تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):باعلما همنشینی کن تا سعادتمند شوی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820978624




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تبيان منتشر كرد«بو‌علي‌سينا درمانگر فكر و تن»؛ يادنامه اينترنتي بزرگداشت ابو‌علي‌سينا


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: تبيان منتشر كرد«بو‌علي‌سينا درمانگر فكر و تن»؛ يادنامه اينترنتي بزرگداشت ابو‌علي‌سينا
گروه وبلاگ و IT: سايت تبيان به مناسبت روز بزرگداشت ابو‌علي‌سينا ويژه‌نامه اينترنتي «بوعلي‌سينا درمانگر فكر و تن» را ارائه كرد.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا)، بزرگي از تبار دانشمندان، نگاهي به زندگي ابن سينا در هزاره‌ درگذشت، عقايد ابن‌سينا درباره سرطان، نگاهي به فلسفه ابن سينا، ابن سينا فيلسوف بزرگ و معالجه كردن بوعلي‌سينا از بخش‌هاي اين ويژه‌نامه است.

در بخش نگاهي به زندگي ابن‌سينا در هزاره‌ درگذشت آمده است: «ابن سينا بلخي يا پورسينا حسين پسر عبدالله زاده در سال 370 هجري قمري و در گذشته در سال 428 هجري قمري، دانشمند و پزشك و فيلسوف بود».

«نام او را به تفاريق ابن سينا، ابوعلي سينا، و پور سينا گفته‌اند. در برخي منابع نام كامل او با ذكر القاب چنين آمده: حجة‌الحق شرف‌الملك شيخ الرئيس ابو علي حسين بن عبدالله بن حسن ابن علي بن سينا البخاري. وي صاحب تأليفات بسياري است و مهم‌ترين كتاب‌هاي او عبارت‌اند از شفا در فلسفه و منطق و قانون در پزشكي».

«بوعلي سينا را بايد جانشين بزرگ فارابي و شايد بزرگ‌ترين نماينده حكمت در تمدن اسلامي بر شمرد. اهميت وي در تاريخ فلسفه اسلامي بسيار است زيرا تا عهد او هيچ‌يك از حكماي مسلمانان نتوانسته بودند تمامي اجزاي فلسفه را كه در آن روزگار حكم دانشنامه‌اي از همه علوم معقول داشت در كتب متعدد و با سبكي روشن مورد بحث و تحقيق قرار دهند و او نخستين و بزرگ‌ترين كسي است كه از عهده اين كار برآمد».

همچنين در بخش نگاهي به فلسفه ابن‌سينا آمده است: «منطق در نظر ابن‌سينا در مفهوم بسيار وسيعي مطرح است و منطق قياسي به نظر او صرفاً قسمتي از آن محسوب مي‌شود، اگرچه ابن‌سينا در جمع علوم براي منطق جايگاه رفيعي قائل است، در عين حال به محدوديت‌هاي آن نيز وقوف دارد».

«او به وضوح اظهار مي‌كند كه عمل آن عمدتاً جنبه سلبي دارد. در كتاب اشارات مي‌گويد: هدف از منطق به دست آوردن قواعدي است كه مراعات آن، ما را از خطا در استدلال محفوظ دارد. بنابراين منطق به معناي صحيح، حقايق جديدي را مكشوف نمي‌كند، بلكه به ما آموزش مي‌دهد از حقايقي كه در اختيار داريم به وجه احسن استفاده كنيم و از استفاده غلط از آنها خودداري كنيم».

«بوعلي‌سينا درمانگر فكر و تن» را اينجا كليك كنيد!
 شنبه 2 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 256]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن