تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):ما اهل بیت رسول خدا(ص) وسیله ارتباط خدا با مخلوقاتیم ما برگزیدگان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821127509




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش فارس از سومين گردهمايي انجمن ترويج زبان و ادب فارسي/1 سومين گردهمايي انجمن ترويج زبان و ادب فارسي آغاز شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش فارس از سومين گردهمايي انجمن ترويج زبان و ادب فارسي/1 سومين گردهمايي انجمن ترويج زبان و ادب فارسي آغاز شد
خبرگزاري فارس: سومين گردهمايي سراسري انجمن ترويج زبان و ادب فارسي ايران صبح امروز با سخنان مهدي محقق در بنياد ايران‌شناسي در تهران آغاز به كار كرد.


به گزارش خبرنگار فارس، سخنان مهدي محقق رئيس انجمن ترويج زبان و ادب فارسي «انجمن ترويج زبان و ادب فارسي:گذشته، حال و آينده» نام داشت.
محقق در اين مراسم بسياري از حرف‌هاي نشست خبري را تكرار كرد و گفت: از اهداف اين گردهمايي مي‌توان به «آشنايي استادان و پژوهشگران با تحقيقات جديد در گستره زبان و ادب فارسي»، «تعامل و گفتگوي استادان زبان فارسي در عرصه‌هاي پژوهشي زبان فارسي»، «تشويق و ترغيب پژوهشگران جوان به انجام تحقيقات علمي» و «پرداختن به زبان فارسي به مثابه يكي از مولفه‌هاي مهم وحدت ملي و يكپارچگي ايران» اشاره كرد.
وي تصريح كرد: از محورهاي مورد بحث در اين همايش نيز مي‌توان به «نقش زبان و ادب فارسي در وحدت ملي ايران»، «سبك شناسي تاريخ ادبيات و شيوه‌هاي نقد ادبي»، «دستور، زبان‌شناسي و تاريخ زبان فارسي»، «ادبيات تطبيقي و موضوعات ميان رشته‌اي»، «انواع ادبي» (حماسي، غنايي، عرفاني، تمثيلي ، تعليمي و ...)، «ادبيات معاصر» ( نظم و نثر)، «نقد و تحليل عناصر هنري و زيبايي شناسي زبان و ادب فارسي»، «ادبيات كودك و نوجوان»، «تحقيقات ايرانشناسي»، «كتاب‌شناسي و نسخه‌شناسي زبان و ادبيات فارسي» اشاره نمود.
اين نشست دو روزه با همكاري انجمن ترويج زبان و ادب فارسي، بنياد ايران‌شناسي، فرهنگستان زبان و ادب فارسي، شوراي گسترش زبان و ادبيات فارسي و قطب علمي عرفان اسلامي دانشگاه اصفهان در محل بنياد ايران‌شناسي برگزار مي‌شود.
در مراسم افتتاحيه اين گردهمايي علاوه بر حضور زبان آموزان خارجي كه به ايران سفر كرده‌اند، بسياري از استادان و اعضاي فرهنگستان زبان و ادب فارسي ديده مي‌شدند.
همچنين در مراسم آغاز به كار سومين گردهمايي انجمن ترويج زبان و ادب فارسي پيام محمدمهدي زاهدي وزير علوم تحقيقات و فناوري و همچنين محمدحسين صفارهرندي وزير علوم قرائت شد.
سخنراني حسن حبيبي رئيس فرهنگستان زبان و ادب فارسي و نيز رئيس بنياد ايران‌شناسي تحت عنوان «سيري در واژه‌گزيني در فرهنگستان زبان و ادب فارسي» و همچنين سخنراني غلامعلي حدادعادل رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي و رئيس بنياد دايرة المعارف اسلامي با عنوان «زبان فارسي: بيمها و اميدها» از ديگر برنامه‌هاي مراسم گشايش سومين گردهمايي انجمن است.
در مراسم افتتاحيه علاوه بر سخنرانان چهره‌هايي چون عباسعلي وفايي، علي اشرف صادقي، علي رواقي، محمدجواد ياحقي، حسن ذوالفقاري، ابراهيم خدايار و كاووس حسن‌لي، حضور داشتند.
اين مراسم امروز و فردا با ارائه مقالاتي از اساتيدي چون سيدمهدي نوريان، احمد رضي، قدمعلي سرامي، بهرام طوسي، اكبري ايراني، احمد فروزانفر، فاروق صفي‌زاده، بهمن نزهت و محمدرضا نصراصفهاني ادامه مي‌يابد.
سومين گردهمايي انجمن ترويج زبان و ادب فارسي پنجشنبه هفتم شهريور ساعت 20 با ضيافت شام حسن حبيبي كه به افتخار مدعوين ترتيب داده شده است به پايان مي‌رسد.
نخستين دوره اين گردهمايي در سال 1385 در اصفهان برگزار شد.دومين دوره هم سال بعد از آن يعني سال 1386 در مشهد بود و امسال هم اين گردهمايي در تهران درحال برگزاري است.
همچنين يك نمايشگاه كتاب در محل همايش برپا مي‌شود كه ارائه دهنده كتاب‌هاي منتشر شده توسط انجمن‌هاي همكار براي برگزاري اين همايش است.
انتهاي پيام/
 چهارشنبه 6 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 147]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن