تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ مرد و زن مؤمنى نيست كه دست محبت بر سر يتيمى بگذارد، مگر اين كه خداوند به اندازه ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821183955




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پايان ۲۳۷ هفته صدرنشينى فدرر - تاجگذارى نادال در ATP تور


واضح آرشیو وب فارسی:ايران ورزشی: پايان ۲۳۷ هفته صدرنشينى فدرر - تاجگذارى نادال در ATP تور
رافائل نادال سرانجام به طور رسمى به عنوان مرد شماره يك تنيس جهان معرفى شد تا به دوران حكمرانى رو ژه فدرر خاتمه دهد. اين تنيسور ۲۲ ساله اسپانيايى كه تا اين لحظه از فصل جارى به ۸ عنوان قهرمانى دست پيدا كرده تا پيش از اين ۱۶۰ هفته بود كه در مكان دوم رده بندى برترين تنيسورهاى فدراسيون جهانى تنيس قرار داشت. او كه به تازگى نيز مدال طلاى المپيك را بر گردن آويخته است در اين باره گفت: «در بهترين روياهايم هم نمى توانستم تصور كنم چنين سالى را پشت سر بگذارم. فصل باورنكردنى را گذراندم و در اين شكى نيست. مطمئنا انتخاب شدن به عنوان مرد شماره يك تنيس جهان بسيار خوشحال كننده است اما احساس و ميزان تلاش هايم آنقدر تغيير نمى كند زيرا سال گذشته هم عملكرد خوبى داشتم.» اما معرفى شدن نادال به عنوان مرد شماره يك جهان خاتمه اى بود بر تحق ركوردهاى تحسين برانگيز روژه فدرر، هر چند اين تنيسور سوييسى با ۲۳۷ هفته حضور در صدر رده بندى ATP ركوددار است.
دارنده ۱۲ قهرمانى گرنداسلم كه از فوريه ۲۰۰۴ به عنوان مرد شماره يك تنيس جهان معرفى شد در طى اين دوران به ركورد ۱۶۰ هفته بدون شكست جيمى كانرز (۷۷-1974) دست پيدا كند.
اما پس از معرفى نادال به عنوان برترين تنيسور جهان، روژه فدرر گفت: «رافائل براى رسيدن به اين عنوان تلاش زيادى كرد و بازى هاى عالى ارائه داد. اين همان چيزى بود كه انتظارش را داشتم از زمانى كه به عنوان شماره يك جهان انتخاب شده بودم مى دانستم كسى كه بتواند اين رده را از من بگيرد بايد بازى باورنكردنى ارائه دهد. در معتبرترين تورتمنت ها پيروز و بر اين رشته سلطه پيدا كند. بنابراين فكر مى كنم و اما استحقاق دريافت اين عنوان را داشت.»
اگرچه نادال دوشنبه به عنوان برترين تنيسور جهان معرفى شد اما او بيشتر و بارها مرد شماره يك جهان ملقب شده بود. دارنده ۴ قهرمانى اوپن فرانسه و فاتح اخير ويمبلدون در ۸ تورنمنت از ۱۰ رقابت به عنوان قهرمانى رسيده و ۶۹ پيروزى را به ثبت رسانده است. پيروزى نادال بر فدرر دو ويمبلدون او را در اذهان بسيارى از هواداران تنيس به عنوان جانشين مرد شماره يك سابق جهان تبديل كرد. هر چند اين رقابت هاى مسترز سينسيناتى بود كه نادال با فتح آن رسما به اين عنوان دست يافت.
بدين ترتيب نادال به بيست و چهارمين تنيسور در ۳۶ سال تاريخ رده بندى ATP تبديل شد كه به رده شماره يك دست مى يابد. او همچنين پس از كارلوس مويا (۱۹۹۹) و خوان كارلوس فردو (۲۰۰۳) سومين اسپانيايى است كه اين رده را تجربه مى كند.
در سوى مقابل فدرر با پشت سرگذاشتن سالى بسيار سخت تنها ۲۵ عنوان قهرمانى و در مقابل ۱۲ شكست را در كارنامه خود ثبت كرد و آمار عملكردش از سال ۲۰۰۳ را به ۷۸ پيروزى در برابر ۱۷ شكست تغيير داد. نادال كه اصلى ترين دليل تحليل عملكرد فدرر به شمار مى رود با شكست فدرر در اوپن فرانسه با نتايج ۶-صفر، ۶-3 و ۶-يك بدترين شكست اين تنيسور سوييسى را در رقابت هاى گرنداسلم رقم زد.
 چهارشنبه 30 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران ورزشی]
[مشاهده در: www.iran-varzeshi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 133]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن