تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خير دنيا و آخرت با دانش است و شرّ دنيا و آخرت با نادانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820990691




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پيروزي قابل پيش بيني فوتبال لا‌تين در فينال المپيك؛آتش آرژانتين در ظهر داغ پكن


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: پيروزي قابل پيش بيني فوتبال لا‌تين در فينال المپيك؛آتش آرژانتين در ظهر داغ پكن


صبح روز گذشته، سفيد و آبي‌پوشان آرژانتين موفق به قهرماني در مسابقات فوتبال المپيك شده و در يك بازي دشوار از مقام قهرماني خود در آتن دفاع كردند.ياران در ادامه كوبيدن‌ها و پيش رفتن‌هاي خود در المپيك 2008، بعد از له كردن برزيل حريف سنتي و حيثيتي شان؛ در فينال بازي‌ها به مصاف نيجريه رفتند. آفريقايي‌هاي سخت‌كوش آمده بودند تا با پيروزي برابر تيم زيباي آمريكاي جنوبي، خاطرات روزهاي خوش و اوج‌گيري تيم ملي اين كشور در دهه گذشته را زنده كنند. البته همين حضور آنها در بازي پاياني هم براي سبزپوشان سياه، يك پيروزي بزرگ به حساب مي‌آمد؛ بالا‌تر از ساير هم قاره‌اي‌ها و حتي برزيل و رونالدينيوي مغموم، آلمان قدرتمند و ديگر مدعيان مدل 2008.

در حالي‌كه فوتبال دوستان اين سوي دنيا ساعت‌هايشان را براي بيدار شدن زودتر از معمول، كوك كرده و طلوع تهران با خنكي مطبوعي همراه بود؛ در پكن همه از گرماي شديد هوا شكايت داشتند. درجه حرارت هوا در اين بازي 42 درجه گزارش شد تا در يكي از تازه‌ترين صحنه‌ها و حوادث بديع دنياي فوتبال، داور در ميانه وقت هر دو نيمه اين ديدار، بازي را دقايقي براي استراحت و نوشيدن آب قطع كند!

زمان غيرمعمول برگزاري اين ديدار، به دليل اختلا‌ف ساعت چين با دنياي غرب و تلا‌ش براي راضي كردن بينندگان جهاني شبكه‌هاي ماهواره‌اي بود. اما بينندگان تلويزيوني در ايران، گزارش فينال فوتبال المپيك را با اجراي تماشا كردند؛ از يك‌سو شايعه شد گزارشگر محبوب مخاطبان، براي اجراي برنامه به تهران بازگشته؛ و از سوي ديگر خيلي‌ها انتخاب يوسفي براي گزارش اين بازي حساس را بهانه‌اي براي توجيه سفر چندين روزه او به پكن مي‌دانستند. فردوسي‌پور در حالي غايب بزرگ بازي فينال بود كه او و يوسفي در طول اين بازي‌ها كمترين كارآيي در دهكده المپيك را از خود نشان دادند.

يك - هيچ به نفع حواس جمع‌ها

مدال رشته‌هاي گروهي، در جدول رده‌بندي المپيك تنها يك شماره به تعداد اندوخته‌هاي كشور فاتح اضافه مي‌كند. اما چه كسي در اهميت بي‌اندازه مدال رشته فوتبال شك دارد؟ براي ما كه سال‌ها است نتوانسته‌ايم تيمي‌ در اين بازي‌ها داشته باشيم و اشك ريختن‌هاي استعدادهاي فوتبال موقع جا ماندن از المپيك برايمان تكراري شده؛ حتي يك حضور كوچك در مرحله اول بازي‌ها هم مي‌تواند تاريخ‌ساز و حماسه‌گونه جلوه كند! همانطور كه كمتر كسي از نيجريه توقع رفتن تا پاي فينال و حتي رسيدن به يك قدمي ‌(بخوانيد: يك گلي) فتح طلا‌ي المپيك 2008 را داشت. آنها نزديك بود كه تاريخ‌ساز شوند.

تيم نيجريه در نيمه اول دفاع محكمي‌برابر ستاره‌هاي تكنيكي آرژانتين چيده بود. حتي مسي، ستاره بارسلونا كه پيش از اين بازي‌ها سر ياركشيدنش ميان تيم‌هاي مختلف جنگي بزرگ به پا شد؛ نتوانست مثل ديدارهاي قبلي حركت نتيجه بخشي انجام بدهد. آفريقايي‌ها با پوشش دادن خوبشان، گزينه‌هاي تهاجمي آرژانتين براي دريافت پاس‌هاي ارسالي توسط ليونل مسي را محدود كرده بود. اما در نيمه دوم؛ بايد از تلا‌ش بي باكانه نيجريه براي باز كردن دروازه حريف گردن كلفت و موقعيت‌هاي بسيار خوبي كه با بدشانسي يا كم تجربگي سبزها به هدر رفت، تقدير كرد. اما همين حمله‌ها بود كه فرصت ضدحمله‌هاي زهردار را براي آرژانتين فراهم كرد. در اكثر حمله‌هاي آرژانتين، اين مسي بود كه از مركز زمين سازمان‌دهنده و راه‌انداز تيم خود بود. آرژانتيني‌ها حملا‌ت خود را آنقدر گسترده‌تر كردند تا اينكه بعد از گذشت حدود دو/ سوم بازي؛ يك اشتباه، يك گل و يك قهرماني شيرين را براي آنها در پي داشته باشد. دروازه بان نيجريه با تصميم اشتباهش و خروج بي‌مورد از دروازه، به ‌هافبك تيم بنفيكا فرصت داد تا در يك ضدحمله شانس خود را با ضربه‌اي دقيق امتحان كند. دي ماريا توپ را از حاشيه محوطه جريمه و از بالا‌ي سر دروازه‌بان هول‌كرده نيجريه، به دروازه او شليك كرد. دقيقه 59؛ اين لحظه‌اي بود كه دي ماريا نام خود را در تاريخ فوتبال المپيك جاودانه كرد.

تحليل و تلفات قهرمان در فينال داغ

در حالي‌كه برزيل براي گرفتن مدال برنز بازي‌ها، در ديدار رده‌بندي با 3 گل ديگو (دقيقه 27) و جو (دقايق 45 و 92) مقابل بلژيك عقده‌گشايي كرد، اما بازي پاياني با وجود موقعيت‌هاي زياد دو فيناليست، همان تك گل را به خود ديد. البته نيجري‌ها بعد از اينكه ديدند روياهاي طلا‌يي شان دارد پرپر مي‌شود، تلا‌ش زيادي براي جبران كردند. آنها چندين بار حملا‌ت خطرناكي را روي دروازه آرژانتين تدارك ديدند، اما هيچكدام از اين حملا‌ت نتيجه نداشت. در اين لحظات ‌هافبك دفاعي تيم آرژانتين و باشگاه رئال مادريد ستاره ميدان بود. او در خيلي از لحظات با حركت‌ها و دفع‌هاي پياپي و موثرش، جور بقيه آرژانتيني‌ها كه از گرماي وحشتناك تحليل رفته بودند را كشيد. آتشي كه از آسمان مي‌باريد باعث شد در دقايق آخر بازي، آنخل دي ماريا (زننده تك گل بازي) به خاطر گرمازدگي با برانكارد از زمين بيرون برود. اين بازي پس از 6 دقيقه وقت اضافه و دادن دو اخطار به بازيكنان آرژانتين به اتهام وقت كشي، به پايان رسيد. اما ديگر چه اهميتي دارد وقتي تو مدال طلا‌ي المپيك را برده باشي؟

انتهاي خبر // روزنا - وب سايت اطلاع رساني اعتماد ملي//www.roozna.com
------------

------------
 شنبه 2 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن