تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى مؤمن! به تحقيق اين دانش و ادب بهاى جان توست پس در آموختن آن دو بكوش كه هر چه بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820785676




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عضو كميته مشاركت سياسي زنان افغانستان:مي خواهم جهان را از وضعيت كشورم باخبر سازم


واضح آرشیو وب فارسی:موج: عضو كميته مشاركت سياسي زنان افغانستان:مي خواهم جهان را از وضعيت كشورم باخبر سازم
خبرگزاري موج - گروه اقتصاد فرهنگ عضو كميته مشاركت سياسي زنان افغانستان گفت: مي خواهم جهان را از وضعيت كشورم افغانستان باخبر سازم.
به گزارش موج، گلالي حبيب، روزنامه نگار و عضو كميته مشاركت سياسي زنان افغانستان در نشست منطقه اي چالشهاي فراروي زنان مسلمان براي دسترسي به صلح و امنيت پايدار ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: هنوز كشور هاي ديگر به خاطر منافع استراتژيك به مشكلات كشورم دامن مي زنند و درست است كه 38 كشور جهان براي ايجاد امنيت آمده اند ولي ما امنيت نداريم و حتي در پايتخت افغانستان مدارس به روي دختران بسته است، بگذريم از اين كه رييس جمهور مي گويد شش ميليون دانش آموز داريم آنها در كلاس بدون سقف درس مي خوانند.
وي تصريح كرد: من مي خواهم جهان را از وضعيت كشورم باخبر سازم تا به كمك مردم افغانستان بشتابند، ما يك دوره شوم و تاريك طالبان را سپري مي كرديم زنان با وجود چالش‌هاي زياد به پاي صندوق‌هاي راي آمدند و امروز آزادي بيان وجود دارد ولي گوشي براي شنيدن نيست، من فريادم را بلند مي‌كنم و مي گويم كه ديگران به آتش بي عدالتي در كشورم دامن مي‌زنند.
وي به كوله باري بدبختي و فقر و فحشاي اجباري كه روي شانه زنان سنگيني مي‌كند اشاره كرد و ابراز داشت: زنان ديگر توان بردن اين كوله بار را ندارند، با وحدت كشورهاي منطقه جهان بايد تصميم بگيريم براي جنگي كه ما را از هستي ساقط كرده است، افغانستان با وجود منابع زيرزميني وافر و تاريخ كهن به نام كشور فقر زده مورد تجاوز قدرت‌هاي بزرگ است كه ادعاي دموكراسي و عدالت ندارد، بعد از 11 سپتامبر هزاران انسان سرزمين من قرباني موشك و بمب شدند مردم بي گناه زيادي بازداشت شدند اما رهبران القاعده و طالبان به جاي امني از افغانستان بيرون شدند، آسمان و زمين با بمب و موشك آمريكا در انحصار است.
وي تصريح كرد: با وجود اين كه قانون اساسي از شادي حقوق زن مي‌گويد و ما در پارلمان 68 زن داريم اما باز خود را اسير مي دانم، من فرياد ملت پابرهنه را كه با وجود ميليون‌ها دلار كمك باز گرسنه‌اند و منابع شان غارت مي شود را به گوش جهان مي‌رسانم، جنگ امروز با ديروز فرق دارد، ديروز شش ميليون مهاجر و 2 ميليون شهيد و چهار ميليون بيوه و يتيم داشت امروز همه ثروت معنوي ما از بين مي‌رود.
به گفته وي در حمله چند روز پيش در شهر هرات 90 كودك و زن كشته شده اند يك نظامي هم در ميان كشته شدگان نبود. ما قرباني رقابت كشورهاي ديگر هستيم. حمله انتحاري هر روز جان انسان‌هاي بي گناه را مي گيرد اين جنايت سازمان داده شده است. آنها در افغانستان پايگاه نظامي ساخته اند و عزيزان ما را گرفته و آتش به دامان ما زده‌اند. شش سال اخير براي ما به اندازه شش قرن گذشت و ما سياه ترين دوره تاريخ افغانستان را مي‌گذرانيم.
 چهارشنبه 6 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن