تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هر که خشنودی خدا را بطلبد هر چند به قیمت خشم مردم، خداوند او را از مردم بی نیاز م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815320746




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نگاهي به هفته چهارم ليگ برتر فوتبال/ قرمزها و آبي‌ها مشكل دارند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: نگاهي به هفته چهارم ليگ برتر فوتبال/ قرمزها و آبي‌ها مشكل دارند
ورزش. فوتبال. فوتبال
هفته چهارم ليگ برتر فوتبال نشان داد كه تيم‌هاي استقلال تهران و پرسپوليس هنوز نتوانسته‌اند آنطور كه بايد خود را براي حضوري مقتدرانه در ليگ آماده كنند و اگر اين روندشان ادامه داشته باشد، بايد منتظر عدم نتيجه گيري در هفته‌هاي آتي توسط دو تيم برزگ پايتخت بود.

* پرسپوليس و يك خط دفاعي متزلزل
شاگردان قطبي با اين تساوي براي دومين هفته متوالي امتياز از دست دادند تا قطبي بداند كه تيمش براي تكرار قهرماني كار بسيار سختي را پيش رو دارد.

مهمترين مساله‌اي كه در بازي قرمزها مشهود بود، ضعف مفرط مردان دفاعي بود كه در ‪ ۴۵‬دقيقه دوم بارها حريف را در موقعيت گلزني قرار دارد تا اينكه بالاخره گل تساوي در عين ناباوري پرسپوليسي‌ها وارد دروزاه اين تيم شود.

اين در حالي است كه آنها در برنامه‌هاي هجومي موفق نشان دادند و مربيان اگر مي‌خواهند روند امتياز از دست دادن‌ها تداوم نداشته باشد، بايد هر چه زودتر به فكر ترميم خط دفاعي باشند.

ذوب آهن با اين بازي نشان داد كه بي‌جهت خود را به عنوان اولين صدرنشين ليگ برتر معرفي نكرده است. منوصر ابراهيم زاده كه تنها مربي است كه از سيستم ‪ ۴-۱۴-۱‬استفاده مي‌كند، حالا مي‌تواند ادعا كند كه با ذوب آهن به فكر قهرماني در ليگ برتر است.

با توجه به شناختي كه از اين تيم اصفهاني وجود دارد، احتمال افت فاحش اين تيم و دور شدن از بالاي جدول دور از ذهن به نظر مي‌رسد.

* مظلومي، قلعه نويي را شكست داد
در پايان حساس‌ترين بازي هفته چهارم، اين پرويز مظلومي بود كه با شكست دادن قلعه نويي نشان داد كه تبحر خاصي در موفقيت برابر تيم سابقش دارد.

وقتي فرزاد حسين خاني در اواسط نيمه اول دروازه طالب لو را باز كرد، مشخص شد كه در روزهايي كه مربيان دو تيم سرگرم حاشيه‌ها و زير سووال بردن همديگر بودند، اين مظلومي بود كه تيم خود را آماده رويارويي با حريف كرده بود.

مس كرمان با به دست آوردن دومين سه امتياز فصل خود فعلا از بحران عدم نتيجه‌گيري خارج شد تا شايد در ادامه ليگ خود را همانطور كه پيش بيني مي شد، در سطح مدعيان ظاهر شود.

استقلال هم كه با دومين باخت، حتي از تيم بحران زده سال پيش هم آمار نااميدكننده اي دارد، نشان داد كه نمي‌توان به قلعه نويي و بازيكنانش اميد چنداني داشت.

آبي پوشان كه بدترين شروع خود در تاريخ هشت ساله ليگ برتر را تجربه كردند، همچنان از ضعف مفرط مهاجمان رنج مي‌بردند و اگر آنها چاره‌اي براي اين نقيصه نيانديشند، بي‌شك باخت به مس كرمان شروع امتياز از دست دادن هاي متوالي خواهد بود.

بايد منتظر ماند و ديد قلعه نويي در بازگشت به استقلال تهران مي‌تواند از بحران خارج شود يا اينكه براي فتح الله زاده چاره‌اي جز فكر كردن به يك مربي جديد نخواهد داشت.

* جوانان غلام پيرواني را بايد جدي گرفت
ديدار تيم‌هاي پيكان قزوين و مقاومت سپاسي شيراز در حالي انجام شد كه شاگردان مدير روستا اولين بازي خود را در قزوين برگزار مي‌كردند.

پيكان در هفته چهارم به دنبال اين بود تا با گرفتن امتيازات كامل خانگي، خود را از نيمه دوم جدول رده بندي نجات دهند، اما به مانند هفته‌هاي پيشين آنها نتوانستند تيمي مقتدر نشان دهند تا از رسيدن به دومين پيروزي متوالي و نشستن در رتبه‌اي آبرومند در جدول محروم شوند. مديرروستا بايد هر چه زودتر به فكر ترميم خط دفاعي خود باشد، چون در غير اينصورت نمي تواند اميدواري چنداني براي موفقيت در هشتمين دوره ليگ برتر داشته باشد.

مقاومت سپاسي شيراز با اين تساوي، هشتمين امتياز خود در ليگ جاري را گرفت تا غلام پيرواني نشان بدهد كه در ليگ هشتم هم مثل هفت دوره قبل ليگ برتر فوتبال حريفي دست و پا بسته براي حريفان نيست و حتي مي‌تواند با بازيكنان نه چندان مطرح خود به حضور در جمع هشت تيم هم اميدوار باشد.

اين در حالي است كه پيش از فصل كمتر كسي انتظار داشت كه مقاومت سپاسي بتواند در برابر رقيبان حرفي براي گفتن داشته باشد.

*ادامه پيشروي نارنجي‌هاي شيراز
نتيجه دو بر صفري كه در پايان بازي برق شيراز و پاس همدان به ثبت رسيد، مشخص كرد كه نتايج هفته‌هاي اول شاگردان محمد عباسي نه روي اتفاق بلكه با توجه به آمادگي و شايستگي‌هاي شيرازي‌ها به دست آوده بود. حالا مي‌توان برق را قاطعانه يكي از چهره‌هاي مدعي ليگ برتر دانست و خاطرات بازي‌هاي كسل‌كننده اين تيم در سال‌هاي گذشته را به دست فراموشي سپرد.

باخت دو بر صفر در هفته چهارم نمي‌تواند پاس را نااميدانه به ادامه ليگ سوق دهد. شاگردان بگوويچ با وجود تحمل دو شكست، نشان داده‌اند كه از شرايط قابل قبولي برخوردارند. البته همداني‌ها بايد بدانند كه امتياز از دست دادن‌ها در خارج از خانه و اتكا به امتيازات خانگي فرمولي است كه نمي تواند براي پاس نتيجه مناسبي در پي داشته باشد.

*ليت بارسكي بالاخره پيروز شد
مربي آلماني سايپا كه هفته‌اي پر حاشيه را پشت سر گذاشته بود، در حالي كه اطراف خود در نيمكت را خلوت مي‌ديد، با شكست دادن راه آهن اولين سه امتياز فصل خود را به دست آورد تا از اين پس با روحيه بهتري سايپا را در ليگ برتر هدايت كند تا شايد انتظارات را كه همان حضور در جمع مدعيان است، برآورده كند.

حالا سايپا بايد در هفته‌هاي آتي با تمركز لازم مقابل رقيبان خود به ميدان برود تا بتواند با استفاده از پتانسيل‌هاي موجود خود را در رتبه‌هاي بالاي جدول رده بندي ليگ برتر ببيند.

شكست راه آهن برابر سايپا، پيام ويژه‌اي براي اين تيم داشت و آن چيزي نبود به جز اينكه داود مهابادي جوان با وجود نتيجه‌هاي خوبي كه در ليگ هفتم گرفته بود، نمي‌تواند در ليگي پرفشار تيم خود را آنطور كه لازم است، هدايت كند. اين تيم كه قرار است از چند هفته ديگر در شهرري به مصاف حريفان خود برود، براي اينكه ناكامي‌اش در ادامه ليگ تكرار نشود، بايد با هماهنگي بيشتر و تاكتيكي بهتري باشد، چون بازي‌هاي راه آهن با وجود بازيكنان نسبتا خوبي كه در تركيب خود دارد، به لحاظ تاكتيكي با مشكلات زيادي همراه بوده و ادامه اين روند نتيجه‌اي جز حضور در رده‌هاي انتهايي جدول نخواهد داشت.

* ميثاقيان انتقام گرفت!
براي اكبر ميثاقيان بهتر از اين نمي‌شود كه با شكست دادن ابومسلم آن هم در مشهد، هم تيم جديدش را از بحران خارج كند و هم اينكه از مديران باشگاه مشهدي انتقام اخراجش را بگيرد.

ابومسلم با اين باخت، پيش بيني‌هايي را كه ذهنيت خوبي از سرنوشت سياه جامگان در ليگ هشتم وجود نداشت را تاييد كرد. به نظر مي‌رسد ابومسلم با هادي برگي زر در طول فصل براي باقي ماندن تلاش خواهد كرد و فقط يك اتفاق غيرمنتظره مي‌تواند آنها را از اين شرايط بغرنج نجات دهد.

استقلال اهواز هم كه هدايت تيمش را بعد از كش و قوس‌هاي فراوان به اكبر ميثاقيان سپرد، مي‌تواند اميدواري زيادي به نتيجه گرفتن در ادامه ليگ داشته باشد. چون ميثاقيان در سال‌هاي اخير ثابت كرده است كه در خارج كردن تيم‌هاي بحران زده از بحران تبحر دارد و با توجه به اينكه اين تيم اهوازي بازيكنان خوبي را هم در تركيب خود مي‌بييند، دور از ذهن نيست كه استقلال اهواز بتواند خودش را به عنوان يكي از تيم‌هاي آماده ليگ برتر معرفي كند.

* ادامه ناكامي‌هاي فيروز كريمي
سپاهان و صبا يكي از جذاب‌ترين بازي‌هاي هفته را انجام دادند. ديداري كه فيرات در آن به اولين پيروزي‌اش رسيد و فيروز كريمي به اين نتيجه رسيد كه همچون سال پيش ليگي سخت و پر از استرس را پيش روي خود مي‌بيند.

سپاهان بعد از اينكه از دو بازي خارج از خانه دو امتياز گرفته بود، با به دست آوردن اولين سه امتياز خود حالا مي‌تواند با اميدواري بيشتري ليگ برتر را ادامه بدهد.

آنها كه يكي از نمايندگان ايران در ليگ قهرمانان آسيا هستند، از ابزار لازم براي موفق شدن برخوردارند و اگر اتفاق غير منتظره‌اي رخ ندهد، سپاهان را بايد يكي از چهره‌هاي بالانشين جدول محسوب كرد.

صبا هم كه به عنوان نماينده قم وارد ليگ برتر شده است، در چهار هفته اول با صبايي كه تا هفته‌هاي پاياني ليگ هفتم شانس قهرماني داشت، تفاوت‌هاي آشكاري دارد. به نظر نمي‌رسد فيروز كريمي بتواند به اين زودي‌ها تيمش را از بحران فعلي خارج كند.

* دكتر و خداداد مساوي شدند
بازي تيم‌هاي پگاه گيلان و پيام خراسان با نتيجه تساوي به كار خود خاتمه دادند تا مشخص شود كه نسبت به اين دو تيم نمي‌توان چندان اميدوار بود.

شاگردان دكتر ذوالفقارنسب كه در هفته دوم با شكست دادن استقلال تهران، هواداران خود را براي تكرار نتيجه‌هاي خوب نيم فصل دوم ليگ گذشته اميدوار كرده بودند، در اين هفته نشان دادند كه هنوز براي تيم شدن كار دارند و هدف نهايي شان با شرايط فعلي نمي‌تواند چيزي جز ماندن در جمع تيم‌هاي ليگ برتر باشد.

خداداد عزيزي شايد مي‌دانست تيمش نمي‌تواند حرفي براي گفتن داشته باشد كه هفته قبل استعفاء خود را نوشته بود. مشهدي‌ها كه مي‌توان آنها را به نوعي ميهمانان ناخواند، ليگ برتر دانست، تاوان بلاتكليفي‌هاي پيش از فصل خود را مي‌دهند. آنها كه از امكان مالي مطلوبي بهره نمي‌برند، بي‌شك جدي ترين گزينه براي سقوط از ليگ برتر هستند.

* شگفتي ساز مثل ملوان
ملوان را مي‌توان شگفتي ساز هفته چهارم ليگ برتر دانست. آنها كه تا اين هفته در رديف ناكام‌هاي ليگ هشتم حرفه‌اي قرار داستند، با شكست دادن فولاد ، شش امتيازي نشان دادند كه مي‌توانند حتي با اين تيم بي‌بضاعت هم حرف هايي براي گفتن داشته باشند.

در آن سوي ميدان فولاد كه از دو بازي قبل شش امتياز گرفته بود، با اين باخت دچار شك شد. بايد ديد مجيد جلالي مي‌تواند تيمش را از شك حاصل از اين باخت خانگي خارج كند يا اتفاقات استقلال اهواز، در فولاد هم انتظار اين مربي را مي‌كشد.
 دوشنبه 4 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 133]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن