تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):خدای تعالی ایمان را برای پاکیزگی از شرک قرار داد ، و نماز را برای دوری از تکبر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820893802




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قاهره سپتامبر (شهريور) ميزبان نشست وزيران خارجه اتحاديه عرب


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: قاهره سپتامبر (شهريور) ميزبان نشست وزيران خارجه اتحاديه عرب
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - منطقه‌يي

وزيران امور خارجه‌ي اتحاديه‌ي عرب با هدف بررسي آينده‌ي مذاكرات داخلي فلسطين و حضور نيروهاي آمريكايي در عراق، ماه آينده‌ي ميلادي (سپتامبر) در قاهره گرد هم مي‌آيند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نوشته‌ي روزنامه‌ي الوطن - چاپ كويت - احمد بن حلي، معاون دبير كل اتحاديه‌ي عرب در امور سياسي تاكيد كرد: وزيراي امور خارجه‌ي كشورهاي عضو اتحاديه‌ي عرب به رياست سعود فيصل، وزير امور خارجه‌ي عربستان كه كشورش رياست دوره‌يي اين نشست را برعهده دارد، سپتامبر(شهريور) در قاهره گردهم مي‌آيند.

وي تاكيد كرد: عمرو موسي، دبير كل اتحاديه‌ي عرب نيز در اين نشست گزارش كاملي را از اوضاع كشورهاي عربي و نقش اين اتحاديه در تحولات جهان عرب و عرصه‌ي بين‌المللي، تلاش‌هاي كشورهاي عربي براي پايان دادن به بحران لبنان، رايزني‌هاي اين كشورها در خصوص كودتاي اخير در موريتاني و موضع‌گيري اين اتحاديه در خصوص آينده‌ي اين كودتاي نظامي و اوضاع سياسي، امنيتي در موريتاني به وزيران امور خارجه‌ي عرب ارايه خواهد داد.

حلي هم‌چنين تصريح كرد: در اين نشست آخرين تحولات مربوط به جهان عرب به ويژه اوضاع لبنان، فلسطين، عراق و موريتاني بررسي خواهد شد و شركت كنندگان در اين نشست به ارزيابي عملكرد كميته‌ي پيگيري نتايج نشست‌هاي كشورهاي عربي خواهند پرداخت.

اين مقام اتحاديه‌ي عرب خاطرنشان كرد كه در نشست مذكور راهكارهاي موجود جهت انجام مذاكرات داخلي فلسطين در قاهره و گزارش فراگير فلسطين در خصوص تلاش‌هاي مصر و كشورهاي عربي در اين رابطه بررسي خواهد شد.

وي هم‌چنين عنوان داشت: هوشيار زيباري، وزير امور خارجه‌ي عراق نيز گزارش كاملي از اوضاع كشورش و تلاش دولت عراق جهت تعيين جدول زماني براي خروج نيروهاي آمريكايي از عراق از طريق مفاد توافقنامه‌ي امنيتي طولاني مدت بين بغداد و واشنگتن به اين نشست ارايه خواهد داد.

حلي در ادامه افزود: در نشست ماه آينده‌ي وزيران امور خارجه‌ي اتحاديه‌ي عرب هم‌چنين راههاي تحكيم و گسترش همكاري‌هاي اين اتحاديه با چين، ژاپن، تركيه اتحاديه‌ي اروپا و آمريكا مورد بحث و بررسي قرار مي‌گيرد.

انتهاي پيام
 يکشنبه 3 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن