تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان، با نيّت خوب و اخلاق خوب، به تمام آنچه در جستجوى آن است، از زندگى خوش و امني...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820991551




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون اول قوه قضاييه: شهيد لاجوردي براي جريان نفاق خطر داشت


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: معاون اول قوه قضاييه: شهيد لاجوردي براي جريان نفاق خطر داشت


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: معاون اول قوه قضاييه درخصوص شخصيت شهيد لاجوردي اظهار داشت: شهيد لاجوردي براي جريان نفاق خطر داشت چرا كه اين شهيد لاجوردي هميشه لاجوردي بود.

به گزارش روز يكشنبه خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، حجت الاسلام سيد ابراهيم رييسي، معاون اول قوه قضاييه در كنگره بزرگداشت ديده بان انقلاب شهيد سيد اسدالله لاجوردي گفت: حقيقت آن است كه شناخت ابعاد شخصيتي لاجوردي يك ضرورت است و با توجه به اينكه در پيام مقام معظم رهبري درخصوص شخصيت اين شهيد به نكاتي اشاره شده كه نياز به تبيين دارد و به ويژه براي نقش جديد كه با شخصيت وي آشنا شوند.
رييسي ادامه داد: از آنجا كه خداوند متعال براي آفرينش انسان فرآيند خلقت را تعريف مي كند انسان را علقه و نطفه است ولي انسان علاوه بر خلقت جسم خلقت ديگري دارد و آن خلقت دوم جنبه انساني انسان است و به خاطر همين جنبه انساني است كه انسان، انسان است.
وي افزود: اگر انسان در پرتو تعليم قرآن بخواهد زندگي انساني داشته باشد مي توان او را انسان ناميد و الا كسي كه هيئات حيواني داشته باشد انسان نيست.
معاون اول قوه قضاييه اظهار داشت: امروز سه هزار و 600 كانال ماهواره اي وجود دارد كه همه قيل و قالند و بيان نيست، بيان تنها قرآن است و انسانيت نيز در تحقق تعليم قرآني به وجود مي آيد.
وي تصريح كرد: انسان نيز بيان دارد كه در پرتو قرآن رشد يافته و داراي معرفت باشد، با اين توضيح از خصوصيات بارز شهيد لاجوردي داشتن معرفت است.
رييسي در ادامه بيان كرد: شهيدلاجوردي شخصي بود كه داراي اين معرفت بوده و وقتي سخن مي گفت، سخن وي حكمت آموز و حكمت آميز بود.
وي در بخش ديگري از سخن خود با اشاره به اينكه جهاد اكبر زماني است كه انسان عشق را بر عقل حاكم كند و انسان دلداده تمام وجودش را در راه خدا مي دهد گفت: عقل حساب گر نيز در بحث دلدادگي به خدا جايي ندارد و در مورد شهيد لاجوردي، محبت و دلدادگي به خدا را به وضوح مي شد ديد.
وي ادامه داد: خداخواهي انسان را دگرخواه مي كند و شهيد لاجوردي سخت دگرخواه بود.
رييسي با اشاره به اين جمله رهبر معظم انقلاب كه فرمودند، از دانشجويان به علت اينكه سياسي نيستند گله دارم و در ادامه آن افراطيون بساط خود را در دانشگاه ها پهن كرده اند و موجب انحراف شده اند ولي در واقع مقصود وي از سياسي بودن و بصيرت و دشمن شناسي بود اظهار داشت: بصيرت و دشمن شناسي در شهيد لاجوردي در حد عالي بود و به تبع آن دشمن ستيزي كه فرع بر دشمن شناسي نيز بود را دارا بود.
معاون اول قوه قضاييه در ادامه با ذكر اين جمله از وصيت نامه شهيد لاجوردي كه گفته آيا جريان نفاق با از بين رفتن جريان سازمان منافقين تمام شد و حال ما ديگر نبايد هراس داشته باشيم اظهار داشت: اينگونه نيست و مومنان بايد با بصيرت و دشمن شناسي و دشمن ستيزي تداوم داشته باشند.
وي ادامه داد: نفاق به عنوان خطري بزرگ، اهل ايمان را تهديد كرده و همچنان تهديد مي كند و بايد هوشيار بود تا جريانات منافقين كه با پوسته هاي اسلامي هستند جوانان را منحرف نكنند.
رييسي با اشاره به اينكه مومنين بايد حساس باشند گفت: شهيد لاجوردي جزو مومنين حساس بود و زماني كه مي ديد عده اي در گروه فرقان در آتش جهل مي سوزند خود نيز مي سوخت تا آنها را هدايت كند و از گمراهي خارج كند.
وي در پايان درخصوص شخصيت لاجوردي اظهار داشت: در هيچ مرحله اي از زندگي شهيد لاجوردي چرخش وجود نداشت چرا كه آنچه مي تواند انسان را ماندگار كند اين است كه انسان دچار چرخش نشود و شهيد لاجوردي هميشه لاجوردي بود./01/120

اخبار مرتبط
• ناطق نوري: لاجوردي با منافق و ماركسيسم تعارف نداشت
 يکشنبه 3 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن