تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آفت دینداری حسد و خودبینی و فخر فروشی است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820808449




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قيمت جهاني نفت تا پايان 2011 به 85 دلار بازمي‌گردد


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: گزارش خبرگزاري فارس پايگاه اينترنتي سيتي واير طي تحليلي نوشت قيمت نفت همچنان به روند صعودي خود ادامه مي دهد اما به رغم اين روند برخي از تحليلگران معتقدند قيمت نفت در آينده كاهش خواهد يافت.
بر اساس اين گزارش رسيدن قيمت هر بشكه نفت برنت درياي شمال به 122 دلار در هر بشكه فشار زيادي را به مصرف كنندگان وارد مي كند . ولي هنوز دلايلي وجود دارد كه مي توان نسبت به كاهش قيمت نفت در آينده اميدوار بود .
ادامه تنشهاي سياسي در خاور ميانه به همراه رشد تقاضاي انرژي مهمترين عوامل رشد قيمت نفت از 110 دلار در هفته گذشته به بيش از 121 دلار است . گزارش وزارت كار آمريكا در خصوص كاهش نرخ بيكاري در ماه مارس به كمتر از 8.8 درصد نيز تاثير زيادي در افزايش قيمت نفت در روزهاي اخير داشته است .
اما منطقه يورو نيز هنوز با بحران مالي و اقتصادي روبرو است و اين مساله احتمال كاهش قيمت نفت در آينده را تقويت مي كند . افزايش قيمت انرژي موجب افزايش فشارهاي تورمي بر بانكهاي مركزي شده است و اين مساله موجب افزايش نرخ بهره بانكي در كشورهاي مختلف خواهد شد . اين مساله در نهايت منجر به كاهش رشد اقتصادي و كاهش تقاضاي انرژي مي شود .
برخي از اقتصادهاي ضعيف جهان به خوبي تاثيرات منفي ناشي از افزايش قيمت انرژي را بر اقتصادهاي ملي خود احساس كرده اند .
جان هينگينس كارشناس ارشد موسسه كاپيتال اكونوميكس در اين باره گفت حتي چين نيز تاثيرات افزايش قيمت نفت را احساس كرده است . قيمت برخي از كالاهاي حساس و اسرتراتژيك تحت تاثير افزايش قيمت نفت افزايش يافته و به مرز خطرناكي رسيده است . اين مساله علاوه بر افزايش نرخ تورم در كوتاه مدت مي تواند موجب كاهش رشد اقتصادي جهان و در نتيجه افت تقاضاي انرژي شود .
بر اساس اين گزارش اوپك اكنون زير فشار زيادي از سوي كشورهاي غربي و مصرف كننده بزرگ نفت قرار دارد تا براي كاهش قيمت نفت سقف توليد خود را افزايش دهد . هينگينس افزود به نظر من با پايان بحران سياسي خاور ميانه قيمت نفت كاهش خواهد يافت . از سوي ديگر با توقف اجراي برنامه سياستهاي انبساطي پولي و مالي در آمريكا قيمت هر بشكه نفت برنت درياي شمال تا پايان امسال 35 دلار كاهش خواهد يافت و به اين ترتيب قيمت هر بشكه نفت برنت درياي شمال تا پايان سال 2011 به كمتر از 85 دلار مي رسد .





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 183]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن