يادگيري تكنيك‌ها و اصول داستاني مي‌توانند بدل به يك «داستان‌نويس» خوب شوند. وي ادامه داد: نبايد توقع داشته باشيم كه از اين كلاس‌ها تنها قصه‌نويس پديد آيد بلكه اگر حتي خواننده خوب، مفسر خوب و روزنامه‌نگار ادبي خوب هم از كلاس‌ها زاده شود جاي بسي خوشوقتي است. «بي‌نياز» مشكل بعضي از مدرسين را تك بعدي بودن آنها دانست و بيان داشت: بعضي از مدرسين به دليل عدم آگاهي از تمامي تكنيك‌ها و آموزه‌هاي داستان تنها روي موضعي كه خودشان آگاهي بيشتري دارند تكيه مي‌كنند و هنرآموزان را تك بعدي بار مي‌آورند و تنها به آموزش يك تكنيك بسنده مي‌كنند، كه اين خيانت بزرگي است. اين داستان‌نويس گفت: بايد رابطه بين روايت، پلات و قصه حفظ شود تا داستان جذابيت داشته باشد اما در اكثر كلاس‌ها به هيچ عنوان به اين نكات توجهي نمي‌شود. وي در خصوص تك بعدي كردن هنرجو بيان داشت: محدود كردن داستان نويسان جوان در يك چارچوب خاص و تعريف شده باعث انجماد خلاقيت جوانان مي‌شود، پس اگر كسي كليه اصول و مباني را نمي‌داند هرگز دست به تدريس داستان‌نويسي نزند. وي پژوهش را براي كساني كه تدريس مي كنند، ضروري دانست و اضافه كرد:كساني كه قصد تدريس داستان‌نويسي را دارند بايد تمامي رمان‌هاي شاخص جهان را بخوانند و با نظريه‌هاي ادبي و شيوه‌هاي نقد ادبي هم كاملا عجين باشند تا در كلاس‌ها فقط پيرامون مباحث تئوريك داستان بحث نكنند و هنرجو از جهت نقد و جامعه‌شناسي داستان هم سيراب گردانند. وي به مقاله‌اي به عنوان «كلاس‌هاي آموزشي داستان نويسي» اثر "گابريل گارسيا ماركز" اشاره كرد و گفت: اين مقاله يكي از بهترين مقالاتي است كه در اين خصوص نوشته شده و خواندن آن را به همگان توصيه مي‌كنم. انتهاي پيام/ش




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 158]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن