تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه گرفتن در گرما، جهاد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820811730




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در نشست خبري امروز مركز هنرهاي نمايشي راديو؛/‌١/ استفاده بيشتر از ظرفيت‌هاي ادبيات نمايشي تصميم براي راه‌اندازي استوديوي «نمايش شهر» و باشگاه «نمايش راديو»


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: در نشست خبري امروز مركز هنرهاي نمايشي راديو؛/‌١/ استفاده بيشتر از ظرفيت‌هاي ادبيات نمايشي تصميم براي راه‌اندازي استوديوي «نمايش شهر» و باشگاه «نمايش راديو»
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: تلويزيون و راديو

مدير مركز هنرهاي نمايشي راديو صبح امروز ـ5 شهريور ماه ـ در يك كنفرانس خبري در جمع خبرنگاران از شروع به‌كار «راديو نمايش» تا قبل از دهه‌ي فجر خبر داد.

شهرام گيل‌آبادي در اين نشست همچنين خبرداد كه درصدند تا "استوديوي «نمايش شهر»" را در آينده‌ي نزديك افتتاح و باشگاهي را نيز ويژه «نمايش» راه‌اندازي كنند.

به گزارش خبرنگار سرويس راديوي ايسنا، وي كه از خرداد ماه مسووليت اين مركز را برعهده گرفته است در جمع خبرنگاران گفت: اكنون مشغول ساماندهي و دسته‌بندي آرشيو غني كه در اختيار ماست به منظور راه‌اندازي راديو نمايش هستيم. اما فعلا از ساعت 12 تا 6 صبح اين راديو به‌طور آزمايشي كار خود را از راديو سلامت آغاز خواهد كرد.

وي هم‌چنين از برگزاري جشنواره‌ي كلمه در ماه مبارك رمضان خبر داد و گفت: دراين جشنواره تلاش براين است كه از ظرفيت ادبيات نمايشي در انتقال مفاهيم ديني استفاده كنيم.

گيل‌آبادي با اشاره به اين‌كه اين يك جشنواره‌ي عمومي است درباره‌ي اهداف آن گفت: بازشناسي آموزه‌هاي قرآني در ادبيات نمايشي، ايجاد فضاي پژوهشي در فضاي قرآني، تقويت و حمايت ادبيات نمايشي از اين حوزه‌ها و شناسايي نمايشنامه‌نويساني كه مي‌توانند دراين حوزه براي راديو كار كنند از جمله اهداف اين جشنواره است.

گيل‌آبادي ادامه داد: شركت‌كنندگان تا پايان ماه رمضان فرصت دارند آثار خود را ارسال كنند و مراسم اختتاميه‌ي اين جشنواره نيز شانزدهم آبان ماه برگزار خواهد شد.

وي خاطر نشان كرد: از ميان آثار ارسالي 62 مونولوگ ضبط شد كه سي‌دي آن را دريك پكيچ تهيه كرده و در اختيار علاقه‌مندان قرار مي‌دهيم.

گيل‌آبادي با بيان اين‌كه خانواده‌ي نمايش در اين مراسم جمع خواهند شد گفت: فيلمي از ثبت مونولوگ‌ها تهيه شده است كه پخش مي‌شود و هم‌چنين به شكل سي‌دي انتشار خواهد يافت.

مدير مركز هنرهاي نمايشي راديو اظهار كرد: بعد از ماه مبارك رمضان جذب نيروي كيفي را در دستور كار خود قرار خواهيم داد.

وي هم‌چنين از تهيه و توليد 14 نمايش ويژه‌ي ماه مبارك رمضان براي شبكه‌هاي مختلف راديو خبر داد و اظهار كرد: نمايش دوقسمتي «خون بهاي مهر» براي راديو جوان، نمايش «ساحره» براي راديو ايران، نمايش 30 قسمتي «ثرياي بي آسمان» براي راديو سلامت، نمايش 30 قسمتي «نيمه‌ي روشن ماه» براي راديو فرهنگ از اين جمله‌اند.

وي از ايجاد استوديوي «نمايش شهر» در آينده‌اي نزديك خبر داد گفت: اگر شهرداري و سازمان فرهنگي، هنري فضاي لازم را در اختيار ما قرار دهد مي‌توانيم با توان قصه‌گويي و پيشينه‌ي آن در راديو استوديو نمايش شهر را راه‌اندازي كنيم.

مدير سابق راديو جوان با بيان اين‌كه اكنون برروي نمايش مستند كه يك ساختار جديد است كار مي‌كنيم تا با توجه به ظرفيت‌هاي مستندي كه بيرون از راديو وجود دارد مستند راديويي توليد كنيم اظهار كرد: اگر به اين ساختار دست پيدا كنيم در دنيا حرفي براي گفتن خواهيم داشت. چرا كه مي‌بينيم دردنيا نمايش مستند پيشينه‌اي 50 ساله دارد و ما با توجه به پتانسيل بالايي كه داريم مي‌توانيم به بدعتي در دنيا برسيم و حرفي براي دنيا داشته باشيم.

وي هم‌چنين گفت: اگر ساختمان مناسب پيدا كنيم تا پايان ماه مبارك رمضان «باشگاه نمايش» راه‌اندازي خواهيم كرد.

گيل‌آبادي هم‌چنين اظهار كرد: سايت هنرهاي نمايشي طراحي شده است و عيد فطر آن را راه‌اندازي مي‌كنيم كه كاملا فضاي مولتي‌مديا خواهد داشت.

ادامه دارد
 سه شنبه 5 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن