تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هیچ بنده ‏اى حقیقت ایمانش را کامل نمى ‏کند مگر این که در او سه خص...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815079598




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارشسخنگوي وزارت خارجه :عدم قطعيت حضور ايران در اجلاس شوراي همكاري خليج فارس


واضح آرشیو وب فارسی:موج: گزارشسخنگوي وزارت خارجه :عدم قطعيت حضور ايران در اجلاس شوراي همكاري خليج فارس
خبرگزاري موج - گروه اقتصاد سياسي قشقاوي گفت :زمان براي بررسي نحوه حضور طرف ايراني در اين نشست وجود دارد
به گزارش موج ، حسن قشقاوي سخنگوي وزارت امور خارجه ، در نشست مطبوعاتي خود با خبرنگاران داخلي و خارجي در مورد حضور دكتر احمدي نژاد در اجلاس شوراي همكاري خليج فارس با وجود مواضع برخي از كشورهاي عربي در خصوص جزاير سه گانه ايراني گفت :مهمترين هدف سفر اخير امير قطر به جمهوري اسلامي ايران به درخواست كشورهاي شوراي همكاري خليج فارس براي تعامل و گسترش رايزني ها و همفكري با تهران جهت توسعه ثبات و صلح در زمينه هاي مختلف بود.

عدم قطعيت حضور ايران در اجلاس شوراي همكاري خليج فارس

قشقاوي افزود : حضور دكتر احمدي نژاد در اجلاس قبلي اين شورا در دوحه كه زمينه استقبال از پيشنهادات مختلف ايران براي همكاري در حوزه هاي مختلف را فراهم آورد باعث شده كه كشورهاي اين حوزه به تداوم تعامل با جمهوري اسلامي ايران علاقه مند باشند.
ويدرمورد قطعيت انجام سفر احمدي نژاد براي شركت در اجلاس اين شورا گفت: زمان براي بررسي نحوه حضور طرف ايراني در اين نشست وجود دارد و پس از مشخص شدن نتيجه موضع ما در اين باره اعلام خواهد شد.

سفر رئيس جمهور به اجلاس شانگهاي در روزهاي پاياني هفته جاري

قشقاوي همچنين از سفر رئيس جمهور براي حضور در اجلاس شانگهاي در روزهاي پاياني هفته جاري خبر داد.
وي خاطر نشان كرد :رئيس جمهور براي حضور در اين اجلاس در دوشنبه (پايتخت تاجيكستان) شركت خواهد كرد و طبق معمول علاوه بر برنامه هاي جاري در جلسه ديدارهايي با مقامات حاضر در اين نشست نيز انجام خواهد شد.
سخنگوي وزارت خارجه با اشاره به مواضع اخير محمد سعيدي ، معاون سازمان انرژي اتمي گفت :همكاري هاي ما آژانس بين المللي انرژي اتمي همكاري هاي معمولي است كه در چارچوب موافقتنامه هاي پادماني به صورت عادي ادامه دارد.
سعيدي روز گذشته در جمع خبرنگاران اعلام كرده بود كه ايران در مذاكرات خود با آژانس در قالب مداليته و قانون به سئوالات پاسخ مي دهد .

مذاكرات ايران و آژانس هم چنان ادامه دارد

قشقاوي با بيان اين كه ايران و آژانس بين المللي در فضايي سازنده تعامل و مذاكرات خود را ادامه مي دهند گفت : جمهوري اسلامي ايران نيز در اين چارچوب همواره آماده پاسخگويي به سئوالات اين نهاد بين المللي بوده و هست.
قشقاوي از تداوم روند رايزني جليلي و سولانا مذاكره كنندگان ارشد ايران و 1+5 خبر داد و تاكيد كرد: اين روند همچنان ادامه دارد و فكر مي كنم در فضاي مثبت و سازنده طرفين در حال پيشروي هستند.
وي برگزاري دوراخير مذاكرات هاينونن درتهران در سكوت خبري را تاييد نكرد و گفت: همكاري هاي جاري ما، همكاري هايي عادي است كه همواره وجود داشته و طبعا ساير اعضاي آژانس نيز چنين همكاري هايي را با اين نهاد بين المللي دارند ضمن آنكه هيچ تعمدي در آنچه سكوت خبري ناميده شد وجود نداشته است.
سخنگوي وزارت خارجه درباره جديدترين تحولات مربوط به موضوع گشايش كنسولگري آمريكا در كشورمان يادآور شد: هيچ درخواست رسمي در اين خصوص نشده و آنچه در اين باره مطرح شده صرفا گمانه زني برخي روزنامه ها بوده است.

پيشرفت هاي ايران همواره با انكار و ترديد امريكايي ها همراه بوده است

وي هم چنين در مورد ادعاي مقامات پنتاگون مبني بر متلاشي شدن موشك ماهواره اي ايران پس ازپرتاب گفت : هر گونه پيشرفت علمي و تكنولوژي ايران با انكار و ترديد امريكايي ها قرار گرفته است و سابقه نداشته است كه آنان دستاوردهاي فني ايران را تاييد كرده باشند اما بالاخره واقعيت خود را تحميل خواهد كرد .
وي ادامه داد : روند توسعه فني دانشمندان ايراني در حوزه ي موشكي و امور فضايي هم چنان ادامه دارد .
قشقاوي درباره كشتي ربوده شده ايران در آب‌هاي سومالي گفت: اين موضوع به طور جدي در حال پي‌گيري است.
وي با اشاره به اينكه به دليل مسايل جاري در سومالي در اين كشور سفارت نداريم، اظهار داشت: اين موضوع تنها به كشتي ايراني مربوط نمي‌شود و كشتي كشورهاي ديگر هم دچار اين سرنوشت شده‌اند كه همه اين كشورها پي گير موضوع هستند.

سفر 15 سردبير معروف رسانه هاي عراقي به ايران

قشقاوي در پاسخ به سوالي در مورد علت تعويق سفر هيات عراقي براي مشخص كردن مرزها با ايران، موضوع تعويق اين سفر را رد كرد و گفت: با عراق در سطوح مختلف همكاري بسيار فعالي داريم و وجود ‪ ۱۴۰۰‬كيلومتر مرز مشترك گواه اين واقعيت است.
وي افزود: ما اين همكاري‌ها را در زمينه‌هاي مختلف بر اساس خواست مردم دو كشور ادامه مي‌دهيم و تبادل گرم و صميمانه هيات‌هاي دو كشور در جريان است.
قشقاوي همچنين در خصوص سفر جلال طالباني به ايران نيز گفت: زمان اين ديدار هنوز تعيين نشده و متعاقبا اعلام مي‌شود.
سخنگوي وزارت امور خارجه از سفر‪ ۱۵‬سردبير معروف رسانه‌هاي عراقي به همراه مقامات مسئول آنها در هفته جاري به ايران خبر داد و گفت: اين سفر بنا به دعوت من صورت مي‌گيرد و در جريان آن بحث همكاري رسانه‌اي ميان ايران و عراق بررسي مي‌شود.
وي در خصوص وضعيت ايراني‌هاي ربوده شده درافغانستان نيز گفت: كنسولگري ايران در هرات فعال است و موضوع در حال بررسي است و آخرين تحولات در اين خصوص به محض كسب اطلاعات جديد اعلام خواهم شد.

اقدامات رژيم صهيونيستي نگران كننده است

سخنگوي وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران در خصوص اقدامات رژيم صهيونيستي در مناطق اشغالي، خاطر نشان كرد: اقدامات رژيم صهيونيستي بسيار نگران‌كننده و مغاير با قطعنامه‌هاي سازمان ملل است.
قشقاوي افزود: انتظار جمهوري اسلامي ايران از همه كشورهاي مسلمان اين است كه به وظايف خود در قبال اين جنايت آشكار عمل كنند.
وي در خصوص تحولات اخير در اوستياي جنوبي اظهار داشت: آغاز اين درگيري ها بر اساس محاسبات اشتباه و سيگنال‌هاي غلط و بازي‌هاي سياسي قدرت ها بوده است.
وي تاكيد كرد: حل اين اختلافات نياز به گفت و گو و راه حل مسالمت آميز دارد. وزارت خارجه ايران همچنان تماس و رايزني با طرف‌هاي اختلاف را در دستور كار دارد و اميدواريم مشكلات منطقه در چارچوب گفت و گو و تعامل حل شود.

توسعه همكاري ايران و تركيه و سفر وزير خارجه تركيه به ايران

سخنگوي وزارت امور خارجه درباره برنامه آتي سفر وزير خارجه تركيه به ايران نيز گفت: بر خلاف گمانه زني ها، سفر بسيار موفق رييس جمهوري به تركيه در زمينه‌هاي مختلف سازنده بود و طرفين مصمم به توسعه اين همكاري‌ها هستند.
وي افزود: البته موضوع همكاري‌ها در زمينه انرژي به لحاظ پيچيدگي فني نيازمند بررسي‌هاي بيشتري است و به همين دليل وزير خارجه تركيه سفري به ايران خواهد داشت تا بررسي‌ها در اين زمينه ادامه يابد.

ابراز رضايت رهبري از وزارت خارجه نشان از عملكرد مثبت اين وزارت خانه است

قشقاوي در پاسخ به اين سوال كه مهمترين دستاورد دستگاه سياست خارجي در ‪۳‬ سال اخير چه بوده است با اشاره به ديدار اخير هيات دولت با مقام معظم رهبري و فرمايشات معظم له درباره عملكرد دولت، گفت: مقام معظم رهبري در ديدار اخير هيات دولت هم در آغاز و هم در پايان بياناتشان از رويكرد دستگاه سياست خارجي ابراز رضايت كردند و همين ابراز رضايت نشان‌دهنده عملكرد مثبت وزارت امور خارجه است.
قشقاوي در پاسخ به سوالي درباره اظهارات اخير وزير خارجه روسيه در خصوص اقدامات آمريكا در گرجستان و ارتباط آن با قطعنامه‌هاي احتمالي عليه ايران، گفت: سخنان لاوروف به خود او مربوط مي‌شود و موضع ايران در اين خصوص كاملا شفاف است.
قشقاوي در خصوص برنامه سفر سرگئي كريينكو رييس آژانس فدرال اتمي روسيه ( روس اتم) و مديرعامل شركت انرگو پروم اتم، به تهران گفت: كار راه اندازي نيروگاه اتمي بوشهر به خوب پيش مي‌رود و اصل سفر اين مقام روس هم به همين منظور است و زمان آن متاقبا اعلام مي‌شود.
وي هم چنين هفته دولت را گرامي داشت و گفت : دست اندركاران دستگاه سياست خارجي تاكيدات مقام معظم رهبري بر لزوم برخورد عزتمندانه جمهوري اسلامي ايران در محيط بين‌المللي و ديگر كشورها را يك پشتوانه ارزشمند براي تداوم رويكرد سياست خارجي مي دانند.
 دوشنبه 4 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن