تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منافق به آنچه مؤمنان بواسطه آن خوشبخت مى‏شوند، ميلى ندارد، ولى خوشبخت سفارش به تق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813089729




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

3 ( در شهر )


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: 3 ( در شهر )
در گفتگو با مسؤولان مطرح شد ؛ خطرات افزايش چاههاي جذبي فاضلاب براي منابع آب شرب مشهد

* اعظم طيراني
خراسان امروز: شايد شما هم تاكنون در مورد آلوده بودن آب شرب مشهد از گوشه و كنار، حرف و حديثهاي زيادي شنيده باشيد كه البته اين مسأله بارها از سوي مسؤولان تكذيب شده است.
با اين حال، كارشناسان افزايش بيش از حد مجاز نيترات در آب را از عوامل بروز برخي بيماري ها عنوان كرده اند، اما در اينجا اين پرسش مطرح مي شود كه آيا به لحاظ بهداشتي آب شرب مشهد در وضعيت بحراني قرار دارد؟
اين در حالي است كه وجود نيترات بالا و متفاوت بودن آب مناطق مختلف شهر همواره به عنوان يكي از دغدغه هاي شهروندان مشهد مطرح است كه بارها از طريق جرايد و رسانه ها اين دغدغه ها مطرح شده است.
در همين رابطه مدير عامل شركت آب و فاضلاب مشهد با اذعان به اين نكته كه آب شرب مشهد در تمام ايام سال به طور صددرصد فاقد بار ميكروبي و شيميايي است مي گويد: هم اكنون آب مشهد از 320 حلقه چاه عميق، دو تصفيه خانه آبهاي سطحي، دو رشته قنات و يك چشمه تهيه و پس از انجام آزمايشهاي شيميايي، ميكروبي، ريز آلاينده، مواد آلي، سموم و كلرزني در صورت مجاز بودن وارد شبكه آب شرب مشهد مي شود.

700 مورد آزمايش در ماه از شبكه هاي توزيع آب
مهندس محمد پرورش در ادامه مي افزايد: طبق استانداردهاي بين المللي و كشوري 40 فاكتور شيميايي در آب وجود دارد، ضمن آنكه آب به لحاظ ميكروبي و ساير آلودگيها تست و سپس وارد شبكه آب شرب مي شود.
وي همچنين اظهار مي دارد: آزمايشهاي فعلي آب براساس 40 فاكتور شيميايي و فيزيكي با استفاده از نمونه برداري و تست ميكروبي از تمام چاهها انجام مي شود.
اين مسؤول تعداد تست ميكروبي از منابع، مخازن، چاهها و شبكه هاي توزيع آب مشهد را در هر ماه 700 مورد اعلام مي كند. وي در خصوص اندازه گيري ميزان فلزات سنگين نظير نيكل، كروم، سولفات آهن و پسابهاي انواع فلزات سنگين و خطرناك مي گويد: طي هر سال بيش از 2 هزار و 340 مورد اندازه گيري از ميزان فلزات مذكور در آب به عمل مي آيد، ضمن آنكه كلر سنجي شبكه توزيع آب شرب نيز همواره طي چند نوبت در ماه انجام مي شود.
مهندس پرورش با اشاره به اينكه آب شرب موجود در شبكه توزيع مشهد به طور صددرصد استاندارد و فاقد بار ميكروبي است خاطرنشان مي سازد: طي سالهاي اخير به دليل رشد جمعيت مشهد و افزايش زائران و مسافراني كه سالانه به اين شهر سفر مي كند، افزايش تعداد چاههاي جذبي فاضلاب موجب آلودگي منابع آبي و افزايش يون نيترات در مناطق جنوب و حاشيه اين شهر شده است.

خروج چاههاي داراي نيترات بالا از مدار توزيع
وي مي افزايد: هم اكنون حدود 80 حلقه چاه آب شرب در اين شهر داراي نيترات است كه چاههاي با غلظت نيترات بالا خاموش و از مدار خارج شده اند.
وي در ادامه تصريح مي كند: بيش از 88 درصد آب مشهد از چاهها تأمين مي شود و چاههاي كه داراي يون نيترات نزديك به استاندارد هستند، از طريق خطوط انتقال جمع آوري و با مخازن آبي كه از كيفيت بالا برخوردار هستند مختلط مي شوند تا آبي با كيفيت مطلوب حاصل شود و سپس اين آب كه از تمام جهات استاندارد است به شبكه تزريق مي گردد.
پرورش با اشاره به اقدامات انجام شده از سوي شركت آب و فاضلاب مشهد در خصوص نيترات بالاي برخي از چاهها مي گويد: براي مقابله با اين مشكل علاوه بر جمع آوري فاضلاب اين شهر، جابجايي چاههاي نيتراته، از مدار خارج كردن آنها و سيمانته نمودن چاههاي مذكور طرح «نيترات زدايي» به عنوان بهترين روش حذف نيترات مطرح شده است.

آب مشهد كاملا بهداشتي است
وي در مورد طرح نيترات زدايي توضيح داد: اين طرح با همكاري شركت آبفاي مشهد و كشور آلمان از سال 81 با صرف هزينه اي بيش از 5/1 ميليارد تومان در دست انجام است و در نتيجه هم اكنون آب مشهد از بهداشت كامل و سلامتي استاندارد برخوردار است.به اعتقاد مدير عامل شركت آب و فاضلاب مشهد، بخشي از شايعاتي كه در مورد آب شرب مشهد گسترش يافته به خاطر تبليغ استفاده از د ستگاههاي موجود تصفيه آب است، كه متأسفانه ضرر استفاده از اين دستگاهها از منفعت آن بيشتر است.
وي مي افزايد: مراقبت و بكارگيري اين دستگاهها در صورت استاندارد بودن تخصص مي خواهد ضمن آنكه اين وسايل تا يك هفته مفيد و قابل استفاده است.
وي در ادامه اذعان مي دارد: دستگاههاي تصفيه آب نمي توانند نيترات موجود در آب را تصفيه كنند در حالي كه شركت آبفا آبي استاندارد به شبكه تزريق مي كند و شهروندان مي توانند با كمتر جوشاندن آن از آبي با كيفيت مطلوب و استاندارد بهره مند شوند.
در همين رابطه كارشناس مسؤول پروژه نيترات زدايي مشهد نيز مي گويد: به طور كلي «ازت» در آب ممكن است به صورت نيترات، نيتريت، يون آمونيوم، ازت و مواد آلي وجود داشته باشد كه يون نيترات طبق استاندارد بهداشت جهاني 50 ميلي گرم در ليتر است.
مهندس احمد مشيري با اشاره به روشهاي مختلف نيترات زدايي در اين طرح مي افزايد: براي آب مشهد چهار روش تصفيه تحقيقاتي نظير روش بيولوژيكي «BIO» ، تبادل يوني «IE»، اسمز معكوس «RO» و الكترودياليز با موفقيت انجام شده كه خوشبختانه با انجام اين روشها توانسته ايم كاهش 1/3 برابري يون نيترات را بر حسب كيلوگرم بر مترمكعب شاهد باشيم و نتايج موفقيت آميز آن نيز در كنگره بين المللي بيوفيلترها ارائه شده است.
مدير گروه بهداشت محيط و حرفه اي مشهد نيز با بيان اينكه هم اكنون كيفيت آب در اكثر نقاط كشور به دليل خشكسالي كاهش پيدا كرده است مي گويد: به دليل كاهش سطح آب و عدم بارندگي غلظت آلاينده هاي منابع آبي افزايش يافته است.
دكتر مرتضي احتشام فر با اشاره به اقدامات اداره بهداشت در خصوص وضعيت بهداشتي آب شرب مشهد مي افزايد: دو نوع پايش ميكروبي و كلرسنجي از مناطق مختلف شهر انجام مي شود تا از كيفيت آب و ميزان بار ميكروبي صفر درصدي آن، اطمينان حاصل شود.
به گفته اين مسؤول، طبق آزمايشهاي شيميايي و ميكروبي انجام شده تنها 5 درصد منابع آبي مشهد با نيترات بالاتر از 50 ميلي و غيرقابل مصرف محسوب مي شود كه براي سلامتي مضر است و آشاميدن اين نوع آبها به ويژه براي كودكان توصيه نمي شود.
شناسنامه دار كردن تمام منابع آب در خراسان رضوي
وي با بيان اينكه نتيجه آزمايشهاي حاصله توسط كارشناسان بهداشتي محيط به كارشناسان رابط آب و فاضلاب اطلاع داده شده است خاطرنشان مي سازد: هم اكنون با همكاري شركت آب و فاضلاب و مركز بهداشت استان منابع آبي تمام منطقه خراسان رضوي به جز مشهد شناسنامه دار شده و داراي پروانه بهداشت است كه اين مسأله نقش بسيار مؤثري در تعيين وضعيت بهداشت و سلامت منابع آبي دارد.
وي با اشاره به اينكه نيترات در نتيجه وجود مواد آلي در آب حاصل مي شود مي گويد: با توجه به خشكسالي هاي اخير و كمبود آب هر روز منابع آبي آلوده تر مي شود.
وي توصيه مي كند: براي پيشگيري از كمبود آب و بهداشت و سلامت منابع آبي مشهد، بهتر است دستگاههاي مختلف با مشاركت، منابع آبي خود را در اختيار شركت آبفا قرار دهند، ضمن آنكه شركت آب و فاضلاب نيز برنامه خود را براي اصلاح و توسعه آب شهري مشهد ارايه دهد تا طبق آن با مشاركت دستگاههاي مرتبط برنامه ريزي شود.
دكتر احتشام فر با اذعان به اينكه هم اكنون شبكه آب شرب مشهد استاندارد و فاقد بار ميكروبي است اظهار مي دارد: شركت آب و فاضلاب همواره بايد بيش از پيش به كلريد كردن آب توجه كند و از طريق تستهاي روزانه، كلر باقي مانده در آب كه بايد به ميزان 3 تا 8 دهم پي - پي - ام باشد را چك كند تا همواره بهداشت و سلامت آب محفوظ باشد.
وي به شهروندان توصيه مي كند: آب شرب خود را حتماً از منابع سالم تهيه كنند.

گلايه شهروندان و اميدواري مسؤولان؛ روز بازارها در بيرجند؛ از وعده تا عمل

بيرجند- خبرنگار قدس: در حالي كه برپايي «روز بازارها» در مناطق شهري با هدف دسترسي آسان شهروندان به مواد غذائي و با قيمتهاي عادلانه انجام گرفته است، وجود برخي كاستيها علاوه بر بروز محدوديت براي توزيع كنندگان محصولات و مواد غذايي شهروندان را با مشكلاتي مواجه كرده است.
اخذ ورودي 80 هزار ريالي از وانت بارهاي ميوه و تره بار در روزبازارهاي شهرستان بيرجند اگر چه با اعتراض غرفه داران در اين بازارها مواجه شده است اما به گفته خريداران اين مردم هستند كه در نهايت تاوان عوارض و يا پرداخت ورودي ميوه و تره بار با قيمتهاي بيشتر در روز بازارها را مي پردازند.
* نظارتي بر قيمتها نيست
وجود سه روز بازار در شهرستان بيرجند كه البته در روزهاي خاصي از هفته يعني دوشنبه، چهارشنبه و پنج شنبه به مردم خدمات رساني مي كنند هر چند توانسته بخشي از نياز ساكنان حاشيه اين روز بازارها را برآورده سازد اما شواهد حكايت از آن دارد كه پراكندگي نامناسب اين بازارها نتوانسته است همه مردم را از تسهيلات اين مراكز برخوردار نمايد.
يك شهروند با انتقاد از نبود نظارت بر قيمتهاي روز بازارها مي گويد: غرفه هاي ميوه در اين بازارها در حالي به عرضه محصولات پرداخته اند كه هر غرفه بنا به سليقه شخصي خود به قيمت گذاري اقدام كرده است.
وي مي افزايد: اين در حالي است كه روز بازارها با هدف عرضه مستقيم كالا و حذف واسطه ها راه اندازي شده اند بنابراين قيمتها بايد وضعيت مناسب تري داشته باشد.
اين شهروند ارائه نشدن فاكتور فروش به مشتريان را از ديگر مشكلات روز بازارها عنوان مي كند و مي گويد: اين در حالي است كه ساير روز بازارها در شهرهاي ديگر فاكتور به مشتريان ارائه مي كنند.
* نبود پاركينگ در روز بازارها و مشكلات شهروندان
شهروند ديگري هم با انتقاد از نبود پاركينگ در روز بازارها، اين مسأله را از دلايل بي رغبتي شهروندان براي خريد از اين مراكز ذكر مي كند و مي گويد: پاركينگ در روز بازارها از جمله مسائلي است كه به عنوان نياز اوليه بايد به آن توجه شود كه متأسفانه در بيرجند شهروندان بيشتر وقت خود را براي پيدا كردن فضاي مناسب پارك خودرو هدر مي دهند تا خريد.
رئيس سازمان رفاهي تفريحي شهرداري بيرجند مي افزايد: با توجه به فعال بودن تعدادي از غرفه هاي بازار بهشتي، اين سازمان در تلاش است كه در آينده نزديك غرفه هايي از روز بازار را دايمي كند.قلاسي همچنين خاطرنشان مي كند: طبق برنامه ريزي انجام شده بزودي بازار پاسداران نيز به صورت سوله اي احداث خواهد شد تا شهروندان هر روز از خدمات اين بازار استفاده كنند.وي تصريح مي كند: روز بازارهاي موجود در بيرجند توانسته است نياز شهروندان را برآورده سازد.
قلاسي در خصوص چگونگي نظارت بر قيمت گذاري روز بازارها نيز مي گويد: اين موضوع با نظارت سازمان بازرگاني انجام مي پذيرد.وي در ادامه خاطرنشان مي كند: در روز بازارهاي رجايي، بهشتي و غفاري نيز در آينده نزديك بازارهاي دائمي تشكيل خواهد شد.

شهروندان انتقاد كردند؛ تجمع زباله و نخاله هاي ساختماني در ورودي شهر بيدخت

گناباد- خبرنگار قدس: چند تن از شهروندان بيدختي از روند كند پروژه هاي عمراني و بعضاً توقف آنها اظهار گلايه نموده و خواستار تسريع در اجراي پروژه هاي شهري شدند.
يكي از شهروندان بيدختي گفت: متأسفانه شهر بيدخت روز به روز سرسبزي و شادابي خود را از دست مي دهد و هيچ طرح و برنامه اي در اين خصوص اجرا نمي شود.
حسين عباسي زاده افزود: شهرداران قبلي خدمات شاياني از خود بجا گذاشته اند، ولي اكنون روند خدمات شهري با كندي صورت مي گيرد.وي عدم رسيدگي به فضاي سبز و پاركهاي اين شهر، بهداشت خيابانها و معابر و سرعتگيرهاي غيراستاندارد را از مشكلات اين شهر دانست و گفت: سرعت گيرهاي غيراستاندارد خسارتهاي فراواني به وسايل نقليه وارد مي كند كه اميد است هر چه سريعتر اصلاح شود.
شهروند ديگري رها شدن پروژه پارك بزرگ زائر در فضاي بين بيمارستان امدادي 15 خرداد بيدخت و جاده آسيايي را از ديگر مشكلات اين شهر اعلام كرد و گفت: اقدامات عمراني در اين پروژه متوقف شده، در صورتي كه ساخت اين پارك باعث رونق بيشتر شهر خواهد شد.شهروند ديگري از نابساماني و تجمع زباله ها و نخاله هاي ساختماني در ورودي شهر انتقاد كرد و گفت: تجمع زباله در قسمت ورودي شهر و در حاشيه محور خضري- گناباد زيبنده اين شهر كه در مسير تردد مسافران قرار دارد نيست.وي همچنين ازعدم راه اندازي استخر شنا در اين شهر گلايه نمود و گفت: عليرغم صرف هزينه هاي زياد هنوز اين استخر آماده بهره برداري نشده است.
شهردار بيدخت نيز گفت: درآمد ساليانه اين شهرداري حدود 200 ميليون ريال مي باشد و اين در حالي است كه ماهيانه حدود 300 ميليون ريال بابت هزينه هاي جاري و اقساط وامهايي كه در سنوات گذشته براي خدمات شهري دريافت شده هزينه مي شود و اين مبلغ با ميزان درآمد شهرداري همخواني ندارد.وي افزود: بودجه سال جاري اين شهرداري بالغ بر 6 ميليارد و 308 ميليون ريال تصويب شده كه مبلغ 4 ميليارد و 118 ميليون و 700 هزار ريال آن در بخش عمران شهري در قالب 27 پروژه تا پايان سال جاري هزينه خواهد شد.
وي با اشاره به نظافت معابر شهري گفت: بيش از 60 هكتار معابر شهر با يك دستگاه ماشين جاروب خياباني (كه هم اكنون خراب است) و سه نفر نيرو نظافت مي شود كه در اين راستا بادهاي شديد موسمي و طوفانهاي ناشي از خشكسالي باعث ريزش برگهاي سرمازده درختان كاج در سطح شهر و پاركها مي شود و اين مسأله تلاش و زحمات شبانه روزي نيروهاي شهرداري را دو چندان مي كند.وي در خصوص سرعت گيرهاي سطح شهر گفت: با توجه به غير فني بودن آن نسبت به اصلاح آنها اقدام خواهد شد.
وي آسفالت و بهسازي معابر شهرك و كوي امام علي(ع) را از جمله پروژه هاي مهم اين شهرداري در سال جاري دانست و گفت: از اول سال جاري تاكنون 1100 كاميون از معابر اين شهرك خاكبرداري كرده اند و بيش از 15 هزار مترمربع زيرسازي اجرا شده است.
وي افزود: اما به علت علمكهاي شركت گاز ادامه فعاليتهاي عمراني شهرداري با تأخير و يا تعطيلي مواجه شده است.
وي با بيان اينكه تاكنون بالغ بر 400 ميليون ريال در اين شهرك هزينه شده گفت: در صورت تخصيص اعتبارات استاني 950 ميليون ريال ديگر بابت آسفالت اين شهرك هزينه خواهد شد.
شهر بيدخت با جمعيتي حدود 5 هزار نفر در 5 كيلومتري شرق گناباد واقع شده است.

معافيت 168 مدد جوي كميته امداد خراسان شمالي از خدمت سربازي

بجنورد - خبرنگار قدس: قائم مقام كميته امداد امام خميني(ره) خراسان شمالي از معافيت سربازي 168 نفر از مددجويان اين نهاد خبر داد.
وي گفت: اين طرح شامل زنان سرپرست خانواري است كه داراي 2 فرزند بالاي 18 سال هستند.
وي با اشاره به اينكه در حال حاضر 18 هزار و 601 خانوار داراي سرپرست زن، تحت پوشش اين نهاد هستند، گفت: از تيرماه سال گذشته تاكنون براي معافيت سربازي 168 مددجو اقدام شده است.وي اذعان داشت: 146 نفر از افراد ياد شده به دليل فوت سرپرست مشمول اين طرح شده اند.
كچرانلويي همچنين در خصوص طرح بيمه اجتماعي زنان سرپرست روستايي و عشاير اين نهاد گفت: در حال حاضر 936 خانوار روستايي و عشايري از بيمه اجتماعي بهره مند هستند. وي با بيان اينكه مددجويان با تحت پوشش قرار گرفتن مي توانند از مزاياي درمان و مستمري ماهيانه در زمان كهولت سن استفاده كنند، افزود: حق بيمه پرداختي اين مددجويان 162 هزار تومان است كه 108 هزار تومان توسط دولت و 54 هزار تومان ديگر نيز بر عهده خود فرد است كه توسط كميته امداد براي يك سال پرداخت مي شود.

5 كشته و مجروح در تصادف كاميون با سواري

بجستان - خبرنگار قدس: در اثر برخورد كاميون با سواري در مسير بجستان- فردوس 5 نفر كشته و مجروح شدند.
بر اساس اين خبر اتومبيل كاميون كه در مسير بجستان به فردوس در حركت بود با پيكان سواري كه از جهت مخالف در حركت بود برخورد كرده كه بر اثر اين تصادف 2 نفر در دم جان باخته و 3 نفر ديگر به شدت مجروح شدند.مجروحان اين حادثه به بيمارستان آية ا... مدني بجستان اعزام شدند.كارشناس پليس راه علت اين حادثه را كه در كيلومتر 15 محور بجستان به فردوس رخ داد، بي احتياطي راننده سواري پيكان عنوان كرد.

اخبار كوتاه

* امسال 15 باب مدرسه جديد در درگز به بهره برداري مي رسد.مدير آموزش و پرورش درگز با اعلام اين خبر افزود: اين آموزشگاهها مجموعاً با زيربناي حدود 10 هزار مترمربع و هزينه اي معادل 3 ميليارد تومان بخشي از مشكلات فضاي آموزشي شهرستان را حل خواهد كرد.
وي همچنين از فعال كردن مجمع خيرين شهرستان خبر داد و افزود: در تلاش هستيم از ظرفيتهاي موجود شهرستان به ويژه از توانمندي خيرين براي رفع مشكلات مراكز آموزشي استفاده كنيم.
* تيم تالاسمي بانوان استان خراسان رضوي با حضور در مسابقات كشوري كه به مدت 3 روز در استان زنجان برگزار شد، توانست با كسب 2 مدال رنگي به مقام پنجم دست يابد.در اين مسابقات فاطمه رشيدي مدال طلا را در رشته شطرنج كسب كرد.
همچنين سميه ظهوريان قناد مدال برنز اين دوره از مسابقات را در رشته تنيس روي ميز به دست آورد.
* فرمانده گروهان الزهرا (س) بسيج خليل آباد از برگزاري اردوي يك روزه خواهران بسيجي عضو اين گروهان خبر داد.
* رئيس دادگستري خراسان رضوي از نشست مشترك شوراي قضايي و شوراي معاونان دادگستري استان با نمايندگان منتخب مردم استان در مجلس شوراي اسلامي خبر داد.
حجة الاسلام و المسلمين شريعتي افزود: اين نشست مشترك و صميمي به ميزباني و پيشنهاد دادگستري خراسان رضوي برگزار مي شود.
* دادستان عمومي و انقلاب سبزوار به همراه مسؤول دفتر اجراي احكام دادسراي انقلاب و رئيس زندان و جمعي از پرسنل در جمع مددجويان حضور يافته و مسايل و مشكلات زندانيان را بررسي كردند.
دادستان عمومي و انقلاب سبزوار در اين ديدار خواستار شركت فعال مددجويان در برنامه هاي فرهنگي- تربيتي زندان شد.وي همچنين عفو و آزادي 72 نفر از زندانيان را اعلام كرد.
* رئيس اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري نيشابور از آغاز ساخت نخستين پايگاه اطلاع رساني شرق كشور در اين شهرستان خبر داد.
محمد ركني با اعلام اين خبر افزود: عمليات ساخت نخستين پايگاه اطلاع رساني گردشگري شمال شرق كشور در نيشابور با اعتباري بالغ بر يك ميليارد و 200 ميليون ريال از محل اعتبارات استاني آغاز شده است.
* در ششمين نمايشگاه بين المللي محيط زيست از سوي رياست جمهوري، سازمان بازيافت و تبديل مواد شهرداري مشهد به عنوان برگزيده سبز كشور انتخاب شد.
در اين نمايشگاه لوح تقدير برگزيده سبز كشور توسط دكتر جوادي، معاونت رياست جمهوري و رياست سازمان حفاظت محيط زيست به مهندس علي نجفي، مدير عامل سازمان بازيافت و تبديل مواد شهرداري مشهد اهدا شد.
* دومين جشنواره فرهنگي، ورزشي، هنري و قرآني فرزندان نخبه كاركنان سازمان جنگلها، مراتع و آبخيزداري كشور در مشهد برگزار شد. در اين جشنواره 160 تن از دانش آموزان نخبه منابع طبيعي سراسر كشور به مدت سه روز ضمن زيارت حرم مطهر امام رضا(ع) از مناطق ديدني شهر مشهد بازديد كردند.

برگزاري كلاس آموزش امداد و كمكهاي اوليه در ششطراز

ششطراز- خبرنگار قدس: يك دوره كلاس آموزش امداد و كمكهاي اوليه با همكاري امور بانوان بخشداري ششطراز و جمعيت هلال احمر شهرستان خليل آباد و كاشمر در شهر كندر برگزار شد.
مسؤول امور بانوان بخشداري ششطراز گفت: در اولين دوره اين كلاسها 25 نفر از خواهران در 35 ساعت كلاس آموزش امداد و كمكهاي اوليه شركت كردند.زهرا پهلوان زاده افزود: اين دوره آموزشي براي اولين بار تشكيل و با توجه به استقبال زياد خواهران از كلاسها، مقرر شد دو كلاس ديگر نيز در شهر كندر تشكيل گردد.وي گفت: در صورت تمايل دهياران و شوراي اسلامي بخش براي برگزاري اين كلاسها در روستاها، امور بانوان بخشداري آمادگي راه اندازي رايگان كلاسها را دارد.
مهدي گلچين، سرپرست بخشداري ششطراز نيز در حاشيه بازديد از اين كلاسها گفت: با وجود پيشرفت علم و فناوري، هنوز در مقابل عوارض سوانح و بلاياي طبيعي آن طور كه بايد اطلاعات اغلب افراد كامل و جامع نيست و تشكيل كلاسهاي آموزشي لازم و ضروري مي باشد.
وي مهمترين موضوعهاي مورد آموزش در كلاسها را مقابله با شوك، غش و صرع، خونريزيها، خفگيها، مسموميتها، سرمازدگي و گرمازدگي و سوختگي ها عنوان كرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكي بيرجند: «وبا» در خراسان جنوبي جدي است

بيرجند- خبرنگار قدس: معاون بهداشت، درمان و آموزش پزشكي بيرجند گفت: با توجه به خشكسالي هاي اخير و كمبود آب استان خطر بيماري وبا در استان جدي است.
وي افزود: بيماري وبا بيماري است كه از طريق آب و مواد غذايي آلوده، به سرعت و در كمتر از چند ساعت وارد بدن مي شود.زراعتكار مطمئن ترين راه جلوگيري از انتشار وبا را رعايت اصول اوليه بهداشت، شستن دستها با آب و صابون، اطمينان از سالم بودن آب آشاميدني و اطمينان از عدم آلودگي غذاهاي مصرفي عنوان كرد.
وي درمان بيماري را جبران به موقع آب و املاح از دست رفته بدن ذكر كرد و افزود: بيماران در صورت ابتلا به اين بيماري و آگاهي از علايم آن بايد بلافاصله به نزديكترين واحد بهداشتي مراجعه نمايند.
وي با بيان اين مطلب كه تاكنون موردي از ابتلا به وبا در خراسان جنوبي مشاهد نشده است افزود: تعدادي بيمار مشكوك در روستاها گزارش شده است، اما آزمايشهاي انجام شده از نظر وبا منفي اعلام شده است

مشاور شهردار مشهد: «ناحيه محوري» مقدمه اي بر تحول در مديريت شهري است

خراسان امروز: مشاور شهردار مشهد، ناحيه محوري را مقدمه اي بر تحول در مديريت شهري و رفاه شهروندان دانست.
همايون نخعي نژاد طي بازديد از منطقه 10 با بيان اين مطلب گفت: انتظار مي رود نواحي شهرداري، وقت بيشتري بگذارند تا بهتر به شهروندان خدمات ارايه دهند.
وي منطقه 10 را داراي تواناييهاي بالقوه دانست و افزود: با وجود اين نبايد مشكلات كوچك، مردم منطقه را آزار دهد و شهرداري منطقه بايد در راستاي حل اين مشكلات اقدام نمايد.
خليل ا... كاظمي، معاون خدمات شهري شهرداري مشهد نيز در اين بازديد با اشاره به ايجاد نواحي و تفويض اختيار به مناطق گفت: ارتباط نزديك شهروندان با شهرداري از اهداف اين طرح است.
وي جلب رضايت شهروندان و انجام خدمات مناسب را از سياستهاي شهرداري در اين دوره برشمرد.

يك مسؤول: شبكه هاي آبرساني روستاهاي بردسكن فرسوده است

بردسكن- خبرنگار قدس: نماينده مردم كاشمر، بردسكن و خليل آباد در مجلس شوراي اسلامي با اهالي پنج روستاي شهرستان بردسكن ديدار كرد.
دكتر محمدرضا خباز به همراه بخشدار مركزي و جمعي از مسؤولان اجرايي اين شهرستان با اهالي روستاهاي آهوبم، سير، خانقاه و خوشاب از توابع بخش مركزي و اهالي روستاي كلاته جمعه از توابع بخش انابد شهرستان بردسكن ديدار و از نزديك در جريان مسايل و مشكلات مردم اين روستاها قرار گرفت.
اهالي اين روستاها در رابطه با بحث جاده، تأمين آب شرب، اجراي طرح هادي روستا، جبران خسارت ناشي از سرمازدگي و خشكسالي، وضعيت بهداشت و درمان، بحث دفترچه هاي بيمه، لايروبي قنوات و احداث كانالهاي آبياري، پوشش تلفن همراه و وضعيت شبكه هاي آبرساني سؤالهايي را مطرح و از نماينده مردم در مجلس و مسؤولان خواستند، در اين رابطه تدابير لازم با بينديشند.
در اين ديدار نماينده مردم بردسكن در مجلس شوراي اسلامي گفت: مسؤولان وظيفه دارند مشكلات مردم را به طور دقيق مورد بررسي قرار دهند و در حد توان خود، مشكلات فراروي آنان را مرتفع كنند.
دكتر محمدرضا خباز در جمع اهالي روستاي كلاته جمعه از توابع بخش انابد بردسكن گفت: با توجه به اينكه اين روستا در نزديكي معدن مس تكنار قرار گرفته، مي تواند به عنوان ستاره درخشاني در اين منطقه بدرخشد.
وي به مشكلات آب شرب اين روستا اشاره كرد و از مسؤول اداره آبفاي روستايي خواست، مشكل آب اين روستا برطرف شود و با توجه به نياز مردم، آب با تانكر به اين روستا حمل شود.وي همچنين گفت: عامل توسعه هر منطقه اي جاده مي باشد كه مي طلبد مسؤولان امر، جاده اين روستا را تسطيح و آسفالت كنند.وي در جمع مردم روستاي آهوبم نيز حضور پيدا كرد و از نزديك مشكلات و نيازهاي مردم را مورد بررسي قرار داد و از مسؤولان مربوطه خواست به سؤالهاي مطرح شده پاسخ دهند.وي همچنين گفت: متأسفانه سيستم ارجاع دفترچه هاي بيمه روستايي نقص قانوني دارد و بايد در مجلس اين موضوع مطرح تا بازنگري شود.
مهندس عبدالهي رئيس اداره آبفاي روستايي بردسكن نيز گفت: متأسفانه به خاطر خشكسالي تمام روستاهاي منطقه كوهپايه شهرستان با مشكل تأمين آب شرب مواجه هستند و به وسيله تانكر آبرساني مي شوند.وي همچنين گفت: شبكه هاي آبرساني تمامي روستاهاي شهرستان بردسكن فرسوده است كه بايد با تخصيص اعتبارات اين مشكل برطرف شود.
مدير بنياد مسكن انقلاب اسلامي بردسكن نيز گفت: در 10 روستاي شهرستان بردسكن بايد سيل بند احداث شود كه مراتب را به ستاد حوادث استان اعلام كرده ايم، اما طي سال جاري اعتباراتي براي اين منظور به شهرستان ابلاغ نشده است.مهندس واحديان افزود: كل اعتباري كه براي احداث سيل بند در سطح استان به بنياد مسكن خراسان رضوي اختصاص داده شده 200 ميليون تومان است كه بسيار ناچيز مي باشد.وي در رابطه با بحث اجراي طرح هادي گفت: 32 طرح هادي مصوب داريم كه تاكنون در 12 روستا عمليات اجرايي آن شروع شده است و براي بقيه آن مشكل اعتباري داريم.وي گفت: استان خراسان رضوي در اجراي طرح هادي از ميانگين كشوري 25 درصد عقب تر مي باشد.
مهندس حيدريان رئيس اداره مخابرات شهرستان بردسكن با اشاره به وضعيت نامطلوب آنتن دهي تلفنهاي همراه در مناطق كوهپايه اين شهرستان گفت: اولويت و سياست شركت مخابرات استان تحت پوشش قرار دادن آنتن دهي تلفن همراه در جاده هاي اصلي مي باشد و در حال حاضر در جاده هاي اصلي شهرستان بردسكن هيچ نقطه كوري وجود ندارد.

معرفي مسؤولان جديد عقيدتي سياسي نيروي انتظامي بردسكن و خليل آباد

بردسكن- خبرنگار قدس: طي مراسمي با حضور حجة الاسلام والمسلمين حسيني رئيس عقيدتي سياسي فرماندهي نيروي انتظامي خراسان رضوي، امام جمعه و جمعي از مسؤولان نظامي و انتظامي و اجرايي شهرستان بردسكن، حجة الاسلام والمسلمين حسين ذبيحي راد به عنوان مسؤول جديد عقيدتي سياسي نيروي انتظامي شهرستان بردسكن معرفي شد.
در اين مراسم از زحمات و خدمات 12 ساله حجة الاسلام والمسلمين امان آبادي مسؤول قبلي تقدير شد و وي به عنوان مسؤول جديد عقيدتي سياسي نيروي انتظامي خليل آباد منصوب شد.

هدف

همايش بزرگ پياده روي خانوادگي در بردسكن
بردسكن- خبرنگار قدس: همايش بزرگ پياده روي خانوادگي با حضور بيش از 600 نفر از برادران و خواهران در بردسكن برگزار شد.در اين برنامه پياده روي شركت كنندگان مسير پنج كيلومتري ميدان صاحب الزمان تا پارك ولي عصر(عج) اين شهر را پياده طي كردند.در پايان اين مراسم به قيد قرعه به 40 نفر جوايزي اهدا شد.
اين همايش را روابط عمومي اداره تربيت بدني بردسكن با همكاري روابط عمومي شهرداري اين شهر برگزار كرد.

صعود كوهنوردان خراسان شمالي به قله دماوند

بجنورد - خبرنگار قدس: گروه كوهنوردي شركت آب و فاضلاب روستايي خراسان شمالي به قله دماوند صعود كرد.اين صعود با حضور 10 كوهنورد و به سرپرستي علي منصوري انجام شد.
رضا فخرزارع، احمدرضا محمودي رهنما، احمد احمدزاده، رمضان علي حسن زاده، مسلم صمدي، رسول زيبايي، علي درتومي، ابوالفضل شاكريان و ابراهيم ساجدي اعضاي تيم صعودكننده بودند.
همچنين گروه كوهنوردي سالوك به قله آق چانقر (به ارتفاع 2950 متر) صعود كردند. اعضاي اصلي اين گروه را مهرآبادي، باغاني، حسين زاده، يزداني، گرايلو، اصغري و گرشاد تشكيل دادند.

مقام سوم كشوري در رشته جودو به خراسان شمالي رسيد
بجنورد- خبرنگار قدس: رحيمي معاون پرورشي و تربيت بدني سازمان آموزش و پرورش خراسان شمالي گفت: دانش آموزان خراسان شمالي موفق شدند مقام سوم كشوري در رشته جودوي نوجوانان را به خود اختصاص دهند.
وي اظهار داشت: خوشبختانه ما در سال تحصيلي گذشته سال موفقي را در بخش تربيت بدني پشت سر گذاشتيم و توانستيم در رتبه بندي كشوري 12 پله صعود نمائيم كه اميدواريم در سال تحصيلي آينده نيز اين روند را ادامه داده و شاهد رشد و شكوفايي بيشتر ورزش استان باشيم.

4 ورزشكار كشتي آليش خراسان شمالي عضو تيم ملي شدند
بجنورد - خبرنگار قدس: 4 كشتي گير آليش خراسان شمالي پس از برنده شدن در رقابتهاي انتخابي به عضويت تيم ملي درآمدندقاسم رحين فرد در وزن 73 كيلو و لطيف پولادين در وزن 90 كيلو به عضويت تيم ملي جوانان درآمدند و عبدالحميد شايگان در وزن 73 كيلو و عبدالواحد محمدي در وزن 90 كيلو نيز عضو تيم بزرگسالان شدند. همچنين فدراسيون ورزشهاي همگاني به پاس خدمات خراسان شمالي در رونق كشتي آليش، اراز قلي رحيمي فر و ايرج لعلي را نيز از اين استان به ترتيب به عنوان مربي و سرپرست تيم ملي براي اعزام به رقابتهاي جهاني اوكراين و آلباني انتخاب كرد.

كونگ فوكار خراسان شمالي در كشور اول شد
بجنورد - خبرنگار قدس: تيم كونگ فو كمپو استان خراسان شمالي در مسابقات قهرماني كشور در مشهد حضور يافت.
تيم خراسان شمالي متشكل از 10 كونگ فوكار در اين مسابقات شركت كرد كه در پايان در وزن 60 - كيلو اميد رستمي در رده سني بزرگسالان مقام اول را به دست آورد. در وزن 55- كيلو نيز صالح معشوق و وزن 45- كيلو فرشاد محمودي در رده سني نوجوانان مقام دوم را كسب كردند.همچنين علي باغچقي در وزن آزاد و مجتبي محمدزاده در وزن 70- و مهدي محمدزاده در وزن 65- كيلو عنوان سوم را به دست آوردند.

كسب مقام نايب قهرماني تيم دفاع شخصي خراسان شمالي

بجنورد - خبرنگار قدس: تيم دفاع شخصي استان خراسان شمالي در مسابقات قهرماني كشور كه در تهران برگزار شد موفق به كسب مقام دوم كشوري شد.
در اين دوره از مسابقات تيم دفاع شخصي استان با كسب 2 مدال طلا و يك نقره و سه مدال برنز موفق به كسب مقام نايب قهرماني شد. در بخش انفرادي مسابقات، مصطفي حسن نژاد و عليرضا موقر مدال طلا، نوري مدال نقره و حامد مهدي، مسعود كامجو و عليرضا محمدي مدال برنز اين مسابقات را به خود اختصاص دادند.مربيگري و سرپرستي اين تيم را نيز مهدي خاني به عهده داشت.

شكست تيم فوتبال چناران برابر جوين
سبزوار- خبرنگار قدس: مسابقات فوتبال ليگ دسته دوم استان خراسان رضوي در چهار گروه در استاديوم هلال احمر جوين برگزار شد. در اين مسابقات تيم منتخب جوين با نتيجه 2 بر صفر بر شهرستان چناران غلبه كرد و مسابقه بين تيمهاي خواف و طرقبه نيز با نتيجه 6 بر صفر به نفع تيم طرقبه پايان يافت.از بين بخشهاي هفتگانه، سبزوار تنها بخش جوين امتياز حضور در اين مسابقات را داشت.

معرفي نفرات برتر تور دوچرخه سواري مزار تا مزار
بيرجند - خبرنگار قدس: مسؤول امور تربيت بدني بنياد شهيد و امور ايثارگران خراسان جنوبي گفت: به مناسبت اعياد شعبانيه و سالروز ورود آزادگان به كشور، پنجمين تور دوچرخه سواري از مزار شهداي گمنام تا مزار شهداي روستاي سيدان برگزار شد.
سيد حسين اصغري گفت: در اين تور دوچرخه سواري 40 دوچرخه سوار مسير 70 كيلومتري را ركاب زدند.وي افزود: مهدي صالحي، مرتضي رمضاني، محمد ناصري، محمد معصومي، مهدي ناصري و احسان گرگي نفرات برتر اين مسابقه بودند.وي هزينه اجراي اين برنامه را 8 ميليون ريال اعلام كرد. اين تور دوچرخه سواري با همكاري سازمان بنياد شهيد، اداره كل تربيت بدني، هيأت روستاي عشايري، هيأت دوچرخه سواري و شوراي روستاي سيدان برگزار شده است.
 پنجشنبه 31 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 472]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن