تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نادان كسى است كه نافرمانى خدا كند، اگر چه زيبا چهره و داراى موقعيتى بزرگ باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820448709




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

برخي كارشناسان مذهبي زرنديه: مسجد محور فعاليتهاي جامعه اسلامي است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: برخي كارشناسان مذهبي زرنديه: مسجد محور فعاليتهاي جامعه اسلامي است
داخلي. فرهنگي. مساجد.

برخي كارشناسان مذهبي زرنديه معتقدند: مسجد قلب تپنده حيات اسلام و محور فعاليتهاي جامعه‌اسلامي و جلوگيري از آسيب‌هاي اجتماعي است.

كارشناس امور فرهنگي‌ومذهبي‌مسجد جامع زرنديه مي‌گويد: مساجد سنگر استوار مومنين و قلب جامعه اسلامي است كه در تحولات اجتماعي تاثيرگذار بوده است.

"علي عظيمي"افزود: اهميت مساجد باتاكيد بر آيات وحي، كلام‌ائمه(ع) و نقش تاريخي كه در تمدن اسلامي تا به امروز ايفا كرده، بي‌نياز از دليل و برهان است و نقش آنهادر رشد و بالندگي فرهنگ و تمدن اسلامي بر كسي پوشيده نيست.

وي اظهار داشت: مساجد به عنوان مهمترين مركز فرهنگي قابل اعتماد مردم محسوب شده و در زندگي آنان و حيات اجتماعي يك ملت نقش موثري دارد.

وي ، بيان كرد: مساجد به عنوان جايگاهي مطلوب براي مقابله با تهاجم فرهنگي دشمنان بايد بيش از پيش تقويت شود و اين امر در گرو فرهنگ‌سازي در جامعه است.

كارشناس مذهبي كانون فرهنگي مساجد زرنديه نيز گفت: از زمان پيامبر (ص) مسجد نه تنها جايگاه عبادت، بلكه يكي از مراكز مهم قضاوت، تعليم و تربيت ، علم و دانش، مدرسه و كتابخانه، بحث و مناظره بوده است.

"علي جهان بخش" افزود: مساجد بايد در برقراري وحدت اجتماعي مسلمانان و ترويج فرهنگ اسلامي ايجاد و شكوفاسازي تمدن اسلامي بيش از پيش گام بردارند.

"مريم ايزدي" ديگر كارشناس مي‌گويد: براي اينكه برنامه‌هاي مساجد تاثير گذاري لازم در جوانان را داشته باشد، بايد اين برنامه‌ها به صورت قانونمند دنبال شود.

وي ، افزود: مساجد از صدر اسلام و همچنين در پيروزي و تداوم اسلام نقش اساسي و مهمي داشته است و نمي‌توان از نقش مساجد در پيروزي انقلاب اسلامي به آساني گذشت.

وي ، ادامه داد: مسوولان بايد براي مساجد برنامه ويژه‌اي داشته باشند و امروز كه جوانان ما در طوفان تهاجم فرهنگي محاصره شده‌اند بايد برنامه‌هاي متنوع و جذابي در مساجد اجرا شود كه جوانان بيش از گذشته به مساجد روي آورند.

ايزدي بيان كرد: امروز بيش از هر زماني نياز به احيا مساجد داريم زيرا با احيا آن مي‌توان جوانان و نوجوانان را از توطئه‌هاي دشمنان حفظ كرد.

وي مساجد را پيشينه فرهنگي ملت‌ها ذكر كرد و گفت: اگر ملتي پيشنه خود را حفظ كند، در حقيقت براي پيشرفت خود تلاش مي‌كند و مي‌توان شاهد احيا روح اميد، رفع افسردگي و رفع ناآرامي‌هاي رواني در جوانان باشيم.

حجت‌الاسلام " غلامرضا نيشابوري " امام جمعه زرنديه نيز گفت: مسجد محله، محور توسعه محله، مسجد جامع شهر، محور اجتماعات همبستگي ، اطلاع رساني و بسيج شهر و بيت الله‌الحرام و مسجدالنبي، مركز ارتباطات جهان اسلام است.

وي ، افزود: كاركرد مساجد در اقامه نماز كه خود ستون دين است كاركردي بي بديل است و خداوند اقامه نماز و رساندن زكات پرداخت‌هاي مالي واجب را كليد حفظ دين و ايمان مسلمانان و حافظ آنها درمقابل توطئه دشمنان مي‌داند.

وي اظهار داشت: از ابتداي اسلام برخي از اهل كتاب از روي حسد و با تمام توان در مقام انصراف مسلمانان از ايمان به خدا و دين اسلام بوده‌اند و امروز هم به صورت گسترده، شاهد چنين توطئه‌اي هستيم.

وي بيان كرد: مساجدي كه در آن ذكر خدا برپا است و نماز اقامه مي‌شود، مهمترين سنگرهاي حفظ ايمان و مقابله با توطئه دشمنان است.

رييس تبليغات اسلامي ساوه و زرنديه نيز گفت: جذب جوانان به مساجد از راه‌هاي مهم مقابله با تهاجم فرهنگي بيگانگان است و مساجد بهترين پايگاه براي ترويج معارف غني و ناب اسلامي به شمار مي‌روند.

حجت‌الاسلام "حسن صلاحي" افزود: با توجه به توطئه‌هاي دشمنان اسلام و انقلاب اسلامي به منظور تهي كردن فكر و انديشه جوانان از معنويات و سلب غيرت ديني و اسلامي آنان، تدوين برنامه‌هاي متنوع فرهنگي و برپايي جشنواره‌هاي قرآني در مساجد مي‌تواند در خنثي‌سازي توطئه‌هاي دشمنان موثر باشد.

وي، نقش خانواده‌ها و روحانيون مساجد را در اين خصوص بسيار مهم ارزيابي كرد و گفت: ما نيز به عنوان متوليان انجام امور فرهنگي، هنري و تبليغي در مساجد آمادگي داريم تا به جذب جوانان در مساجد كمك كنيم. ك/‪۴‬
 پنجشنبه 31 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 185]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن