تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس از مكّه بر گردد و تصميم داشته باشد كه سال بعد هم به حجّ برود، بر عمرش افزو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816462580




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سقوط آزاد ورزش ايران در المپيك پكن


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: سقوط آزاد ورزش ايران در المپيك پكن
اما به جز آمريكا، رييس جمهوري فرانسه نيز با ابداع روشي جديد در محاسبه مدالهاي المپيك تركيب جدول رده بندي مدالها را به نفع اتحاديه اروپا عوض كرد. بر اساس روش ساركوزي، اتحاديه اروپا، تماماً در يك رده المپيك قرار مي گيرند كه با احتساب 27 عضو و 10 كشور در انتظار عضويت با تحصيل 87 مدال طلا، براي تمامي دوره‌ها قهرمان المپيك خواهد بود!
همزمان با اختتاميه المپيك 2008 پكن، رده‌بندي نهايي بازيهاي بيست‌و نهم مشخص شد كه چين با كسب مجموعاً صد نشان، در صدر جدول رده‌بندي قرار گرفت و ايران با كسب يك مدال طلا و يك گردن‌آويز برنز در مكان پنجاه و يكم حضور يافت تا شاهد سقوط 22 پله‌اي ورزش كشورمان در رده‌بندي المپيك به عنوان معيار ارزش‌يابي و سطح‌بندي ورزش ملل باشيم.

به گزارش خبرنگار ورزشي تابناك، در اين دوره از بازيهاي المپيك، چين با حضور قدرتمند و مقتدرانه خود، آمريكا را پشت سر گذاشت تا كاروان ايالات متحده با وجود برخورداري از آخرين تكنولوژي‌هاي ورزشي با فاصله‌اي چشمگير، حضور چشم‌بادامي‌ها را با تكيه بر 51 مدال طلا، 21 نشان نقره و 28 مدال برنز بر صدر جهان ايستاد.

آمريكا نيز با فاصله‌اي چشمگير از چين و با كسب 36 نشان طلا، 38 گردن‌آويز نقره و 36 مدال برنز دوم شد تا چهره شكست‌ناپذير اين كشور با عزم چشم‌‌بادامي‌ها در هم شكسته شود.

در جايگاه‌ سوم، روسيه كه در سال‌هاي نه چندان دور، دايه قهرماني المپيك را داشت، روزهاي پاياني توانست در رقابت با بريتانيا(انگليس و كشورهاي تابعه) گوي سبقت را بربايد و با 23 طلا، 21 نقره و 28 برنز جايگاه سوم المپيك را از آن خود سازد.

همچنين بريتانيا با 19 نشان طلا، 13 مدال نقره و 15 برنز چهارمين رده المپيك را به خود اختصاص داد تا آلمان كه در روزهاي پاياني به رقيب جدي براي انگليسي‌ها مبدل شده بود، نتواند كاري از پيش ببرد و ژرمن‌ها در جايگاه پنجمي قرار گيرند.

در اين دوره از بازيهاي المپيك، ايران در حالي كه در رده هفتاد و‌چهارم به عنوان آخرين خانه رده‌بندي المپيك به صورت مشترك با چند كشور به واسطه كسب مدال برنز مراد محمدي در كشتي آزاد بود اما طلاي هادي ساعي كمك شاياني به ورزش ايران كرد و باعث شد كشورمان در جدول بازيها، در مكان پنجاه و يكم قرار گيرد.

با اين حال ورزش ايران بدترين جايگاهش را در تاريخ حضور در بازيهاي المپيك بدست آورد تا شرايط نامطلوبي بر ورزش كشور حكمفرما شود.

رده‌بندي بيست كشور برتر المپيك 2008 پكن به ترتيب زير است:

1- چين: 51 طلا، 21 نقره،

28برنز (مجموعاً100مدال)

2- آمريكا: 36 طلا، 38 نقره، 36 برنز (مجموعاً 110مدال)

3- روسيه: 23 طلا، 21 نقره، 28 برنز (مجموعاً 72مدال)

4- بريتانيا: 19 طلا، 13 نقره، 15 برنز (مجموعاً 47مدال)

5- آلمان: 16 طلا، 10 نقره، 15 برنز (مجموعاً 41مدال)

6- استراليا: 14 طلا، 15 نقره، 17 برنز (مجموعاً 4مدال)

7- كره‌جنوبي: 13 طلا، 10

نقره، 8 برنز(مجموعاً21مدال)

8- ژاپن: 9 طلا، 6 نقره،

10 برنز (مجموعاً 25مدال)

9- ايتاليا: 8 طلا، 10 نقره،

10 برنز (مجموعاً 28مدال)

10- فرانسه: 7 طلا، 16 نقره، 17 برنز (مجموعاً 40مدال)

11- اوكراين: 7 طلا، 5 نقره، 15 برنز (مجموعاً 27مدال)

12- هلند: 7 طلا، 5 نقره،

4برنز (مجموعاً 16مدال)

13- جامائيكا: 6 طلا، 3 نقره، 2 برنز (مجموعاً 11مدال)

14- اسپانيا: 5 طلا، 10 نقره، 3 برنز (مجموعاً 18مدال)

15- كنيا: 5 طلا، 5 نقره،

4برنز (مجموعاً 14مدال)

16- بلاروس: 4 طلا، 5 نقره، 10برنز (مجموعاً 19مدال)

17- روماني: 4 طلا، 1 نقره،

3برنز (مجموعاً 8مدال)

18- اتيوپي: 4 طلا، 1 نقره،
2برنز (مجموعاً 7مدال)

19- كانادا: 3 طلا، 9 نقره، 6برنز (مجموعاً 15مدال)

20- لهستان: 3 طلا، 9 نقره، 6برنز (مجموعاً 18مدال)

كاروان ايران نيز در جدول رده‌بندي المپيك كه براساس مرغوبيت مدالي تنظيم مي‌شود، با يك مدال طلاي هادي ساعي در رشته تكواندو و با يك مدال برنز مراد محمدي، نسبت به المپيك 2004، 22 پله سقوط را تجربه كرد كه به نوعي سقوط آزاد محسوب مي‌شود.

بدترين جايگاه ايران در تاريخ حضور ايران در بازيهاي المپيك، مربوط به المپيك آتلانتا بود كه ايران در رده 43 قرار گرفته بود اما اين بار در پكن، ركورد عقبگرد ايران در رده‌بندي المپيك شكسته شد و ايران در رده 52 ايستاد تا نسبت به بدترين دوره حضور كشورمان نيز شاهد افتي 9 پله‌اي باشيم.

اگرچه مسئولين سازمان ورزش ايران، اين مسئله را نپذيرفته‌اند كه نمره ورزش كشور همان رده‌بندي المپيك است اما به هرحال اين واقعيتي است كه در تمامي كشورها بر روي آن صحه گذاشته مي‌شود.

از سوي ديگر در فضاي جهاني برخي جريان‌ها درصدد آن هستند تا قهرماني چيني‌ها در المپيك كه يك موفقيت بزرگ براي چشم‌بادامي ها محسوب مي‌شود، كمرنگ جلوه كند؛ در اين زمينه آمريكا پيش قدم شد و به جاي مرغوبيت مدال كه در رده‌بندي المپيك، به عنوان معيار اصلي لحاظ شده، مسائل ديگري بيان شد.

بر اساس روش ايالات متحده، امتيازات بر اساس تعداد مدال‌ها در نظر گرفته ‌شد، كه در اين چارچوب آمريكا به دليل تعداد بيشتر مدال‌هايش در صدر قرار مي‌گرفت؛ بر اين اساس طبق روال در نظر گرفته شده، تمامي خبرگزاري‌هاي آمريكايي و مرتبط، در عوض ارائه جدول رسمي كميته ملي المپيك، به پوشش خبري اين رده‌بندي آمريكا پرداخت.

اما به جز آمريكا، رييس جمهوري فرانسه نيز با ابداع روشي جديد در محاسبه مدالهاي المپيك تركيب جدول رده بندي مدالها را به نفع اتحاديه اروپا عوض كرد. ساركوزي در بيانيه اي كه عنوان رييس دوره اي اين اتحاديه در بروكسل منتشر شده، افزوده است : اين يك پيروزي در ورزش و براي اصولي است كه مردم اتحاديه به آن معتقدند!

بر اساس روش ساركوزي، اتحاديه اروپا، تماماً در يك رده المپيك قرار مي گيرند كه با احتساب 27 عضو و 10 كشور در انتظار عضويت با تحصيل 87 مدال طلا، براي تمامي دوره‌ها قهرمان المپيك خواهد بود!

در اين ميان روش‌هاي متعدد ديگري نيز براي رده بندي در نظر گرفته شده كه هيچ كدام از رسانه‌هاي معتبر جهان، به آن استناد نكرده اند.

يكي از اين روش ها، رده‌بندي كشورها براساس تعداد مدال به مقياس جمعيت كشورها است كه بر اين اساس، باهاماس با 2 مدال و جمعيت 153725 در رده نخست قرار دارد، جامائيكا با 11 مدال و جمعيت 254939 در رده دوم قرار دارد و ايسلند با 1 مدال و جمعيت 304367 در رده سوم قرار مي گيرد كه در نوع خود جالب است.
 چهارشنبه 6 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن