تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):علت روزه گرفتن آن است كه به سبب آن ثروتمند و فقير برابر شوند زيرا ثروتمند گرسنگى را اح...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815672062




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در پي كاهش شديد منابع آبي در اثر خشكسالي نيروگاه برق- آبي دو هزار مگاواتي كارون سه از مدار توليد خارج شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: در پي كاهش شديد منابع آبي در اثر خشكسالي نيروگاه برق- آبي دو هزار مگاواتي كارون سه از مدار توليد خارج شد


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: وزير نيرو گفت: به دليل كاهش سطح منابع آب و بروز خشكسالي نيروگاه برق- آبي كارون سه با ظرفيت دو هزار مگاوات دو هفته پيش از مدار توليد خارج شد.

كاهش خاموشي ها به معناي رفع كمبودها نيست
به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، سيد پرويز فتاح وزير نيرو با تاكيد بر اينكه سال آبي 86-87، سالي بسيار سخت بوده است اعلام كرد: بحران آبي سختي را پيش رو داشته و بايد با مديريت دقيق طي چهار ماه آينده شرايط موجود را مرتفع كرد.
وي افزود: پيش بيني سازمان هواشناسي در تنش آبي موجود اين است كه در سه ماهه سوم سال بارش نرمال و طبيعي داشته باشيم.
وي اذعان داشت: اگر در سه ماهه سوم بارش نرمال وجود داشته باشد 25 درصد بارش يك سال نرمال را خواهيم داشت.
** دو هفته ديگر نيروگاه برق- آبي كرخه از مدار خارج مي شود
وزير نيرو با تاكيد بر اينكه در حال حاضر حجم مخازن رو به كاهش است تصريح كرد: در ابتداي مهر حجم مخازن به حداقل ممكن خواهد رسيد كه در پي كاهش سطح مخازن نيروگاه دو هزار مگاواتي كارون سه، دو هفته پيش از مدار توليد خارج شد.
وي با اظهار تاسف گفت: نيروگاه كرخه با ظرفيت 400 مگاوات نيز ديشب 88 مگاوات توليد داشته و تا دو هفته ديگر، اين نيروگاه كه بزرگترين منبع توليد برق- آبي است از مدار خارج مي شود.
اين مقام آگاه همچنين اذعان داشت: متاسفانه با كاهش مخازن آبي نيروگاه شهيد عباسپور با ظرفيت توليد دو هزار مگاواتي نيز تا آخر شهريور ماه به صورت طبيعي از مدار توليد خارج خواهد شد.
فتاح تنها نيروگاه برق- آبي را كه در طول مهر و آبان ماه سال جاري مي توان از توليد آن بهره برد را نيروگاه سد دز دانسته و اعلام كرد: ظرفيت توليدي اين نيروگاه 300 مگاوات است و تنها مي توان از منابع آبي ساير سدها استفاده كرد.
وي تاكيد كرد: طبيعي است كه با وقوع اين امر فشار توليد برق بر روي نيروگاه هاي حرارتي بوده و تمام صنعت برق روي پاشنه نيروگاه هاي حرارتي خواهد چرخيد.
فتاح درخصوص ظرفيت هاي نصب شده برق- آبي از ابتداي سال جاري گفت: امسال به دليل وضعيت موجود از سه هزار و 700 مگاوات در ارديبهشت ماه شروع شده و تا ديشب به 1400 مگاوات رسيد.
وزير نيرو اذعان داشت: ظرفيت نصب شده در سال گذشته هفت هزار و 400 مگاوات بوده است كه در حدود پنج هزار و 750 مگاوات از آن برق گرفته شده و حداكثر انرژي دريافت شده از اين مقدار، روزانه 112 هزار مگاوات ساعت بوده است.
** توان توليد برق 34 هزار مگاوات است
فتاح در اين خصوص گفت: مصرف نيز درحد توان توليد بوده و در پيك مصرف شب گذشته 34 هزار و 230 مگاوات برق مصرف شده است.
وي با تاكيد بر اينكه اگر مصرف برق در همين حد باقي بماند توان توليد را خواهيم داشت گفت: به هر حال بايد مديريت منسجمي بر امور حاكم باشد.
وزير نيرو گفت: واردات 500 الي 600 مگاواتي روزانه برق نيز به همراه توليد داخلي مقداري از كمبودها را جبران خواهد كرد.
** خاموشي ها از ابتداي شهريور روندي كاهشي را در پيش مي گيرد
فتاح گفت: با توجه به قابليت توليد و واردات و همچنين آغاز ماه مبارك رمضان و كاهش مصرف برق از اوايل شهريورماه مي توان شاهد روند كاهش خاموشي ها بود كه در اواخر شهريور ماه به حداقل خواهد رسيد.
وي تاكيد كرد: اين روند كاهشي نمايانگر عدم كمبود برق در ماه مهر نبوده و به تعويق انداختن تعمير نيروگاه هاي حرارتي براي كاهش كمبودها در دستور كار است.
وزير نيرو اذعان داشت: از 10 مهرماه به بعد خاموشي ها برطرف شده و با آغاز بارندگي ها در آذرماه نيروگاه هاي برق- آبي به مرور زمان وارد مدار توليد خواهند شد.
** كاهش هفت درصدي مصرف آب در كل كشور
فتاح با اعلام اين كه تنها 140 شهر از مجموع هزار شهر كشور با مشكل آب رو به رو هستند، گفت: همچنين به هفت هزار روستا با تانكر آبرساني مي شود.
وي اذعان داشت: از بودجه 400 ميليارد توماني مختص خشكسالي، 200 ميليارد تومان آن براي وضعيت هاي آبرساني اضطراري در نظر گرفته شده است تا مشكلي در اين امر به وجود نيايد.
اين مقام آگاه با اعلام اينكه در كل كشور مصرف آب هفت درصد كاهش داشته است اذعان داشت: دو استان تهران و خوزستان با كسب رتبه اول در صرفه جويي مصرف آب، هشت درصد كاهش مصرف داشته اند.
** رشد 83/7 درصدي انرژي در سطح ملي
وزير نيرو با ذكر اينكه تا به امروز مصرف برق در حدود 95 ميليارد كيلووات ساعت بوده است گفت: پيك مصرف برق در سال جاري در حدود 37 هزار و 548 مگاوات بوده است.
وي درخصوص افزايش انرژي در سطح ملي گفت: براي كاهش مصرف روشنايي معابر در سطح كشور محدود شده و مصرف در بخش خانگي برخلاف بخش تجاري و كشاورزي كاهش چشمگيري را داشته است.
** توزيع 40 ميليون لامپ كم مصرف در نيمه دوم امسال
فتاح با ذكر اينكه دولت بودجه اي 100 ميليارد توماني را براي توزيع لامپ يارانه اي در سال جاري در نظر گرفته بود، گفت: تا به امروز افزون بر 15 ميليون رشته لامپ در سطح كشور توزيع شده و در شهريور ماه نيز 9 ميليون رشته لامپ ديگر نيز توزيع خواهد شد.
وزير نيرو با اشاره به اينكه در نيمه دوم سال در حدود 30 الي 40 ميليون رشته لامپ ديگر توزيع خواهد شد گفت: پنج شركت مشاوره اي نيز بر توليد فني لامپ ها نظارت مي كنند.
وي در خصوص پرداخت نرخ اين لامپ ها گفت: 35 درصد قيمت تمام شده لامپ ها از مشتريان دريافت مي شود كه در صورت قسطي بودن طي چند دوره در قبض هاي برق اعمال خواهد شد.
** تمام مشكلات موجود از قطعي برق نيست
اين مقام مسوول تاكيد كرد: درست است كه با كاهش توليد نيروگاه هاي برق- آبي و به تبع كاهش برق و اعمال خاموشي ها مشكلاتي ايجاد شده است، اما آيا در سال 86 كه برق مشكل چنداني نداشت، هيچ معضل و مشكلي بر جامعه حاكم نبود؟!/02 /144
 چهارشنبه 30 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن