تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوانات...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806937631




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير كار و امور اجتماعي : هر سال يك ميليون و 200 هزار نفر جوان جوياي كار وارد بازار مي شوند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: وزير كار و امور اجتماعي : هر سال يك ميليون و 200 هزار نفر جوان جوياي كار وارد بازار مي شوند
سبزوار ـ خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي : گردهمايي صاحبان صنايع و كارفرمايان با حضور وزير كار و امور اجتماعي و مسئولين شهرستان سبزوار برگزار شد. در اين نشست كارفرمايان و صنعتگران از مشكلات پيش روي صنعت و بازار كار در سبزوار سخن گفتند.
مشكل مديريتي كمبود نقدينگي عدم همكاري بانك ها در پرداخت تسهيلات و اعتبارات بدهي بخش صنعت از جمله عناوين مطرح شده در اين گردهمايي بود . وزير كار و امور اجتماعي خطاب به صاحبان صنايع سبزوار اظهار داشت : هر ساله يك ميليون و 200 هزار نفر جوان جوياي كار وارد بازار كار مي شوند كه براي اين افراد بايد سرمايه گذاري لازم فراهم شود.
وي افزود : يك مدير و مسئول خوش فكر بايد بداند كه سرمايه گذاري مولد و پايدار زماني به اشتغال پايدار منجر مي شود كه اولويت ها و مزيت هاي ملي منطقه اي به صورت متناسب فراهم شود.
دكتر جهرمي وام 81 4 درصدي سهميه پرداخت شده به شهرستان را رقم خوبي ارزيابي كرد و گفت : مبلغ 149 ميليارد تومان عقد قرارداد شده كه نشان دهنده حركتي موثر و مفيد در سبزوار بوده و حركت رو به رشد شروع شده در سبزوار با همكاري بانك ها و منابع موجود در حد مطلوب مي باشد. جهرمي افزود : اگر كشوري توليد كننده عوامل توليد و سرمايه گذاري را در اولويت قرار ندهد به توسعه پايدار نخواهد رسيد. وي يادآور شد اگر به درآمد سرانه رتبه اول كشورمان در منطقه و موضوع اشتغال مي انديشيم بايد توليد و سرمايه گذاري براي اين منظور را سامان دهيم و با حمايت از توليد كنندگان آن ها را براي دريافت در بازارهاي بين المللي آماده سازيم . اين مسئول صيانت از نيروي كار حمايت از كارگر و نيروي بيكار را با افزايش توليد ميسر دانست و گفت : حمايت از توليد بخشهاي مختلفي دارد كه بخشي از آن قوانين و مقررات است كه نگاهي دقيق و نظارتي مطلوب بر منابع را مي طلبد. وي براي حل مشكل بيكاري اظهار داشت : بايد با شناخت و درك صحيح در جهت كاهش تاثيرات منفي آن اقدام كرد و راهكارهاي متناسب ارائه نمود. جهرمي مشكل بيكاري و معضلات پيش روي آن را برشمرد و گفت : دستگاه هاي اجرايي نيز بنابه به مسئوليت خود در اين زمينه عملكرد خوبي ندارند. وي با انتقاد از روند تفكر دولتي ماندن دستگاه ها افزود : در واقع اين تفكر يكي از مشكلات اصلي كشور محسوب مي شود.
وي اظهار داشت : بعضي ادارات فلسفه وجودي خود را مانع تراشي براي سرمايه گذاران و توليد كنندگان مي دانند درحاليكه بايد براي حضور بيشتر مردم و در جهت رفع مشكلات آن ها تلاش نمايند تا زمينه مناسب براي سرمايه گذاري فراهم شود و در جهت جلب اعتماد و جذب بخش خصوصي اقدام اساسي انجام شود.
جهرمي با بيان اين مطلب كه در مديريت دستگاهي كه هم سياستگذار ناظر و مجري باشد اشتباه است افزود : در نتيجه ناظر و سياست گذار از اجراي خود ايراد نخواهند گرفت . وي از دولتي ماندن بعضي دستگاه ها كه تاكنون 80 90 و حتي صد درصد باقي مانده اند ياد كرد و افزود : درصد كم واگذاري شده به بخش خصوصي تاكنون افزايش كارايي و كاهش قيمت ها را در پي داشته است .
فرماندار سبزوار با اشاره به فضاي دو سال گذشته شهرستان سبزوار اظهار داشت : در گذشته رغبتي براي سرمايه گذاري در بخش صنعت وجود نداشت اما امروز حداقل اتفاقي كه افتاده اميدوار كننده است و در اين راستا براي توسعه صنايع و بازار كار شهرستان روند رو به رشدي شكل گرفته است . محمدرضا محسني نماينده سبزوار در مجلس شوراي اسلامي نيز از سبزوار به عنوان يكي از صادر كنندگان منابع مالي به استان و حتي تهران ياد كرد و يادآور شد : اگر چه در زمينه صنعت سبزوار از ديگر مناطق عقب افتاده اما در بخش تجارت و بازرگاني حركت رو به رشدي پيش رو دارد. نماينده ديگر مردم سبزوار در مجلس شوراي اسلامي با بيان اين مطلب كه نرخ بيكاري در شهرستان 10 5 درصد مي باشد افزود : اين رقم از متوسط استان و حتي كشور هم بالاتر است . علي بروغني با اشاره به سرمايه هاي فراوان اما سرگردان در شهرستان اظهار داشت : درصورت مديريت و هدايت سرمايه هاي راكد كه در زمينه صنايع توليدي بكار گرفته شوند و با توجه به استعدادهاي فراوان و نيروي كار در سبزوار ويژگي خاصي براي فراهم آمدن صنايع مادر وجود دارد. وي ابراز اميدواري كرد : درصورتيكه اين مهم فراهم شود در آينده شاهد رشد چشمگير توليد و كاهش نرخ بيكاري خواهيم بود.
 سه شنبه 5 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن