تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان خود را به نرمگويى و سلام كردن عادت ده، تا دوستانت زياد و دشمنانت كم شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820834128




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حجت الاسلام تقوي:مجتمع فرهنگي مصلي شيراز در تقويت پيشينه فرهنگي فارس موثر است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: حجت الاسلام تقوي:مجتمع فرهنگي مصلي شيراز در تقويت پيشينه فرهنگي فارس موثر است
شيراز - خبرگزاري مهر: رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه كشور گفت: مجتمع فرهنگي مصلي نماز جمعه شيراز در حفظ و تقويت پيشينه غني فرهنگي استان فارس نقش موثري و بسزايي را ايفا مي كند.

به گزارش خبرنگار مهر در شيراز، حجت الاسلام سيد رضا تقوي شامگاه پنجشنبه در جريان مراسم افتتاحيه مجتمع فرهنگي مصلي شيراز در مسجد شهداي اين شهر افزود: اين مجتمع مي تواند از ميراث فرهنگي استان فارس پاسداري كرده و به صورت مناسبي به آيندگان تحويل بدهد.

وي از جاي جاي استان فارس به عنوان يك ايران كوچك نام برد كه داراي فرهنگي غني و ارزنده است و خاطرنشان كرد: اين استان از آثار تاريخي بسيار زيادي برخوردار بوده و حتي شخصيتهاي فرهنگي و مذهبي زيادي نيز از اين استان برخواسته اند كه نه تنها در سطح كشور بلكه در دنياي تشيع تاثير گذار بودند و امروز اين مجتمع فرهنگي در حفظ و اعتلاي اين ميراث فرهنگي غني بر جاي مانده از گذشته مي تواند نقش آفريني كند.

وي با اشاره به راه اندازي حوزه علميه مركزي شيراز در مصلي مسجد شهدا نيز گفت: اين مسجد علاوه بر مسائل مذهبي و فرهنگي جريانهاي علمي را نيز در خود جاي داده كه اين موضوع بسيار پر اهميت محسوب مي شود.

رئيس شوراي سياست گذاري ائمه جمعه كشور خاطرنشان كرد: سرمايه گذاري خوبي در اين مجتمع فرهنگي در خصوص مسائل پژوهشي و علمي صورت گرفته و اين مسئله گامي مهم در حوزه توسعه و اعتلاي پژوهشهاي ديني و مذهبي است.

حجت الاسلام تقوي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به فعاليتها و شمار ائمه جمعه كشور نيز بيان كرد: در سطح كشور 580 امام جمعه در 580 منطقه مشغول به تلاش و فعاليتهاي دلسوزانه هستند.

وي با بيان اينكه روحانيت همواره آگاه، متين، زاهد، شجاع، متعهد و خدمتگزار به مردم بوده است، افزود: بودجه هايي كه به حوزه هاي علميه اختصاص مي يابد در مقابل بودجه هاي دانشگاه ها بسيار ناچيز بوده اما خدماتي كه حوزه ها و روحانيون در آنها ارائه مي دهد بسيار گسترده و افتخار آميز است.

حجت الاسلام تقوي در عين حال به وظايف طلاب نيز در عرصه علم آموزي و استفاده از آن اشاره كرد و افزود: در گام اول يك طلبه وظيفه دارد كه اسلام را خوب بشناسد و به فهم ديني به نسبت كاملي دست يابد.

وي ادامه داد: در گام بعدي بايد آنچه را مي آموزيم نشر داده زيرا كتمان علم گناه بوده و حرام است.

رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه كشور عنوان كرد: در مرحله بعدي وظيفه داريم كه مسئوليت علمي را كه آموخته ايم برعهده گرفته و از آن در برابر حل مسائل و مشكلات فرهنگي جامعه استفاده كنيم.

وي در بخش ديگري از سخنان خود ضمن تشريح ويژگي هاي نماز و نماز جمعه، گفت: نماز يكي از متنوع ترين عبادات است و بايد آن را در همه جريان هاي زندگيمان وارد كنيم.

حجت الاسلام تقوي افزود: امروزه مي توان از طريق نماز و تكيه بر برنامه ريزي درست بر مشكلات اجتماعي غلبه كرد.

وي افزود: نماز جمعه نيز داراي ويژگيهاي مخصوص به خود بوده و حاوي دو پيام است، يكي به دوستان كه ما حضور داريم و از شما حمايت مي كنيم و ديگر به دشمنان كه در مقابل توطئه هاي شما ايستادگي كرده و با آن برخورد مي كنيم.

در ادامه مراسم مسئول دفتر نماينده ولي فقيه در استان فارس نيز گفت: طرح مرمت مصلي شيراز و راه اندازي مجتمع فرهنگي در آن از سال پيش شروع شد.

حجت الاسلام محمد حسن حائري شيرازي افزود: در سفر رياست جمهوري براي امور مرمت و ساخت مجتمع فرهنكي مسجد مصلي شيراز 700 ميليون تومان مصوب شد و 300ميليون تومان نيز از طريق بودجه حوزه ها در سفر هيئت دولت مورد تصويب قرار گرفت.

وي با بيان اينكه از طريق موسسه فلاحت در فراغت نيز 500 ميليون تومان براي پروژه هاي مصلي اختصاص يافت، افزود: از يك سال پيش كه پروژه هاي مسجد شروع شد كارهاي شايان توجهي در اين خصوص انجام گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر در شيراز، مسجد شهداي شيراز يكي از بزرگترين مساجد كشور به شمار مي آيد و به عنوان يك اثر تاريخي نيز به ثبت رسيده است.

مجتمع فرهنگي مصلي مسجد شهداي شيراز نيز شامل بخشهايي نظير سالن كنفرانس، واحد مشاوره، كانون فرهنگي، كتابخانه هاي سنتي و الكترونيكي، بانك اطلاعات شامل نوارخانه و... است.

ضمن اينكه در ساخت اين مجتمع پروژه هاي مختلف مرمتي خود مسجد نيز اجرا شد.
 جمعه 1 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 271]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن