تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 2 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين‏هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817729271




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بررسی مادربورد Gigabyte P55-UD6 2


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: Lynnfield دنیایی دیگر از اینتل

مدت زمان نسبتا زیادی نیست که از زمان عرضه پردازنده های Lynnfield و چیپست P55 میگذرد اما همین زمان برای دوست داران سخت افزار کافی است که از مشخصات این خانواده , ویژگی ها و نوآوری های آنها آگاه شوند. بهمین جهت از بررسی دقیق و جزئی این خانواده گذر کرده و تنها به معرفی کلی آن و اشاره به نوآروی های بکار گرفته شده توسط اینتل در این خانواده خواهیم پرداخت.
اولین و مهم ترین نکته ای که در پلتفورم جدید اینتل به چشم می خورد, گذر از پلتفورم های دو چیپ به تک چیپ است. همانطور که می دانید پلتفورم های قبلی بر اساس ساختار دو چیپ طراحی می شدند. بعبارت بهتر در این پلتفورم ها شاهد یک چیپ با نام پل شمالی و نیز یک چیپ با نام پل جنوبی بودیم که هریک وظایف خاص خود را بر عهده داشتند. اما در معماری جدید اینتل که با نام Ibex Peak آن را می شناسیم, این ساختار تغییر کرده و عملا با ایجاد تغییراتی پل شمالی حذف گردیده است.
در تصویر زیر این نکته را به خوبی شاهد هستید:

[تصویر: i22879_IbexPeak.gif]

در سمت راست تصویر ساختار جدید مورد بحث و در سمت چپ ساختار قدیمی اینتل را مشاهده می­کنید. آنچه در اینجا مهم است ( و در تصویر به خوبی نمایان است ) اجتماع " کنترلر حافظه " و " کنترلر PCI Express " در هسته پردازنده است! کنترلر حافظه را قبلا در پردازنده­های Bloomfield مشاهده کرده بودیم , اما با اجتماع کنترلر PCI Express در داخل پردازنده , عملا تمام وظایف یک " پل شمالی " به پردازنده سپرده شده است. به این ترتیب می­توان گفت عملا پل شمالی از ساختار جدید حذف شده است. حال با دانستن این دو نکته مهم , P55 را مورد بررسی قرار می­دهیم.

[تصویر: i22880_P55BlockDiagram.gif]

در بلاک دیاگرام فوق ساختار " تک چیپ " جدید اینتل با نام P55 را مشاهده می­کنید. برخی از سایت­های سخت­افزاری در این رابطه اشاره کرده­اند که P55 به نوعی یک پل جنوبی بهبود یافته است. اما از لحاظ فیزیکی تغییرات مشخصی دارد که نمی­توان آن را لزوما یکی از پل­های جنوبی قدیمی اینتل دانست. در تصویر شماره سه مقایسه مناسبی بین P55 و دیگر پل­های جنوبی اینتل ارایه شده است :

[تصویر: i22881_Pic3.gif]

نکته قابل توجه استفاده از استاندارد قدیمی DMI جهت ارتباط بین P55 و پردازنده است که در مقایسه با QPI در خانواده Bloomfield نکته قابل توجهی به حساب می­آید. حساسیت این قضیه زمانی بیشتر می شود که رابط DMI , علاوه بر بار " کنترلر حافظه داخلی " باید بار " کنترلر PCI Express داخلی " را نیز تحمل نماید.
حال پس از معرفی معماری Ibex Peak و چیپست P55 بد نگاهی نگاهی به تغییرات اساسی صورت گرفته در پردازنده های Lynnfield داشته باشیم.
انتقال کنترلر حافظه به داخل پردازنده

تا پیش از ارایه پردازنده های Bloomfield , AMD مدت ها قبل توانسته بود کنترلر حافظه را به داخل پردازنده های خود انتقال دهد. بنابراین انتقال کنترلر حافظه به داخل پردازنده را هم در پردازنده های AMD و هم در پردازنده های Bloomfield شاهد بودیم. بهمین جهت آن را یک نوآوری جدید نمی دانیم.
اولین و مهترین نکته وجود کنترلر حافظه DDR3 دو کاناله در پردازنده های Lynnfield است. فرکانس پشتیبانی شده بصورت پیش فرض 1333 مگاهرتز می باشد. این در حالیست که در پردازنده­های Bloomfield حافظه DDR3 با فرکانس 1066 مگاهرتز و بصورت سه کاناله پشتیبانی می شود. وجود حالت دو کاناله می تواند سبب کاهش اسلات­های حافظه شده و در نهایت از منظر حجم قابل پشتیبانی مقداری کمتر در مقایسه با پردازنده­های Corei7 LGA1366 نتیجه دهد.
برخلاف پردازنده های AMD Phenom II که با کنترلر حافظه داخلی خود توانایی پشتیبانی از هر دو نوع حافظه DDR3 و DDR2 را دارا هستند , پردازنده­های اینتل تنها از حافظه های DDR3 پشتیبانی می­کنند.
انتقال کنترلر PCI Express به داخل پردازنده

انتقال کنترلر PCI Express به داخل پردازنده نوآوری جدیدی است که تا قبل از آن بر روی پردازنده دیگری دیده نشده است. کنترلر PCI Express مجتمع در داخل پردازنده به معنای کاهش تاخیر در ارتباط مابین پردازنده و کارت گرافیکی است اما در برخی تست های انجام گرفته در سایت­های معتبر , عملا افزایش کارآیی چشمگیری مشاهده نشده است. کنترلر PCI Express مجتمع دارای 16 Lane PCI Express است. این مقدار در مقایسه با چیپست X58 ( که دارای 36 Lane PCI Express بود ) مقدار کمی است اما این قابلیت را داراست که همزمان از دو تکنولوژی SLI و CrossFire پشتیبانی کند. این تعداد Lane می تواند مابین دو کارت گرافیک تقسیم شده و ساختار 8x-8x را فراهم آورد.

[تصویر: i22882_PCIExpress.jpg]

نکته دیگری که در این رابطه می توان اشاره کرد وجود 8 Lane PCI Express در چیپست P55 است که می­تواند برای تغذیه قطعات دیگر جانبی ( مانند پورت FireWire ) و حتی یک اسلات PCI Express x4 مورد استفاده قرار گیرد. البته لازم به ذکر است که این اسلات سوم نمی تواند در ترکیب با دو اسلات دیگر تکنولوژی 3-Way SLI یا حالت سه کارته CrossFire را ایجاد کند چرا که منبع این سه اسلات با یکدیگر متفاوت است. اسلات اول و دوم توسط پردازنده و اسلات سوم ( در صورت وجود ) توسط چیپست P55 تغذیه خواهند شد.
Turbo Boost

Turbo Boost ویژگی بسیار جالب توجه و جدیدی است که از خانواده Bloomfield با آن آشنا شدیم. اساس کار این تکنولوژی بدین صورت است که بصورت خودکار این اجازه را به هسته پردازنده می دهد که در فرکانسی بالاتر از فرکانس اصلی خود فعالیت کند. این تغییر در فرکانس از طریق تغییر خودکار در Multiplier پردازنده صورت می پذیرد بطوریکه اگر تنها یک هسته فعال باشد این تغییر می تواند تا دو پله و اگر بیش از یک هسته فعال باشند این تغییر تا یک پله خواهد بود. لازم به ذکر است که این ویژگی برای نرم­افزار هایی بسیار مناسب است که اصطلاحا Single Thread باشند. بعبارت بهتر تنها یک هسته جهت پردازش نرم افزار کافی باشد.
در پردازنده­های Lynnfield بدلیل تغییر در واحد کنترل توان و بهبود آن , Turbo Boost نیز تغییر کوچکی داشته است. در ویرایش جدید ( که البته اینتل نام جدیدی برای آن انتخاب نکرده ) تغییر چهار تا پنج پله ای امکان پذیر شده است. واضح است که تغییر حداکثر پنج پله­ای Multiplier در Lynnfield در مقایسه با حداکثر دو پله در Bloomfield افزایش فرکانس بالاتر و در نتیجه کارآیی بسیار بهتری را به دنبال خوهد داشت. به تصویر زیر که مقایسه بین ویرایش قبلی و ویرایش جدید است توجه فرمایید :

[تصویر: i22884_lynnfieldturbobost.gif]



لازم به ذکر است عواملی چون دمای پردازنده , میزان بار و تعداد هسته های فعال , میزان جریان و توان مصرفی می تواند در میزان تغییر Multiplier و مدت زمان قرار گیری پردازنده در حالت Turbo Boost تاثیرگذار باشد.
[/font]
[font=tahoma]در ادامه توجه شماره به دو تصویر منتشر شده از سوی اینتل جلب می کنیم. تصویر شماره یک مدل ها و مشخصات پردازنده های Lynnfield و تصویر شماره دو مقایسه ای از این پردازنده های با پردازنده های Bloomfield را ارایه می دهد.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 155]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن