تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى كه در دنيا به امانتى خيانت كند و آن را به صاحبش برنگرداند و آنگاه بميرد بر دين...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820974818




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بهانه كمبود بودجه و امكانات قابل قبول نيست


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: بهانه كمبود بودجه و امكانات قابل قبول نيست
رئيس فدراسيون هندبال در خصوص علل ناكامي ايران در المپيك پكن اظهار داشت هيچ فدراسيوني نمي‌تواند بهانه‌اي در خصوص كمبود بودجه و امكانات و كوتاهي سازمان تربيت بدني داشته باشد.
رحيمي در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بيان اين مطلب گفت: در خصوص علل ناكامي‌هاي كاروان اعزامي ايران به المپيك 2008 چين بايد توجه داشت ارزيابي ورزشكاران بر اساس ميزان كسب مدال‌ مورد توجه است يا افزايش تعداد آنها در اين مسابقات. زيرا براي نخستين بار در المپيك 2008 پكن بيش از 10 فدراسيون از كشورمان شركت كرده‌ بودند.

وي ادامه داد: بايد اين مساله كه در ورزش ‌كشور براي مدال آوري فقط به كشتي‌ و وزنه برداري اكتفا مي‌شود به گونه‌اي اصولي حل و فصل كنيم. با ايجاد شرايط و امكانات لازم براي مقام آوري ديگر رشته‌ها نيز بستر‌سازي مناسب در نظر بگيريم.

رئيس فدراسيون هند‌بال تصريح كرد: كشوري كه در رشته‌هاي دو وميداني، شنا و ژيمناستيك ورزشكاري در المپيك نداشته باشد و نتواند در اين رشته‌ها صاحب مدال شود، بايد تجديد نظر جدي در ورزش داشته باشد. دولت و مجلس بايد براي حل اين مشكل راهي در نظر بگيرند تا زمينه ‌لازم براي مدال آوري بيشتر رشته‌ها فراهم شود.

وي با اشاره به فدراسيون هايي كه براي نخستين بار حضور در المپيك را تجربه مي‌كردند، عنوان كرد: از تيم بسكتبال كه با وجود ارايه بازي قابل قبول مقام آور نبود و همچنين قايقرانان كم تجربه بعيد به نظر مي‌آيد كه انتظار مدال داشته باشيم. بحث اصلي ناكامي‌هاي ورزش ايران در المپيك پكن فقط متمركز به فدراسيون كشتي است. چون هر ساله در رقابت‌هاي جهاني و المپيك بيشترين مقام را مي‌گرفت.

رحيمي افزود: يزداني خرم بايد جوابگوي جوان گرايي در تيم ملي كشتي ‌باشد. البته نبايد در غياب وي يك طرفه قضاوت كنيم. به يقين رئيس فدراسيون كشتي نيز حرف‌هايي براي گفتن دارد كه در يك جلسه مطبوعاتي بايد آن را به جامعه منتقدان و عموم مردم منتقل كند.

وي در خصوص نقش سازمان تربيت بدني در ناكامي‌ ملي پوشان كشور در المپيك 2008 پكن گفت: هيچ فدارسيوني به خصوص فدراسيون‌هايي كه مجوز حضور در المپيك را كسب كردند، نمي‌توانند بهانه‌ مادي داشته باشند و از سازمان تربيت بدني خرده بگيرند. در خصوص نتيجه نگرفتن در المپيك بايد خود مسئولان فدارسيون‌ها و مهمتر از آن كميته ملي المپيك و رياست اين مجموعه جوابگو باشد. كميته ملي المپيك بايد پيش از مسابقات نظارت بيبشتري بر عملكرد فدراسيون‌هاي المپيكي و مسابقات آسيايي و جهان مي‌كرد.

رحيمي خاطرنشان كرد: هر اتفاق نامطلوبي كه در ورزش كشور رخ مي‌دهد،‌همه به سمت سازمان تربيت بدني مي‌روند. در صورتي كه اين سازمان وظيفه تعريف شده‌ و مشخصي دارد و نمي تواند با تامين منابع مالي و امكانات مورد نياز فدراسيون‌ها، پاسخگوي شكست‌ها و ناكامي هاي برخي فدراسيون‌ها نيز باشد. اين سازمان وظيفه دارد بستر لازم براي حركت رو به جلو رشته‌هاي خود را فراهم كند و نتيجه اين امر متوجه فدراسيون‌ها و زير مجموعه آن است.

وي ادامه داد: پس از اينكه سازمان تربيت بدني شرايط لازم براي آماده سازي ورزشكاران المپيكي را با كمك فدراسيون‌هاي مربوط ايجاد كرد، ادامه راه بايد با نظارت دقيق‌ و كامل كميته ملي المپيك به پايان خوبي ختم مي‌شد كه اين امر با كوتاهي مسئولان محقق نشد.

رئيس فدراسيون هندبال خاطر نشان كرد: بودجه كافي نمي‌تواند ضامن مقام آوري ورزشكاران باشد. اگر بحث مالي تنها تضمين كننده كسب مقام در ميادين جهاني به خصوص المپيك بود كشورهاي عربي از جمله قطر كه هيچ گونه محدوديت ‌مالي ندارند بايد در صدر مدال آور‌ان المپيك قرار مي‌گرفتند. بنابراين توسعه ورزش ‌به تقويت پايه‌ها و جدي ‌گرفتن ورزش ‌مدارس احتياج دارد.

وي با انتقاد به حذف معلمان ورزش در مدارس ابتدايي يادآور شد: با تقويت پايه‌هاي كشور مي‌توانيم پشتوانه قاب اطميناني در تيم‌هاي ملي داشته باشيم و فقط به ستارگان كشور اكتفا نكنيم كه در صورت كناره‌گيري اين نخبگان ورزش متحمل ناكامي‌هاي جبران ناپذير بشويم./ش
 يکشنبه 3 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن