تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815995194




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دولت نهم آهنگ سلامت را در استان قزوين سرعت بخشيده است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: دولت نهم آهنگ سلامت را در استان قزوين سرعت بخشيده است
خبرگزاري فارس: دولت نهم با گسترش خدمات و توسعه تجهيزات در حوزه‌هاي بهداشت و درمان، تدوين طرح جامع سلامت استان و تنظيم پروژه‌هاي زيرساختي و اولويت‌دار در دانشگاه علوم پزشكي قزوين براساس برنامه پنج ساله استراتژيك، آهنگ سلامت را در سراسر استان قزوين سرعت بخشيده است.


به گزارش خبرگزاري فارس از قزوين، تلاش در جهت تحقق عدالت اجتماعي، ايجاد فرصت‌هاي برابر، ارتقاي سطح شاخص‌هايي از قبيل آموزش، سلامت، تأمين غذا، افزايش درآمد سرانه و مبارزه با فساد از موضوعات مورد توجه در سند چشم انداز كشور است كه در اين ميان به بخش بهداشت و درمان كه نقش ويژه‌اي در توسعه پايدار، سلامت افراد و امنيت غذايي دارد بسيار توجه شده است.
در اين راستا، دولت نهم در جهت تحقق برنامه‌هاي چشم‌انداز در حوزه سلامت اقدامات مهمي را انجام داده است كه اين اقدامات در استان قزوين چشمگير بوده است.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني قزوين در گفتگو با خبرنگار فارس در قزوين با اشاره به خدمات دولت نهم در حوزه بهداشت و درمان استان قزوين اظهار داشت: استان قزوين در حوزه درمان به لحاظ شاخص‌هاي درماني چون بيمارستان، آمبولانس، درمانگاه‌هاي تخصصي، تجهيزات پزشكي و پزشكان متخصص در سطح بالايي قرار دارد.
علي‌اكبر زينالو افزود: در طول سه سال گذشته دولت نهم در بخش‌هاي دولتي و خصوصي، با سرمايه‌گذاري‌هاي خوبي به حوزه درمان وارد شد به طوري كه از نظر تعداد تخت ICU، CCU، راه اندازي سي تي اسكن، آنژيوگرافي و ام آر آي رشد خوبي را شاهد بوده‌ا‌يم.
وي ادامه داد: اوايل سال آينده نيز ساخت يك بيمارستان 230 تختخوابه از پروژه‌هاي سفر مقام معظم رهبري به استان قزوين به اتمام خواهد رسيد است كه با بهره‌برداري از اين بيمارستان، شاهد تحولات چشمگيري در آموزش و درمان خواهيم بود.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني قزوين اضافه كرد: يكي از كارهاي بسيار جديد و موفق وزارت بهداشت كه در ماهيت آن يك نوآوري تحسين ‌برانگيز نهفته‌ است، استفاده از ماده 135 برنامه چهارم و اصل 44 قانون اساسي در جهت ارائه خدمات پزشكي در مراكز بخش خصوصي است.
وي توضيح داد: در اين رويكرد، در بيمارستان‌هاي خصوصي هزينه خدمات ارائه شده به بيماران دولتي محاسبه مي‌شود و تفاوت هزينه درماني از سوي دولت به بيمارستان خصوصي پرداخت مي‌شود كه اين طرح در بيمارستان رحيميان شهر الوند و حضرت ولي عصر(عج) شهر آبيك اجرايي شده ‌است.
زينالو با اشاره به خدمات دولت در حوزه پژوهش و آموزش عنوان داشت: در حوزه پژوهش با عنايت ويژه دولت نهم سهم اعتباري پژوهش در كل كشور افزايش پيدا كرد و به برخي از پژوهش‌ها به عنوان پژوهش‌هاي بنيادين و اصولي توجه شده و در حوزه آموزش نيز دولت با نگاه ارتقاي زير ساخت‌هاي آموزشي، در بخش تجهيزات آموزشي و جذب استادان جوان و همينطور توسعه فضاهاي آموزشي حركت‌هاي خوبي را انجام داده است.
وي با اشاره به اجراي طرح پزشك خانواده گفت: در بحث پزشك خانواده و روستا طي سه سال گذشته، دولت برنامه‌هاي جدي داشته و مجموعه دستگاه‌هاي مختلف نظام به خصوص وزارت بهداشت و وزارت رفاه اين موضوع را پي‌گيري ‌كردند تا مطلوب‌ترين، ساده‌ترين و ارزان‌ترين خدمات بهداشتي و درماني به تمام روستا‌ها و شهرك‌ها ارائه كنند.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني قزوين تصريح كرد: اجراي اين طرح موجب شده تا متجاوز از يكصد هزار پزشك، ماما و پرستار جذب كار شوند كه در استان قزوين 9 هزار نفر در اين زمينه فعاليت دارند.
وي توجه دولت به حوزه غذا و امنيت غذايي را جدي دانست و افزود: با توجه ويژه دولت به اين حوزه همه مجموعه‌هاي توليد مواد غذايي و كشاورزي تحت كنترل موسسه استاندارد هستند و بدون اجازه وزارت بهداشت حق توزيع و فروش مواد غذايي و توليدي را ندارند.
زينالو يادآور شد: البته با وجود خدمات چشمگير دولت، حوزه بهداشت و درمان هنوز با چالش‌هايي نظير پايين بودن اعتبارات ملي و استاني براي بكارگيري تيم پزشكي، ضرورت نوسازي ناوگان آمبولانس‌ها و خدمات پزشكي در مناطق جاده‌اي و روستايي، تجهيز بيمارستان‌هاي استان به برخي از تجهيزات پيشرفته جهت جلوگيري از مراجعه بيماران به مراكز درماني خارج از استان و پايين بودن پست‌هاي سازماني استخدامي در بكارگيري نيرو‌هاي متخصص و نيمه ماهر انساني روبروست.
وي در خصوص پروژه‌هاي زير ساختي و اولويت‌دار دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني استان قزوين براساس برنامه پنج ساله استراتژيك اظهار داشت: ساخت اورژانس، آزمايشگاه و داروخانه بيمارستان شهيد رجايي با اعتباري بالغ بر هشت ميليارد ريال، ساخت ساختمان درمانگاه‌ها و آزمايشگاه تخصصي و فوق تخصصي بيمارستان قدس با اعتباري بالغ بر سه ميليارد و 500 ميليون ريال، تأسيس و تجهيز مركز راديوتراپي و شيمي درماني در مركز استان، احداث مركز بهداشتي درماني روستاي ناصرآباد و كوندج، احداث پنجاه باب خانه بهداشت، احداث 15 پايگاه بهداشتي شهري در سطح استان از جمله پروژه‌هاي حوزه بهداشت و درمان در استان قزوين است.
البته با وجود ساخت بيمارستان‌ها و مراكز درماني مختلف در راستاي ارتقاي سلامت، با رشد صنعت بيماري‌‌ها نيز افزايش يافته است از اين رو توجه به آموزش نقش مهمي را در ارتقاي سلامت ايفا مي‌كند.
معاونت درمان تأمين اجتماعي استان قزوين در اين خصوص اظهار داشت: با گذشت سي سال از انقلاب، مراكز بهداشت و درماني بسياري راه‌اندازي شده‌ است كه در درمان بيماران نقش چشم‌گيري را داشته‌ است.
محمد صادق بابايي ادامه داد: پيش از اين، نوع بيماري‌هاي رايج در جامعه، بيماري عفوني و واگيردار بود ولي با توسعه صنعتي كشور، مكانيزه شدن فعاليت‌ها، كاهش فعاليت فيزيكي و افزايش مشكلات زيست محيطي، بيماري‌هاي قلبي، عروقي و رواني در جامعه افزايش قابل توجهي داشته‌ است.
وي اضافه كرد: در حال حاضر بالغ بر شش مركز و دو بيمارستان وابسته به تأمين اجتماعي در استان قزوين در حال ارائه خدمات به مردم هستند كه به طور متوسط سالانه يك ميليون و 150 هزار نفر از خدمات مختلف اين مراكز و بيمارستان‌ها استفاده مي‌كنند.
معاونت درمان تأمين اجتماعي استان قزوين اعلام كرد: تنها در دو بيمارستان تأمين اجتماعي استان قزوين طي سال گذشته 28 هزار مورد بستري داشتيم و 18 هزار نفر تحت عمل جراحي قرار گرفته‌اند.
بابايي افزود: از سويي ديگر 700 مركز مختلف ارائه خدمات پزشكي با تأمين اجتماعي‌ قرارداد همكاري دارند كه طي سال گذشته 31 هزار نفر در اين واحدهاي خصوصي و دانشگاهي بستري و يك ميليون و 200 هزار نفر از خدمات ديگر اين مراكز استفاده كردند.
وي تأكيد كرد: در حال حاضر در حوزه درمان مجموع خدماتي كه ارائه مي‌شود با آنچه كه بايد باشد فاصله زيادي دارد ولي روند فعاليت‌ها به سمتي است كه افراد بيشتري و با شرايط بهتري از خدمات بهداشتي و درماني استفاده كنند.
معاونت درمان تأمين اجتماعي استان قزوين تصريح كرد: يكي از راه‌هاي اساسي و جدي براي رسيدن به نظام صحيح درماني، نظام ارجاع و نظام سلامت است چرا كه در اين نظام با محوريت پزشك خانواده بستر‌هاي لازم در حوزه ارائه خدمات درماني فراهم خواهد شد البته در اين زمينه كارهاي بسياري انجام شده‌است ولي هنوز راه زيادي براي ارائه خدمات مطلوب‌تر باقي است.
در ادامه رئيس سازمان نظام پزشكي استان قزوين در خصوص لزوم اجراي طرح پزشك خانواده گفت: هنوز در طرح پزشك خانواده هيچ ارزيابي علمي و دقيق كه بر مبناي بررسي ميزان كاهش بيماري‌ها و سطح بهداشت عمومي جامعه باشد، از سوي اجرا كنندگان طرح ارائه نشده است.
محمد رضا خردمند اظهار داشت: مهمترين اشكال اين طرح، درگير نكردن بخش خصوصي در اجراي طرح است چرا كه در اين طرح همچنان بخش دولتي اجراي قسمت عمده‌اي از طرح را برعهده دارد و اين با اجراي اصل 44 قانون اساسي هم خواني ندارد.
وي خاطرنشان كرد: اگرچه در قانون اساسي تأمين بهداشت و سلامت جز وظايف حكومت مشخص شده است ولي به نظر مي‌رسد بدون استفاده از توان بخش خصوصي دسترسي به نتايج مطلوب در اجراي اين طرح بعيد خواهد بود.
رئيس سازمان نظام پزشكي استان قزوين عنوان داشت: اين طرح در كشورهاي ديگر به عنوان طرح ارجاع عملياتي شده ‌است ولي اجراي چنين طرحي در كشورهاي اروپايي حكايت از آن دارد كه با خدمات درماني رايگان و مجاني، عملياتي شدن طرح ارجاع پزشك خانواده بعيد است.
وي توضيح داد: بررسي‌ها و تجارب مختلف نشان مي‌دهد وضعيت ايده آل در بخش بهداشتي و درماني، قطع رابطه مالي بيمار با پزشك يا ارائه‌كنندگان خدمات تشخيصي و درماني است و اين امر ميسر نمي‌شود مگر آنكه سازمان‌هاي بيمه‌اي دولتي و خصوصي به چنان توانايي برسند كه بتوانند كل هزينه‌هاي بيماران را پوشش دهند.
خردمند اضافه كرد: در حال حاضر عمده‌ترين شركت‌هاي بيمه‌اي كشور دولتي هستند و اين مسئله موجب شده تا در زمينه تأمين هزينه‌هاي درماني بيماران توان لازم را نداشته باشند مگر آنكه سرانه سلامت در بودجه كشور ارتقا يافته و از حدود 50 هزار ريال فعلي براي هر نفر به حدود يكصد هزار ريال كه مورد نظر سازمان نظام پزشكي و كميسيون بهداشت و درمان مجلس است، برسد.
وي در پايان توضيح داد: براساس پيش‌بيني‌هايي كه در برنامه توسعه چهارم انجام شده هزينه بيماران بايد به نسبت 30 درصد بيمار و 70 درصد بيمه‌گر پرداخت شود كه در حال حاضر اين وضعيت به صورت كامل معكوس است و اين امر موجب شده تا برخي از دستگاه‌ها و مراكز كشور براي بالا بردن سطح پرداخت هزينه‌هاي درماني پرسنل خود از بيمه تكميلي استفاه كنند كه در اين نوع بيمه فرد بيمه شونده براي افزايش تعهدات پرداخت بيمه، مبلغي را به شركت بيمه‌گر پرداخت مي‌كند.
انتهاي پيام/ف
 چهارشنبه 6 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 252]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن