تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر بنده اى بر همان چيزى كه در درون داشته و با آن از دنيا رفته، برانگيخته مى شود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821178644




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رهبر معظم انقلاب با تقدير از روحيه مردمى و برجسته شدن گفتمان امام (ره) و انقلاب در دولت نهم: كابينه احمدى نژاد دولت كارهاى بزرگ است


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: رهبر معظم انقلاب با تقدير از روحيه مردمى و برجسته شدن گفتمان امام (ره) و انقلاب در دولت نهم: كابينه احمدى نژاد دولت كارهاى بزرگ است
گروه سياسى ـ حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى ، ديروز در ديدار رئيس جمهور و اعضاى هيأت دولت، پركارى و نشاط، خدمت به مردم، برجسته كردن شعارها و گفتمان امام و انقلاب و «انس با مردم و روحيه مردمى» را سه خصوصيت بسيار با ارزش دولت نهم خواندند و تأكيد كردند: دهه چهارم انقلاب، دهه پيشرفت و عدالت است و همه برنامه ريزى ها و تلاشها بايد با اين جهت گيرى انجام شود.

384708.jpg

ايشان شهيدان رجايى و باهنر را مظهر علم و عمل برشمردند و با گراميداشت ياد رئيس جمهور و نخست وزير شهيد افزودند: ارزشهاى اين دو شهيد بزرگوار بايد در نگاه مسئولان و رفتار عمومى آنان تجلى يابد.
حضرت آيت الله خامنه اى ضمن تبيين خصوصيات ممتاز دولت نهم تصريح كردند: قدردانى از دولت به علت برخوردارى از خصوصيات ممتازى است كه در منطق اسلامى، معيار واقعى تشخّص و شرافت محسوب مى شود.
رهبر معظم انقلاب اسلامى در تبيين اولين خصوصيت برجسته دولت نهم، كابينه آقاى احمدى نژاد را دولت كار و اقدام خواندند و افزودند: انرژى، تحرك، نشاط كار و جديت در خدمت به مردم، ويژگى بسيار با ارزش و مستمر دولت است كه پس از سه سال همچنان برجسته است و سفرهاى استانى يكى از نمودهاى آن به شمار مى رود.
حضرت آيت الله خامنه اى انطباق شعارها و گفتمان دولت را با شعارها و گفتمان امام و انقلاب دومين خصوصيت بسيار با ارزش دولت دانستند و افزودند: زنده كردن و بازسازى برخى خصوصيات جوهرى انقلاب و منطق امام و مقابله با كسانى كه مى خواستند اين ارزشها و مفاهيم اساسى را منسوخ كنند از خصوصيات بسيار برجسته اين دولت است.
ايشان در همين زمينه خاطر نشان كردند: عدالتخواهى حقيقى و استكبار ستيزى از جمله شعارهاى انقلابى دولت است و هر كس كه پيشرفت كشور را با هدايت انقلاب متصور مى داند، قدردان اين ويژگى است.
رهبر معظم انقلاب اسلامى اعاده «عزت ملى و استقلال حقيقى» را از اقدامات تحسين برانگيز دولت برشمردند و افزودند: اعتقاد و افتخار به عزت و هويت ملى، مبناى استقلال حقيقى هر ملت است.
حضرت آيت الله خامنه اى با انتقاد از برخى كه در گذشته درمقابل بيگانگان زياده خواه، احساس انفعال و شرمندگى مى كردند، افزودند: اين دولت، در تعاملات جهانى، وفادارى به گفتمان انقلاب را افتخار خود مى داند و روند بسيار خطرناك غربزدگى و گرايشهاى سكولاريستى را كه متأسفانه در حال نفوذ در بدنه مديريتى كشور بود، سد كرده است.
ايشان پايدارى در موضوع انرژى هسته اى را يكى از مظاهر دفاع از هويت ملى خواندند و افزودند: برخى كشورهاى زورگو و پررو و دنباله هاى بى ارزش آنان مى خواستند حرف خود را در مقابل ملت ايران به كرسى بنشانند اما ملت، شخص رئيس جمهور و دولت در مقابل افزون طلبى ها ايستادند و جلو رفتند.
نمودهاى مهم گفتمان انقلابى دولت
رهبر معظم انقلاب اسلامى ، جرأت ايجاد تحول، شجاعت تصميم گيرى براى حل مشكلات بزرگ و جرأت مقابله با فساد را از جمله نمودهاى مهم گفتمان انقلابى دولت خواندند و افزودند: قلع و قمع اژدهاى هفت سر فساد بسيار سخت است البته اكنون نيز اين هدف محقق نشده اما جرأت مقابله با آن در اين دولت، كاملاً مشهود و محسوس است.
حضرت آيت الله خامنه اى خارج شدن از حالت انفعال و گرفتن روحيه تهاجمى در مقابل زورگويان جهانى را از جلوه هاى وفادارى دولت به شعار و گفتمان انقلاب اسلامى دانستند و خاطر نشان كردند: استكبار داراى نقاط ضعف فراوانى است كه بايد با برجسته كردن آنها، زورگويان جهانى را به انفعال و پاسخگويى انداخت و اين دولت داراى چنين روحيه اى است.
رهبر معظم انقلاب اسلامى، مردمى بودن را سومين خصوصيت ممتاز دولت دانستند و افزودند: شرافت شما در همسطح بودن با ملت ـ ساده زيستى و تماس و انس مستمر با مردم است و تجلى عملى اين خصوصيات در رفتار رئيس جمهور و هيأت دولت باعث جلب اعتماد بيشتر مردم و ريشه كن شدن بلاى اسراف و اشرافى گرى مى شود. ايشان حمايت از دولتها را مشى حضرت امام(ره) و رهبرى انقلاب خواندند و خاطر نشان كردند: قوه مجريه بار عمده مديريت كشور را بر عهده دارد و به همين علت دولتهاى قبلى نيز مورد حمايت بوده اند اما خصوصيات دولت فعلى، باعث مى شود كه حمايت گرمترى از آن بشود و دلگرمى بيشترى درباره اقدامات آن وجود داشته باشد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى حمايت از دولت را به معناى چشم بستن بر ضعفهاى آن ندانستند و افزودند: البته كارهايى وجود دارد كه دولت بايد تدبير كند يا انجام دهد.
بايد به قانون عمل شود
حضرت آيت الله خامنه اى در بخش ديگرى از سخنانشان، در تشريح مطالبات و توقعات خود از دولت، رعايت قانون را مورد تأكيد قرار دادند و افزودند: وقتى قانونى با سازوكار قانون اساسى در مجلس و شوراى نگهبان تصويب شد، بايد تا مادامى كه تغيير نكرده حتماً به آن عمل شود.
ايشان خاطر نشان كردند: ممكن است دولت، روال تصويب يك قانون ابلاغ شده را صحيح نداند اما متصدى اين مسئله، قوه مجريه نيست و دولت حتى اگر معتقد به ضعف يك قانون بود بايد به آن عمل كند. حضرت آيت الله خامنه اى نظارت مستمر بر زير مجموعه ها را بسيار مهم و موجب رفع موانع احتمالى و پيشرفت كارها دانستند و افزودند: رئيس جمهور نيز بر عملكرد وزرا نظارت كند البته اين مسئله نبايد با استقلال كار وزيران منافات پيدا كند چرا كه اعضاى دولت از مجلس رأى گرفته اند و در حوزه كار خود، استقلال دارند.
رهبر معظم انقلاب، پيگيرى جدى مصوبات و وعده هاى داده شده به مردم را از ديگر توقعات مورد انتظار از دولت برشمردند و افزودند: مردم معتقدند دولت نهم، مردمى است و از جنس خودشان است، اين امتياز توقع مردم را بالا مى بَرَد بنابراين اگر در جايى، عمل به وعده اى با مشكل روبروست، به صراحت با مردم در ميان بگذاريد.
ايشان، تعامل با قواى مقننه و قضائيه و تعامل نظام مند با نخبگان را از ديگر ضروريات كار دولت دانستند و افزودند: بايد از ديدگاههاى اصلاحى نخبگان و ظرفيت همه نيروها استفاده كرد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى، اطلاع رسانى هنرمندانه و صحيح از فعاليتهاى هيأت دولت را ضرورى خواندند و افزودند: بايد با برنامه سازى هنرمندانه، گزارش كار دولت را به اطلاع مردم رساند.ايشان، دولت را به توجه مستمر به مستحكم كردن پايه هاى علم و فناورى توصيه كردند و افزودند: مقوله فرهنگ نيز بسيار مهم است و بايد همواره در بالاترين سطح به آن توجه داشت.
مرزبندى انتقاد و تخريب
حضرت آيت الله خامنه اى در مرزبندى انتقاد و تخريب خاطر نشان كردند: انتقاد، ارزشيابى منصفانه و كارشناسانه است كه با نظر خيرخواهى انجام مى شود و در آن نقاط مثبت و منفى در كنار هم مورد توجه قرار مى گيرد و دولت بايد با سعه صدر از اين انتقادها استقبال كند، آنها را با گوش جان بشنود و با بررسى و توجه كافى و كامل، به انتقادهاى صحيح عمل نمايد.
ايشان انتقاد را خدمت و تخريب را خيانت به نظام و كشور دانستند و با ابراز تأسف شديد از تخريب دولت نهم تحت عنوان انتقاد افزودند: انكار امتيازات و نقاط مثبت، برجسته كردن ضعفها و بدگويى مستمر، تخريب است نه انتقاد.
حضرت آيت الله خامنه اى، دولت را به پذيرش انتقادهاى دلسوزانه و صحيح توصيه مؤكد كردند و با اشاره به اقدامات تخريبى برخى افراد در تبديل نقاط قوت دولت به نقاط ضعف خاطر نشان كردند: زبان دولت در موضوع هسته اى، زبان عزت و اقتدار ملى است اما برخى چون فلان دولت زياده خواه از موضع هسته اى عزتمند دولت ايران خوشش نمى آيد اين مواضع صحيح را هدف تخريب قرار مى دهند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى با اشاره به افزايش انتقاد و تخريب دولتها در سال آخر دوره اول فعاليت آنها افزودند: البته اين دولت، بيشتر مورد هجوم تخريبى قرار دارد و دو جريان داخلى و خارجى آن را مى كوبند. ايشان هجوم رسانه هاى بيگانه به دولت نهم را به جنگ احزاب تشبيه كردند و افزودند: دولت نهم به اين علت، هدف حملات بى وقفه، قرار دارد كه گفتمان آن، گفتمان امام و انقلاب است.
حضرت آيت الله خامنه اى با اشاره به انگيزه هاى متفاوت طيف وسيعى كه به تخريب دولت مشغول است، افزودند: برخى از اين افراد مغرض نيستند بلكه كم اطلاع يا بى اطلاع هستند، برخى هم غرضهاى شخصى و سطحى دارند، اما بعضى، يا از اول امام را قبول نداشته اند و يا در وسط راه با انقلاب دچار مشكل شده اند، به همين علت با غرضهاى عمقى و كينه امام، به تخريب دولت نهم مشغولند.
ايشان بار ديگر لزوم توجه دولت به انتقادهاى كارشناسانه را خاطرنشان كردند و افزودند: البته دولت هم بايد با دورى از مواضع تهمت آفرين، به تخريب كنندگان بهانه ندهد و مانع برخى جنجال آفرينى ها شود.
دهه چهارم انقلاب، دهه پيشرفت و عدالت است
حضرت آيت الله خامنه اى حفظ و تقويت روحيه كار و تلاش، اولويت دادن به طرح ها و كارهاى نيمه تمام و شكوفا شدن نتايج اين طرحها در زندگى مردم را مهم دانستند و تأكيد كردند: دهه چهارم انقلاب، دهه پيشرفت و عدالت است و برنامه ريزيها و تلاشهاى همه مسئولان بايد در جهت ايجاد جهشى بزرگ در روند پيشرفت كشور و عدالت گسترى وسيع، صورت گيرد.حضرت آيت الله خامنه اى، معنويت و عقلانيت را لازمه تحقق عدالت خواندند و افزودند: اگر بخواهيم ايران عزيز ما الگوى ديگران شود بايد پيشرفت و عدالت را به موازات هم مورد توجه كامل قرار دهيم. حضرت آيت الله خامنه اى سند چشم انداز ۲۰ ساله را «نقشه راه حقيقى پيشرفت» كشور دانستند و نظارت بر برنامه ها و جهت گيرى هاى سازمانها و دستگاهها را براى تشخيص انطباق آنها با سند چشم انداز و رصد ميزان تحقق اهداف اين سند، كاملاً ضرورى خواندند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى، اجراى صحيح و كامل سياستهاى اصل ۴۴ را زمينه ساز تحولى همه انبه برشمردند و پيگيرى جدى اين سياست ها را خواستار شدند.
طرح تحول اقتصادى از كارهاى بزرگ دولت است
حضرت آيت الله خامنه اى طرح تحول اقتصادى را از كارهاى بزرگ دولت نهم خواندند و با قابل قبول خواندن سرفصلهاى اين طرح عظيم افزودند: اين كار بسيار مهم حتماً انجام شود اما در اين روند بايد از هرگونه شتابزدگى مطلقاً پرهيز كرد.ايشان خاطر نشان كردند اجراى خوب اين طرح، قدم بزرگى در پيشرفت كشور است اما اجراى شتاب زده آن، خطرها و ضررهايى به دنبال مى آورد، بنابراين بايد با بررسى چشم اندازها و پيامدها و تدبير كردن راههاى جلوگيرى يا كنترل تبعات منفى، اين جراحى بزرگ را به سلامت انجام داد.

384672.jpg

ايشان در زمينه طرح تحول اقتصادى افزودند: اگر اجراى بخشى از اين طرح تورم زاست بايد براى جلوگيرى از بروز اين مسئله و يا كنترل تبعات منفى آن، چاره انديشى كرد. حضرت آيت الله خامنه اى همچنين تلاش بيشتر براى كنترل تورم را به عنوان يكى از مشكلات مردم خواستار شدند و افزودند: البته تورم جهانى، خشكسالى و برخى عوامل ديگر در تورم موجود دخيلند اما عوامل ديگرى نيز وجود دارد كه دولت مى تواند با كنترل آنها، تورم را كاهش دهد. رهبر معظم انقلاب اسلامى توجه دولت به عوامل اجتناب پذير در تورم را ضرورى خواندند و افزودند: كاهش تورم باعث خواهد شد آثار خدمات بزرگ دولت نهم در زندگى مردم، ملموس تر شود.
رهبر معظم انقلاب اسلامى با قدردانى صميمانه از رئيس جمهور، هيأت وزيران و كاركنان دستگاههاى مختلف اجرايى خاطر نشان كردند: خدمت به مردم توفيقى الهى است كه بايد با تلاش و خدمت بيشتر، آن را قدرشناسى كرد.
حضرت آيت الله خامنه اى همچنين با اشاره به ماه شريف شعبان و ضيافت الهى رمضان، استفاده از ظرفيتهاى بى پايان معنوى اين دو ماه عظيم را توصيه كردند. رهبر معظم انقلاب اسلامى با قدردانى از گزارشى كه رئيس جمهور در اين ديدار بيان كرد، خاطر نشان كردند: هدف همه كارها، جلب رضايت الهى است اما اطلاع رسانى دقيق، صحيح و هنرمندانه به مردم درباره كارهاى انجام شده كاملاً ضرورى است و بايد در اين زمينه فعاليت بيشترى صورت گيرد.
 يکشنبه 3 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 294]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن