تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):روزه دارى (در حكم) دهانى است كه جز به خير سخن نگويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821152094




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي: دولت نهم دولت اقدام است


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي: دولت نهم دولت اقدام است
تهران / واحد مركزي خبر / مكتوب 1387/06/05
نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: دولت نهم مشخصه هاي خوب و قابل افتخاري دارد و اين دولت ، دولت اقدام است و اگر به ضروت انجام كاري برسد تلاش مي كند آن را در اسرع وقت انجام دهد.
به گزارش خبرنگار ما، محمدرضا باهنر كه در ارتباط مستقيم با برنامه گفتگوي ويژه خبر شبكه دوم سيما سخن مي گفت افزود: من فكر مي كنم مجلس هشتم و دولت تا كنون روابط خوبي داشته اند و دولت نهم پرتلاش است و ارتباطش با مردم و بدنه جامعه قوي و دو سويه است و نگاهش به سمت طبقات و مناطق محروم است.
وي گفت: درمجلس هشتم آمادگي داريم و در جلسات مشترك با دولت نيز اعلام كرده ايم كه در چارچوب سياست هاي راهبردي كشور مانند سند چم انداز 20 ساله،‌ سياست هاي كلي اصل 44 قانون اساسي و برنامه هاي توسعه ما پشتيبان دولت هستيم.
باهنر درباره اصلاح ساختار و رفتار كه از شعار هاي مهم دولت است گفت: با توجه به سياست هاي اصل 44 كارهاي اجرايي و كارهايي كه مردم مي توانند انجام بدهند بايدبه انان واگذار شود.
وي با بيان اينكه ما توقع داريم دولت خودش را از فعاليت هاي غير ضرور آزاد كند افزود: دولت در اجراي اصل 44 قدم هاي خوبي برداشته اما توقع اين است كه با صلابت تر و دقيق تر و در چارچوب قانون حركت كند.
او گفت: تعميم و تعميق عدالت و رساندن خيرات و بركات نظام جمهوري اسلامي به ذائقه همه مردم هدفي است كه نبايد هيچ زماني از اهداف نظام جمهوري اسلامي پاك و يا موقتا تعطيل شود.
نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: ما در گذشته دولت هاي خدمتگزاري داشتيم كه به دنبال توسعه، ‌رفاه و رشد اقتصادي بودند اما بعضا مي گفتند : يكي دو برنامه را به دنبال رشد بريم و و قتي وضع مان خوب شد آن موقع به فكر عدالت بيفتيم و اين از انحرافات اساسي بود كه مي توانست در نظام جمهوري اسلامي بوجود بيايد و نظام را استحاله كند.
باهنر افزود: با توجه به سند چشم انداز 20 ساله كشور در افق 1404 بايد بزرگترين اقتصاد را در منطقه داشته باشيم، اولين توليد كننده علم در منطقه باشيم ، ‌نرخ بيكاري زير 10 درصد باشد و يا به اشتغال كامل برسيم و نرخ تورم نيز يك رقمي باشد و لازمه همه اينها اين است كه رشد اقتصادي مستمر بالاي هشت درصد داشته باشيم.
وي با بيان اينكه رابطه دولتمردان با مردم رابطه ارباب و رعيت نيست افزود: زماني اين موضوع داشت اتفاق مي افتاد و امروز احساس مي كنم مسئولان خودشان را خدمتگزار مردم مي دانند.
باهنر گفت: آمادگي كامل براي همكاري با دولت داريم و در بعضي از طرح هاي بزرگ مانند طرح تحول اقتصادي ، ضرورت اجراي آن را تشخيص مي دهيم و احساس مي كنيم اين كاري خطير،‌ حساس و تاثير گذار است و توقع داريم تا زماني كه به يك اجماع كامل ميان دولت ،‌ مجلس و ساير تصميم سازان نظام به تفاهم كامل نرسيده ايم به صورت ناقص كار را شروع نكنيم چرا كه نگرانيم با عجله و شتاب زدگي هزينه هاي اجراي اين طرح بر فوايد آن پيشي بگيرد.
حسين شريعتمداري مدير مسئول روزنامه كيهان نيز در ارتباط تلفني با اين برنامه گفت: فكر مي كنم مهمترين ويژگي دولت نهم ،‌گفتمان امام و انقلاب است.
وي افزود: ساده زيستي، پاك دستي،‌ مردم دوستي، حمايت از محرومان، ‌شجاعت،‌ ايستادگي در مقابل باج خواهان،‌معنويت و تلاش براي گسترش آن از ويژگي هاي اين گفتمان است.
شريعتمداري درباره انتقاد از دولت نيز گفت: دولت در مقابل نقدهايي كه مي شود واكنش هاي متفاوتي داشته است.
وي افزود: در بسياري از موارد ما با نقد روبرو نيستيم بلكه با نوعي تخريب روبرو هستيم، تخريب از طريق شايعه پراكني و يا انگاره سازي كه از واقعيت هاي موجود تصويري غير واقعي ارائه مي شود و رسانه هاي بيگانه نيز در اين زمينه نقش برجسته اي داشته اند.
مدير مسئول روزنامه كيهان گفت: دولت بايد نسبت به نقدهاي منصفانه ، ‌نگاه پذيرنده اي داشته باشد.
فضائلي كارشناس رسانه نيز كه در اين برنامه شركت كرده بود گفت: دولت نهم از ابتداي مسئوليتش شعارها و محورهايي را براي فعاليت خودش اعلام كرد كه جمع بندي همه اين شعار ها خدمتگزاري بوده است.
وي افزود: دولت براي خودش تلاش شبانه روزي تعريف كرده است و هيچ ناظر منصفي نمي تواند تلاش هاي بي وقفه دولت نهم در مدت 3 سال گذشته را كتمان كند.
فضائلي گفت: يكي از نمادهاي اين سخت كوشي سفرهاي استاني است كه دور دوم آن در حال اجراست.
وي با اشاره به نقش رسانه ها در اطلاع رساني گفت: بارها گفته شده است كه دولت نيازمند برنامه ريزي هوشمندانه تر براي اطلاع رساني نسبت به فعاليت ها و اقداماتش است.
 سه شنبه 5 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن