تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هرچیز بهاری دارد و بهار قرآن ماه رمضان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820772198




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديركل ارشاد استان همدان: متون نوشتاري سازنده انديشه بشر است


واضح آرشیو وب فارسی:شبكه خبر دانشجو: مديركل ارشاد استان همدان: متون نوشتاري سازنده انديشه بشر است
حجت‌الاسلام سيدآقاحسيني، مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي همدان، 29 مردادماه در ششمين نمايشگاه سراسري كتاب در همدان گفت: متون نوشتاري نظير كتاب و مطبوعات سازندگان انديشه بشر هستند.
حجت الاسلام سيدآقاحسيني در گفت وگو با خبرنگار «شبكه خبر دانشجو» در همدان، با اشاره به اينكه تفاوت بين كتاب و رسانه هاي ارتباطي قابل تامل و تحقيق است، گفت: پژوهشگران جهان معتقدند كه كتاب پديده اي تفكرساز و انديشه ساز بوده و مولد انديشه بشر است، در حالي كه رسانه بخصوص شبكه هاي ماهواره اي و اينترنتي مصرف كنندگي را رواج مي دهند.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي همدان اضافه كرد: دنياي الكترونيك گاهي در افكار بشر آثار منفي به جا مي گذارد، در حالي كه كتاب آثار مثبتي را در تفكر بشر ايجاد مي كند.

وي خاطرنشان كرد: اگر استفاده از دو ركن متون نوشتاري و دنياي الكترونيك را با هم جا به جا كنيم و به جاي استفاده از كتاب به سراغ استفاده از رسانه برويم، فقط مصرف كننده خوبي تربيت مي شويم، اما توليد كننده خوبي نخواهيم بود.

سيدآقاحسيني يادآور شد: البته اين به اين معنا نيست كه از رسانه ها استفاده نشود، بلكه هر يك از اين دو، كاركرد خاص خود را دارند كه نبايد در بكار بردن آنها اشتباه كرد.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي همدان اضافه كرد: بشر در مواردي نياز به مصرف دارد كه بايد نياز خود را مرتفع كند، اما در بخش توليد بايد به صورت غيرمتعارف توليد كرد؛ چرا كه توليد فكر، هم هدف ساز است و هم راه را به انسان نشان مي‌دهد.

وي اظهار داشت: اگر جمعيت جهان بخواهند هدف ساز باشند بايد در مسير استفاده از كتاب پيش بروند.

سيد‌آقاحسيني گفت: هر چه جاذبه رسانه در جوامع بيشتر شود، مصرف كنندگي نيز افزايش مي‌يابد؛ اين درحالي است كه اگر ميزان مصرف از حد نياز بيشتر باشد زيان آور است.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي همدان اضافه كرد: استفاده معقول و منطقي از رسانه‌ها بايد در فرهنگ جامعه رواج پيدا كند تا سطح مطالعه نيز افزايش يابد؛ چرا كه در غير اين صورت ممكن است جامعه خسارت‌هاي سنگيني را متحمل شود./انتهاي پيام/
 يکشنبه 3 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبكه خبر دانشجو]
[مشاهده در: www.snn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 381]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن