تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن در گرفتارى صبور است، و منافق در گرفتارى بى تاب.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820911169




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با مصرف روزانه 3 يا 4 فنجان چاي،احتمال بروز بيماري‌هاي قلبي در ديابتي‌هاي نوع 2 كاهش مي‌يابد


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: با مصرف روزانه 3 يا 4 فنجان چاي،احتمال بروز بيماري‌هاي قلبي در ديابتي‌هاي نوع 2 كاهش مي‌يابد
اگر بيمار ديابتي از وزن و قند كنترل شده و تحرك كافي برخوردار باشند، مصرف 3 تا 4 فنجان چاي مي‌تواند احتمال بروز بيماري‌هاي قلبي را در آنها كاهش دهد.
به گفته يك متخصص تغذيه؛ مصرف روزانه 3 تا 4 فنجان چاي سياه، احتمال ابتلا به بيماري‌هاي قلبي - عروقي را در مبتلايان به ديابت نوع 2 كاهش مي‌دهد.
دكتر نيستاني، متخصص تغذيه و مجري طرح « مطالعه تاثير مصرف چاي سياه در استرس اكسيداتيو، الگوي چربي‌هاي خون و حساسيت به انسولين در بيماران ديابتي نوع 2» گفت:‌ در اين طرح، بيماران ديابتي نوع 2 و از هر دو جنس مرد و زن در دو گروه مشخص قرار گرفتند.
وي گفت: از آنجا كه مطالعات انجام شده در دنيا اغلب در زمينه چاي سبز بوده و اين چاي با ذائقه ايراني سازگار نيست، خواص چاي سياه به عنوان نوشيدني رايج در ايران بررسي شد. در اين طرح براي هر دو گروه چاي كيسه‌اي فاقد اسانس و با دستورالعمل مصرف مشخص در نظر گرفته شد.
دكتر نيستاني در ادامه افزود: به اين ترتيب هفته اول در هر دو گروه 150cc چاي بدون قند يا هر شيريني ديگر، مصرف شد. بعد از آن يك گروه (گروه هدف) همين روند را ادامه داد و در گروه ديگر (گروه درمان) مصرف چاي در هفته دوم به 300cc، هفته سوم 450cc و در نهايت در هفته چهارم به 600cc (چهار ليوان) افزايش يافت.
مجري طرح «مطالعه تاثير مصرف چاي سياه در بيماران ديابتي نوع 2» با بيان اين كه در طول اين چهار هفته فعاليت‌هاي بدني بيماران كنترل و خونگيري به منظور بررسي كليه شاخص‌هاي متابوليك و شاخص‌هاي مربوط به استرس اكسيداتيو به طور مرتب انجام مي‌شد، گفت: امروزه CRP يك شاخص التهابي مهم است و بر اساس مطالعات مشخص شده كه هر چه ميزان آن بالاتر باشد، حتي در غياب هر گونه علامت باليني، احتمال ابتلا به سكته قلبي افزايش مي‌يابد.
به گفته دكتر نيستاني، بالا بودن ميزان CRP به طور عادي در افراد ديابتي بويژه ديابتي‌هاي چاق علامت خوبي نيست. در اين طرح مشاهده شد كه در هفته دوم و در گروه درمان ميزان MDA (نشان دهنده اكسيداسيون است كه هرچه بالاتر رود علامت خوبي نيست) كاهش يافت. به همين ترتيب نيز از هفته سوم به بعد به ترتيب با مصرف سه و چهار فنجان چاي از ميزان CRP نيز كا سته شد.
وي گفت: مطالعات اپيدميولوژيك نشان داده كه مصرف سه فنجان چاي در روز مي‌تواند شانس ابتلا به سكته‌هاي قلبي را كاهش دهد و در اين طرح مشاهده شد كه اين امر با خاصيت آنتي اكسيداني و كاهش CRP ارتباط مستقيم دارد.
اين متخصص تغذيه در پايان گفت: به اين ترتيب در صورتي كه بيماران ديابتي از وزن و قند خون كنترل شده و تحرك كافي نيز برخوردار باشند، مصرف سه تا چهار فنجان چاي در روز مي‌تواند احتمال بروز بيماري‌هاي قلبي - عروقي را در آنها كاهش دهد. اين در حالي است كه اگر چاي با عادات ايراني و مصرف قند و شيريني همراه شود، بي‌فايده است.
 چهارشنبه 6 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 151]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن