تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه كارهاى خود را به خدا بسپارد همواره از آسايش و خير و بركت در زندگى برخوردار اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816477182




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون شهردار مشهد: بدنبال عقد قرارداد براي احداث خط منوريل هستيم تداوم محدوديت ترافيكي در محدوده حرم مشخص نيست شركت‌هاي حقوقي تاكسيراني تشكيل مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: معاون شهردار مشهد: بدنبال عقد قرارداد براي احداث خط منوريل هستيم تداوم محدوديت ترافيكي در محدوده حرم مشخص نيست شركت‌هاي حقوقي تاكسيراني تشكيل مي‌شود
خبرگزاري دانشجويان ايران - مشهد
سرويس: شهرستان‌ها

معاون حمل و نقل و ترافيك شهردار مشهد گفت: تصميم در رابطه با ادامه طرح محدوديت ترافيك محدوده حرم مطهر امام رضا (ع)، تا چند روز آينده گرفته و اعلام مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، منطقه خراسان، مهندس هوشنگ خندان‌دل، افزود: ‌بر اساس مطالعات انجام شده، نظر كارشناسي مبني بر ادامه اجراي طرح تا پايان سال جاري است ولي تصميم در رابطه با آن هنوز اتخاذ نشده و طرح تا پايان تابستان اجرا خواهد شد.

وي با بيان اين كه ايجاد هر محدوديتي احتياج به اصلاح رفتار دارد و به راحتي قابل پذيرش نيست، افزود: مطالعات طرح محدوديت ترافيكي از اويل دهه 80 آغاز شد و بر اساس دلايل غيرقابل انكار مشخص شد كه حجم حوزه‌هايي كه به ويژه در محدوده مركزي مشهد حركت مي‌كند، بيش از ظرفيت پذيرش آن معابر بوده و عدم تعادل ايجاد كرده است.

وي ادامه داد: اين عدم تعادل 4 تا 5 برابر حالت تعادل بود؛ لذا براي پيش رفتن به سمت ايجاد تعادل بايد راه‌حل‌هايي ارائه مي‌شد.

معاون حمل و نقل و ترافيك شهردار مشهد با اشاره به اين كه در انتخاب هر راه‌حل، آن‌هايي كه كمترين مشكلات را ايجاد مي‌كنند ،انتخاب مي‌شوند، تصريح كرد: در ابتدا به عنوان ساده‌ترين راه‌حل طرح زوج و فرد كردن پلاك خودروها براي ورود به محدوده ترافيكي انتخاب شد كه در عمل نشان داد رافع مشكل ترافيكي نبوده است.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا طرح محدوديت ترافيك باعث كاهش ماندگاري مسافران در شهر شده است، اظهار كرد: هيچ مستندي كه صحت و سقم كاهش ماندگاري مسافر را به دليل اعمال محدوديت ترافيكي نشان دهد، وجود ندارد.

وي ادامه داد: هنگامي كه در رابطه با اجراي يك طرح صحبت مي‌شود، بايد دستاوردهاي آن را براي كل اقشار جامعه در نظر گرفت؛ چراكه هر طرحي براي عده‌اي مشكل و براي افرادي ديگر تسيهلات ايجاد مي‌كند؛ لذا بايد برآيند مشكلات و تسهيلات را مد نظر قرار داد كه در اين رابطه به نظر ما محسنات طرح به طور انكار ناپذيري بيشتر بوده است كه با رفع بعضي از مشكلات موجود و نقص‌هاي فعلي، بهتر نيز خواهد شد.

خندان‌دل در رابطه با پروژه قطار شهري نيز گفت: همكاران ما در شركت قطار شهري در حال تلاش گسترده‌اي براي تسريع در راه‌اندازي خط يك قطار شهري مشهد و خط‌هاي ديگر هستند.

خندان‌دل همچنين از انجام اقداماتي جهت عقد قرارداد به صورت EPC در رابط با منوريل خبرداد و گفت: اين طرح به تصويب شوراي عالي هماهنگي ترافيك كشور رسيده است و ما مي‌توانيم در اين رابطه اقدام به عقد قرارداد كنيم.

وي اظهار كرد: در حال انتخاب شركتي مناسب براي عقد قرارداد جهت اجراي طرح منوريل هستيم.

معاون حمل و نقل و ترافيك شهري مشهد در پاسخ به اين سوال كه آيا اجراي طرح منوريل مشهد توجيه دارد و يا مانند تهران توجيه ندارد، گفت: زماني مي‌توانيم در رابطه با توجيه اقتصادي يك پروژه صحبت كنيم كه پروژه‌اي مشخص مورد بحث باشد و ما بايد مسائل را به طور مستقل بررسي كنيم.

وي با تاكيد بر اين كه نبايد به دنبال تبعيت موضوعي از مسائل باشيم، ادامه داد: نمي‌توان توجيه اقتصادي يك پروژه را در شهري ديگر با همان پروژه در شهر خودمان مقايسه كنيم.

وي افزود: براي اجراي هر پروژه مراحل بسياري از مطالعه صورت گرفته است و در انتها به تصويب شوراي عالي هماهنگي ترافيك كشور مي‌رسد، پس نمي‌توان تصور كرد كه يك فرد، يك سازمان و يا يك دستگاه مرتكب اشتباه شده است؛ چراكه اين گونه پروژه‌ها براي به اجرا در آمدن از يك جريان فكري عبور كرده‌اند.

معاون حمل و نقل و ترافيك شهردار مشهد خاطرنشان كرد: در رابطه با منوريل گام اول برداشته شده است و در هر جايي كه احساس كنيم كار صحيح صورت نمي‌گيرد، بلافاصله اصلاح خواهيم كرد.

وي همچنين در پاسخ به سوالي مبني بر اين كه هنوز خط يك قطار شهري بهره‌برداري نشده است آيا شروع خطوط دو و سه و پروژه منوريل كار صحيحي است، گفت: نگاه ما بايد به آينده باشد، بايد به اين فكر كنيم و ببينيم در آينده با اين حجم جمعيت و مسافر اين شهر با چه وسيله‌اي بايد حمل و نقل انجام شود، اگر ما به آينده فكر نكرده و سيستم‌هاي لازم را پيش‌بيني نكنيم، تمام اقدامات در آينده تحت تاثير قرار خواهد گرفت.

وي ادامه داد: اين كه ما هنوز نتوانسته‌ايم واگن تهيه كنيم به اين معنا نيست كه نبايد مراحل بعدي را شروع كرد؛ چراكه زماني كه واگن تهيه شود به طور ناگهاني دچار خلا مي‌شويم و از لحاظ حمل و نقل در آينده به مشكل بر خواهيم خورد.

وي همچنين توضيح داد: عمليات اجرايي خط دو قطار شهري به صورت طراحي، ساخت و اجراي توامان است كه به آن EPC مي‌گويند و كسي كه مي‌خواهد اين خط را اجرا كند تمام اقدامات لازم كه به بهره‌برداري منتهي مي‌شود را نيز بر عهده دارد به اين معني كه در اين مرحله تامين واگن اين خط نيز بر عهده پيمانكار است.

خندان‌دل خاطرنشان كرد: در رابطه با تامين واگن خط يك اين مسأله در ابتدا در اختيار استان نبود و به تازگي اجازه تامين واگن بر عهده استان نهاده شده است كه اقدامات موثري نيز صورت گرفته است.

وي درباره اين كه آيا به زودي واگن‌هاي قطار شهري بر روي ريل‌ها خواهند آمد يا خير، گفت: اجازه دهيد تا زماني كه اين موضوع قطعي نشده است آن را رسانه‌اي نكنيم.

معاون حمل و نقل و ترافيك شهردار مشهد در ادامه درباره سازمان پايانه‌هاي مسافربري هم گفت: عمده‌ترين هدف اين سازمان در سال جاري تسريع در راه‌اندازي پايانه معراج در جاده قديم قوچان و نيز ساماندهي سفر مسافراني است كه مي‌خواهند به قسمت‌هاي غربي استان و شهرهاي استان‌ خراسان شمالي سفر كنند؛ همچنين به دنبال بهره‌برداري از ايستگاه سواري براي تحت پوشش قرار دادن افرادي كه به كلات تردد دارد، هستيم.

وي در باره سازمان اتوبوسراني گفت: در سال جاري در حوزه اتوبوسراني علاوه بر نوسازي ناوگان با اتوبوس‌هاي با كيفيت‌تر از اتوبوس‌هاي موجود درصدد بهسازي ايستگاه‌ها نيز هستيم تا شهروندان در اين رابطه هنگام انتظار براي اتوبوس مشكل كمتري را داشته باشند.

خندان‌دل با اشاره به تشكيل شركت‌هاي حقوقي تاكسيراني گفت: اين شركت‌ها براي ايجاد حلقه نظارتي بين تاكسيرانان و سازمان نظارت بر تاكسيراني تشكيل مي‌شوند كه اميدواريم با آغاز كار اين شركت‌ها، شاهد بهبود ارائه خدمات تاكسيرانان و ايجاد حس رقابت براي بهتر شدن خدمات باشيم.

انتهاي پيام
 دوشنبه 4 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن