تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله چيزى مثل شام و غير آن را بر نماز مقدم نمى‏داشتند و ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821039860




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ناهماهنگي تاكتيكي حلقه گمشده پاس/ جوانان بي‌تجربه چالش اصلي بگوويچ


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: ناهماهنگي تاكتيكي حلقه گمشده پاس/ جوانان بي‌تجربه چالش اصلي بگوويچ
داخلي. ورزشي. فوتبال. گزارش.

شاگردان وينگو بگوويچ در چهار هفته گذشته ليگ برتر هشتم عملكرد قابل قبولي را ارايه ندادند و نا هماهنگي تاكتيكي به عنوان حلقه گمشده در آنها مشهود بود.

كسب چهار امتياز از چهار بازي روياي بگوويچ براي شروع طوفاني در ليگ برتر هشتم با هدف اثبات توانايي فني‌اش به عنوان كهنه‌كارترين مربي خارجي در ليگ برتر ايران، هنوز به واقعيت تبديل نشده است.

وينگو بگوويچ معتقد است هفته‌هاي آغازين به دليل عدم تسلط بازيكنان با فضاي مسابقات و شرايط نامتعادل در آمادگي فني و تاكتيكي، به طور طبيعي عيار تيم‌ها را مشخص نمي‌كند.

اين مربي كروات گفت: هم‌اكنون تيم‌هاي بزرگ ليگ همچون استقلال، پرسپوليس و سپاهان نيز با اين مشكل فني مواجه هستند و بر اين اساس نبايد به بازيكنان خرده گرفت.

وي اضافه كرد: تيم پاس با ميانگين سني پايين نياز به تجربه اندوزي دارد و اكنون شرايط به گونه‌اي است كه بايد بازيكنان را در مسير تعالي هدايت كنيم.

اين اظهارنظرهاي بگوويچ در حالي است كه شاگردان او در چهار بازي گذشته نشان از يك تيم هماهنگ و آماده نداشته‌اند.

در حالي كه تمرين آماده‌سازي پيش از فصل تيم پاس با تاخير آغاز شد اما بگوويچ اين مساله را در نتايج به دست آمده موثر نمي‌داند.

شاگردان اين مربي كروات در بازي هفته چهارم مقابل برق شيراز بسيار نا هماهنگ و سردرگم بازي كردند تا جايي كه حتي بگوويچ و پورحيدري از آن به عنوان بدترين نتيجه به دست آمده تيم پاس همدان در يكسال گذشته ياد كردند.

"منصور پورحيدري" مدير فني تيم پاس نيز مشكلات پيش آمده به لحاظ فني را زودگذر مي‌داند و مي‌گويد: بازيكنان به زودي شرايط آرماني را به دست خواهند آورد و نبايد دلهره اوضاع كنوني را داشت.

وي افزود: تيم پاس بازيكنان مستعدي دارد كه هيچ گاه كم فروشي نمي‌كنند و كادر فني تلاش خود را براي ساماندهي به اوضاع كنوني تيم و رسيدن به وضعيت مطلوب انجام خواهد داد.

تيم پاس در اين چهار هفته نشاني از يك تيم هماهنگ نداشته و سيستم هميشگي وينگو بگوويچ كه همان ‪ ۴- ۳- ۲- ۱‬و ‪ ۴- ۲- ۳- ۱‬است، اغلب مربيان تيم‌هاي حريف را آگاه ساخته است.

البته به اعتقاد وينگو بگوويچ اين سيستم هم‌اكنون در فوتبال دنيا رايج است و تيم‌هاي بزرگ اروپايي نيز به اين شيوه بازي مي‌كنند.

از سوي ديگر وينگو كه علاقه بسياري به ليگ‌هاي فرانسه و انگليس دارد بيشتر به فوتبال زيبا و نتيجه گرا مي‌انديشد.

بكارگيري اين سيستم بگويچ به گفته بسياري از مربيان ليگ برتري كه با اين شيوه او به رقابت پرداختند، سيستمي بسته در خط دفاع و مياني است.

وينگو امسال هفت بازيكن اصلي خود را از دست داد و همين بهانه‌اي شد تا او در خلال مصاحبه‌هاي هميشگي‌اش با خبرنگاران، به اين كمبود اشاره كند.

تاكتيك مرسوم وينگو بگوويچ بيشتر تمايل به راه انداختن هافبك‌هاي كناري به قصد سانتر از دو جناح است.

بايد توجه داشت كه تيم پاس برخلاف سال گذشته كه از قدرت سرزني "امير ابووچاي" بوسنيايي بهره مي‌برد، امسال مهاجم سر زن در اختيار ندارد و بنا براين بكارگيري اين تاكتيك هجومي در جهت گشودن دروازه حريفان بايد با بخت و اقبال همراه باشد.

تيم پاس سال گذشته از ضربه‌هاي ايستگاهي پشت محوطه ‪ ۱۸‬قدم صاحب ‪ ۱۱‬گل شد كه اين موفقيت باعث شد وينگو همواره در برنامه بازيكنانش در داخل زمين پيش بيني كند.

"يدالله اكبري" كاپيتان فصل گذشته پاس سال گذشته موفق‌ترين بازيكن در جهت به ثمر رساندن گل‌هاي ناشي از ضربه‌هاي ايستگاهي بود اما امسال در نبود اين هافبك با تجربه، بازيكني در حد و اندازه او در پاس وجود ندارد.

سبك بازي "محمدرضا ماماني" و "محمد اسماعيل‌نظري" دو هافبك پوششي پاس نيز يكنواخت است و وينگو بارها اين دو بازيكن را در كنار هم قرار داده تا به تخريب بازي هافبك‌هاي حريف بپردازند.

نبود يك هافبك خلاق و بازي گردان يكي از مشكلات تاكتيكي در اين تيم به شمار مي‌رود و تاكنون مهرداد كريميان كه امسال جايگزين اكبري شده نتوانسته اين خلاء را پركند.

كريميان كه از تكنيك ناب و سرعت خوبي برخوردار است هر چقدر توانسته در گذر از بازيكنان حريف موفق باشد اما در ارسال توپ‌هاي بلند و تعويض جريان توپ موفق عمل نكرده است.

"ابوالفضل حاجي‌زاده" نيز هنوز به هماهنگي مطلوب دست نيافته و اغلب توپ هاي ارسالي اين هافبك مياني سالم به مقصد نمي‌رسد.

وينگو براي پر كردن ضعف‌هاي بال چپ تيمش به دنبال يك بازيكن آماده خارجي است ضمن اينكه يك مهاجم خارجي نيز در فهرست اين مربي كروات قرار دارد.

بگوويچ تمايل بسياري به جذب بازيكن از كشورهاي برزيل، كروات و يا صربستان دارد چرا كه معتقد است اين بازيكنان به دليل شباهت سبك بازي به سرعت مي‌توانند با شرايط فوتبال ايران خود را وفق دهند.

بكارگيري يك مهاجم سرزن و سرعتي هم اكنون يكي از نيازهاي بگوويچ محسوب مي شود و او قصد دارد يك بازيكن خارجي را در اين پست اضافه كند.

طولاني شدن مصدوميت مصطفي چترآبگون، عدم تمايل اختياروويچ براي بازگشت مجدد به تيم پاس و رفتن جعفرپور به تيم سپاهان بگوويچ در در دو پست هافبك و حمله با نگراني مواجه كرده است.

وينگو از عملكرد خط دفاعي خود با وجود دريافت شش گل خورده در چهار بازي رضايت دارد اما تنها نگراني او در اين پست نيز غيبت‌هاي مكرر غلام نژاد مدافع ملي‌پوشش است.

بگوويچ در پست دفاع راست در نبود اين بازيكن از محسن حميدي و مصطفي يوسف عليزاده استفاده مي‌كند كه هرگز تجربه بازي در اين منطقه را نداشته اند.

سرمربي كروات پاس در مجموع بايد با سازماندهي مناسب تاكتيك تيمش، به فكر هماهنگي مناسب بين بازيكنانش باشد و بر همين اساس فوتبال دست گرمي در تمرين جزو برنامه‌هاي اين تيم قرار گرفته است.

تيم پاس همدان هم‌اكنون با كسب چهار امتياز در رده سيزدهم جدول رده‌بندي ليگ برتر هشتم قرار دارد.

اين تيم هفته آينده در چارچوب هفته پنجم ليگ برتر بايد به مصاف راه‌آهن شهرري برود.ك/‪۴‬
 چهارشنبه 6 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن